کد خبر: ۱۰۹۱۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸ 06 February 2023
به گزارش تابناک مازندران ، رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از آغاز خرید مازاد مرغ تولیدی با پرداخت ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره توسط اتحادیه مرغداران استان خبر داد.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از آغاز خرید مازاد مرغ تولیدی با پرداخت ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره توسط اتحادیه مرغداران استان خبر داد.

حسن عنایتی با اظهار این که تسهیلات با سود ۱۰ درصد از محل اعتبارات بانک کشاورزی استان در اختیار اتحادیه مرغداران قرار گرفت، افزود: در راستای حمایت از مرغداران و تولیدکنندگان صنعت طیور، خرید مرغ مازاد بر تولید مرغداران استان توسط اتحادیه مرغداران مازندران انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: مرغداران می توانند با مراجعه به اتحادیه مرغداران شهرستان، مرغ‌های مازاد را تحویل دهند.

عنایتی گفت: این طرح برای حمایت از مرغداران در تمامی شهرستان‌های استان اجرایی شده است.

وی افزود: با توجه به سیاست وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر واگذاری امور از تولید تا بازار محصولات کشاورزی به بخش خصوصی، اتحادیه‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی، موضوع خرید مرغ به اتحادیه مرغداران واگذار شد.

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد به دلیل افزایش عرضه قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار بین ۵۴ تا ۵۶ هزار تومان به فروش می رسد، در حالی که نرخ مصوب این محصول برای مصرف‌کنندگان حدود ۶۰ هزار تومان در مازندران است.

طبق آمار استان مازندران با داشتن حدود ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مرغداری سالانه افزون بر ۲۸۰ هزارتن گوشت مرغ تولید می کند و سرانه مصرف این فراورده پروتئینی در این خطه شمال کشور نیز حدود ۲۳ کیلوگرم برای هر نفر است.

طبق آمارهای وزارت جهاد کشاورزی سالیانه بین ۲.۵ تا ۲.۷ میلیون تن گوشت مرغ در کشور تولید و به بازار عرضه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار