از چهارشنبه تا جمعه ابری همراه با بارش متناوب باران، کاهش محسوس دما و در ارتفاعات و دامنه‌ها با وزش باد شدید و بارش برف خواهد بود. در این مدت آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی، کاهش دید، اختلال در تردد جاده‌ای، احتمال ریزش سنگ از کوه و سقوط بهمن دور از انتظار نیست.
کد خبر: ۱۰۹۱۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰ 06 February 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اداره هواشناسی مازندران نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و کاهش دما هشدار داد

بر اساس این گزارش ، اداره هواشناسی مازندران در اطلاعیه ای اعلام کرد:

با پیش‌بینی ورود سامانه جدید بارشی به این استان از صبح روز چهارشنبه تا روز جمعه هفته جاری نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و کاهش محسوس دما هشدار داد.

با شکل گیری و تقویت جریانات سرد و مرطوب شمالی و عبور متناوب امواج از تراز میانی جو، شرایط جوی استان از روز چهارشنبه تا روز جمعه با بارش متناوب باران، وزش باد نسبتا شدید، مواج شدن دریا، کاهش محسوس بین هشت تا ۱۲ درجه ای دمای هوا، در ارتفاعات مه آلود با بارش متناوب برف در ارتفای بیش از ۵۰۰ متر و ریزش بهمن هشدار داد.

هشدار سطح نارنجی هواشناسی مازندران مورخه 17/11/1401 - شماره 7

توصیف سامانه :
شکل گیری و تقویت جریانات سرد و مرطوب شمالی و عبور متناوب امواج در تراز میانی جو

زمان فعالیت: چهارشنبه 19 دی تا جمعه 21 دی 1401

نوع مخاطره: بارش متناوب باران ، وزش بادنسبتا شدید موقتی، مواج شدن دریا، کاهش محسوس دما (بین 8 تا 12 درجه) ، در ارتفاعات مه آلود با بارش متناوب برف(ارتفاع بالای 500 متر) و ریزش بهمن.

منطقه اثر: سطح استان

اثر مخاطره:
1- آبگرفتگی در مناطق ساحلی و جلگه ای
2- پدیده مه وکاهش دید ، لغزندگی ، ریزش سنگ، اختلال و احتمال مسدود شدن جاده‏ها و محورهای کوهستانی
3- افزایش مصرف حامل‌های انرژی و احتمال افت فشار گاز

توصیه ها: پرهیز از تردد جاده ای وسفرهای غیر ضروری ، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی- پرهیز از فعالیتهای کوهنوردی و مدیریت در مصرف انرژی جهت جلوگیری از افت فشارگاز با توجه به کاهش محسوس دما در سطح کشور و سایر اقدامات پیشگیرانه

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار