ظهر امروز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۹ مصادف با نوزدهمین روز از چهل و چهارمین سال دهه فجر، طرح مخابراتی روستای قله سر شهرستان نکا با حضور نوروزی رییس مخابرات مازندران، اعزی رییس فناوری اطلاعات و ارتباطات مازندران، بابایی فرماندار نکا، حسن پور رییس مخابرات نکا و تنی چند از مسؤلین شهرستانی در روستای قله سر شهرستان نکا افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۹۱۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳ 08 February 2023

به گزارش تابناک مازندران، رئیس ارتباطات و فن آوری اطلاعات استان مازندران در مراسم افتتاحیه و بهره برداری طرح مخابراتی در روستای قله سر، با بیان اینکه، در بخش هزارجریب شهرستان نکا ۲ پروژه زیرساختی در نظر گرفتیم، اعلام کرد: یک پروژه، «۹۷ کیلومتر فیبر نوری» است که به زودی به بهره برداری می‌رسد که در توسعه ی ارتباطات دکل های ارتباطی و افزایش پهنای باند این روستاها مؤثر است. 

افتتاح طرح مخابراتی روستای قله سر در فجر ۴۴
افتتاح طرح مخابراتی روستای قله سر در فجر ۴۴
افتتاح طرح مخابراتی روستای قله سر در فجر ۴۴  

اسماعیل اعزی موضوع مهم دیگر را «فاز دوم روستاهای هزارجریب نکا» برشمرد که برای آنها ۹۰ کیلومتر فیبر نوری درنظر گرفتیم و امیدواریم با فاز یک و دو فیبر نوری بتوانیم بحث کیفیت اینترنت، پهنای باند و ارتباط پایدار و امن داشته باشیم.

وی خبر داد: فاز اول با حضور استاندار قبل از ۲۲بهمن به بهره برداری می‌رسد و فاز دوم از سال آینده شروع خواهد شد که پیمانکار این پروژه مخابرات مازندران است. 

افتتاح طرح مخابراتی روستای قله سر در فجر ۴۴
افتتاح طرح مخابراتی روستای قله سر در فجر ۴۴
افتتاح طرح مخابراتی روستای قله سر در فجر ۴۴  

رئیس ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران عنوان پروژه های مخابراتی در حال افتتاح شهرستان نکا را در بهمن ماه ۱۴۰۱ اعلام کرد: سایت تلفن همراه روستای «قله سر» با اعتبار ۴/۵۰۰/۰۰۰ تومان ، سایت تلفن روستای «چاله پل» با اعتبار ۴/۵۰۰/۰۰ تومان ، سایت تلفن همراه «شهرک صنعتی» با اعتبار ۴/۵۰۰/۰۰۰ تومان ، ارتقاء نسل ۳ تلفن همراه روستای «شیت» با اعتبار ۷۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان ، ارتقاء نسل ۳ و ۴ تلفن همراه روستای «چلمردی» با اعتبار ۷۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان ، ارتقاء نسل ۳ و ۴ تلفن همراه روستای «رمدانخیل» با اعتبار ۷۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان ، ارتقاء نسل ۳ و ۴ تلفن همراه روستای «خرم چماز» با اعتبار ۷۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان ، «شبکه سازی فیبر نوری شهری(FTTH) ۲۱ طرح» جمعا ۴ کیلومتر در شهرستان نکا با اعتبار ۷۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان ، که جمع کل اعتبار ۱۷/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان می‌باشد.

 

فرماندار شهرستان نکا با اشاره به اینکه، عده ای در داخل و عده ای در خارج از کشور با برنامه ریزی، مدام میخواهند ما خود تحقیری داشته باشیم، تاکید کرد: ما باید این بازی دشمن را عوض کنیم و خود تکریمی داشته باشیم.

عبدالرضا بابائی اظهار کرد: مردم ما مردمان باکرامت و با شرافتی هستند و پیشرفتهای بسیار خوبی را بدست آوردند و ما یک مقداری از این حجم بالای خدمات سر شدیم و واقعیتها را نمی‌بینیم اما کافیست فیلم ۲۰ سال قبل شهرستان نکا، بخش هزارجریب و روستاهای خود را ببینیم و با امروز مقایسه کنیم، آن موقع میبینیم که کوچه و پس کوچه های ما آسفالت بودند و یا در منزل آب داشتیم؟

وی تصریح کرد: امروز به برکت این نظام و انقلاب، در منطقه ی هزارجریب فقط ۳۸۰ متر راه آسفالتی داریم و کل روستاهای شهرستان ما از نعمت گاز و اکثریت آنها از آب شرب سالم برخوردارند، ارتباط اینترنت، فیبر نوری و ... هر امکاناتی که در شهر است در روستاهای دوردست نیز وجود دارد.

فرماندار شهرستان نکا با بیان اینکه، دشمن میخواهد ما خودمان را تحقیر کنیم و همیشه عقب بمانیم تا مثل گذشته از ما حق توحش بگیرد، گفت: دشمن اکنون پیروزی، عزت و سربلندی مردم را نمی خواهد و امروز عزت و سربلندی ما آنها را به تعجب واداشته است، امروز یک تمام خبرگزاری های عالم ثانیه به ثانیه درباره جمهوری اسلامی خبر پخش میکنند که این نشانه ی سرعت زیاد قطار است و آنها میخواهند با سنگ پرتاب جلوی پیشرفت و ترقی او را بگیرند.

وی عنوان کرد: بیش از ۱۰۰ کشور با اجرای طراحی های پیچیده به مبارزه با او پرداختند که اگر هر کشوری غیر از نظام جمهوری اسلامی ایران بود، در چهار ماه اخیر، یا نیست و نابود میشد یا حداقل به ۱۰ کشور تجزیه میشد، اما نظام جمهوری اسلامی با مردم خوب و ولایت فقیه توانست ایستادگی کند و پیروز شود.

بابائی وجود اختلاف سلیقه در هر نظامی را مایع رشد آن دانست و افزود: انقلاب ما آنقدر پیشرفت کرد که هیچ مناسبتی در دنیا وجود ندارد که یک پایش جمهوری اسلامی نباشد، عالیترین مقامات، رؤسای جمهور دنیا، اندیشمندان دنیا، در هر حوزه ای جمهوری اسلامی پای صحبتش جمهوری اسلامی است، چون جمهوری اسلامی به اندازه ی ۲۰۰ سال جلو رفته است.

وی گفت: آن زمانی که شاهان قاجار به کشورهای دیگر می‌رفتند آنجا را می دیدند ما بیش از صد سال از دنیا عقبتر بودیم، اما امروز در برخی از حوزه ها مانند؛ حوزه نانو، اطلاعات و فن آوری اطلاعات، بهداشت، نظامی، استراتژیک، سیاست خارجی و ... از بسیاری از کشورها جلوتر هستیم.

فرماندار شهرستان نکا در پایان خاطرنشان کرد: دشمن میخواهد ما با یکدیگر اختلاف داشته باشیم و بین مردم و مسئولین فاصله باشد، ما باید خودمان کرامت خود را داشته باشیم چراکه این ملت صاحب کرامت و افتخار است و توفیقات زیادی کسب کرده است و همچنان کسب خواهد کرد.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار