کد خبر: ۱۰۹۱۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱ 06 February 2023

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مهندسی فرهنگی باید به این سمت برود که معلم جایگاه ارزشی واقعی خود را پیدا کند غیر از این هر چه باشد بی‌انصافی و بی عدالتی است.


بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در دیدار رئیس و معاونین و کارکنان دانشگاه فرهنگیان استان، ضمن تبریک ایام پیروزی انقلاب و تسلیت رحلت حضرت زینب (س)، اظهار کرد: حضرت زینب (س) خودش حسین دیگری بود، این بانو معلم بود اما معلم نداشت، فهیم بود اما کسی را نداشت که او را درک کند، ایشان با درجات والایی از علم با همراهی و ادامه راه انقلابی که امام حسین (ع) نقش موثری داشت‌.

وی با بیان اینکه تربیت انسان مهم است، افزود: تمام خیر و شر دنیا و آخرت زیر سر نیروی انسانی است، نیروی انسانی برای تربیت شدن نیاز به مربی و معلم دارد؛ اگر معلم صادق، عالم و دلسوز باشد و شرایط مهیا باشد، خود به خود انسان خوب تربیت می‌شوند.

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: برای داشتن دنیا و آخرت آباد نیاز به انسان درست و برای آن نیاز به معلم درست و خوب داریم، یادآور شد: خداوند در قرآن در چند مورد روی معلم بودن خودشان مانور داده‌اند، پس معلم بسیار مهم است، اینکه از هر جایی فردی را برای تدریس بیاوریم خیانت به نسل‌های آینده و خانواده‌هاست، معلم باید لایق و دارای شاخصه‌های مرتبط باشد، جای‌گذاری معلمان درست در کلاس درس، بزرگترین خدمت است.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان که مسئولیت تربیت معلم را برعهده دارد کار بزرگی انجام می‌دهد، اگر این چند سال این دانشگاه را تعطیل نمی‌کردند، به جای مطلوبی می رسید؛ چه دست‌هایی در کار بود نمیدانم! علتش هر چه که بود خیانت بود، امروز به این نتیجه رسیده‌ایم که باید تربیت معلم داشته باشیم.

این مسئول خواستار همراهی و همکاری مسئولین نظام در حوزه تربیت معلم شد و گفت: باید مشکلات را اولویت‌بندی کنند، آیا کاری بهتر از تربیت معلم میتواند اولویت داشته باشد؟ شاید خیلی از مسئولان در عمق جریان مسئله نیستند باید تبیین کنید‌، نکته مهم دیگر اینکه متاسفانه فضای کشور ما طوری شده که برای کار معلمی اولویتی وجود ندارد، شاهد ارزش‌گذاری برای شغل معلمی نیستیم، دانشجو این رشته را در اولویت قرار نمیدهد که این نگاه باید تغییر پیدا کند.

وی تاکید کرد: اولویت شدن انتخاب شغل معلمی نیاز به فرهنگ‌سازی و تبیین فرهنگی دارد، باید نگاه به این سمت برود که باعضویت در شورای فرهنگ عمومی تا حدودی میسر است، مهندسی فرهنگی باید به این سمت برود که معلم جایگاه ارزشی واقعی خود را پیدا کند غیر از این هر چه باشد بی‌انصافی و بی عدالتی است.

نماینده ولی فقیه در پایان ضمن تقدیر از فعالان دانشگاه فرهنگیان مازندران، اذعان داشت: واقعا بر روی دانشجویی که شبانه روز در اختیار انسان نباشد نمیتواند کاری انجام داد و زحمت‌ها را به هدر میدهد و از چند جهت ضرر دارد، در ارزیابی‌ها شاهد افت خواهیم بود، بنده علاقه دارم رفت و آمد خودم را با دانشگاه فرهنگیان بیشتر کنم تا یک هفته در میان در یکی از کلاس‌ها حضور داشته باشم و به گفتگو بپردازیم. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار