کد خبر: ۱۰۹۱۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶ 07 February 2023

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران گفت:

روح ماجرای ۱۹ بهمن ۵۷ هر ساله تکرار میشود، این نیرو و قدرت همیشه در کنار ملت و مملکت و در تبعیت از مقام فرماندهی کل قوا و رهبری فرماندهی عالی قدر بوده و پیام مقاومت، ایستادگی، خدمت و حفظ امانت را با خود دارد‌.


بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در دیدار فرماندهی و کارکنان مجتمع آموزشی نجات خدمه بیشه کلا محمودآباد نیروی هوایی ارتش، ضمن تبریک ایام مبارکه دهه فجر، اظهار کرد: ۱۹ بهمن ماه برای خودش یوم الله دیگری بود چرا که با گسستن نیروی هوایی از فرماندهی باطل طاغوتی پوشالی رژیم گذشته و پیوستن به فرماندهی حقیقی انقلاب اسلامی وقت حضرت امام راحل هم برای انقلاب و انقلابیون مایه دلگرمی شد و هم برای آن رژیم فرسوده در حال زوال مایه یاس و ناامیدی بیشتر شدند.

وی افزود: حرکتی که در ۱۹ بهمن ۵۷ اتفاق افتاد یک ظاهر و روحی داشت، پیکر ظاهری‌اش همان حرکتی بود که نیروی هوایی به حضور حضرت امام رسیده و اعلام بیعت کردند و به اقیانوس عظیم ملت پیوستند، در آن روز هنوز مشخص نبود که پیروزی درکار است‌.

آیت الله محمدی لائینی ادامه داد: در آن زمان دشمنان کودتای نظامی ۲۱ بهمن را تمدید کرده بودند، پس اگر اتفاقی می‌افتاد شما نیروی هوایی اولین هدف برای دشمن بودید پس این کار با خطر همراه بود و نشان دهنده این بود که با اعتقاد این کار را انجام دادید.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به روحیه این قضیه که هر سال تکرار می‌شود، گفت: این نیرو و قدرت همیشه در کنار ملت و مملکت و در تبعیت از مقام فرماندهی کل قوا و رهبری فرماندهی عالی قدر بوده و پیام مقاومت، ایستادگی، خدمت و حفظ امانت را با خود دارد‌.

این مسئول یادآور شد: کاری که آن سال اتفاق افتاد کاری بود کارستان و ضربه ای به رژیم گذشته و انقلاب با آن اقدام نیروی هوایی جان تازه‌ای گرفت و انقلابیون امیدوارتر شدند چون شاه در میان ارتش به دو دسته دل بسته بود یکی گارد جاویدان و دیگری نیروی هوایی بود، اولین جایی که رژیم گذشته در مجموعه‌های ارزشی ضربه خورد همانجایی بود که فکرش را نمی‌کرد و رویش خیلی حساب باز می‌کرد.

وی تصریح کرد: مردم در ماجرای حرکت ۱۹ بهمن نیروی هوایی خیلی خوشحال و رژیم پهلوی ناامید شد، شاید اگر این حرکت نبود پیروزی انقلاب به تاخیر می‌افتاد، مهمتر از اصل حرکت به هنگام بودن حرکت است، درست شبیه همان جریان توابین که اگر در جریان کربلا یک نفرشان شهید میشد تاثیرش به اندازه همام ۴ هزار شهید پس از آن بود.

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: وظیفه شما این است که روح این جریان را در نیروهای خودتان نهادینه کنید که به موازات آموزش، تعلیم دانش و مهارت لازم این ایده‌های متعالی، ولایی و قلبی، بیعت روحی و تعلق به ولایت و خدمت به مردم هنر بزرگ شماست، با پیکر دانشجو کار کردن و در مغزش سلسله دانش فرستادن و اعضا و جوارحش یک سری مهارت قرار دادن بدون ایجاد باور و اعتقاد در دلش فایده ای ندارد، باید روی دل کار کنید اینجاست که هم دغدغه‌های شخص فرماندهی و هم نهاد عقیدتی برطرف میشود که با هم افزایی ممکن است‌.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار