ظهر امروز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۹ مصادف با نوزدهمین روز از چهل و چهارمین سال دهه فجر، با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مازندران، عبدالرضا بابایی فرماندار و رمضان حسینی رئیس کمیته امداد شهرستان نکا، خیرین، دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای اومال، مسکن محرومین کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان نکا در روستای اومال افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۹۱۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶ 08 February 2023

به گزارش تابناک مازندران، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مازندران با بیان اینکه، امسال ۶هزار خانواده تحت حمایت، از احداث ، خرید ، تأمیرات ، احداث آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام بهره مند شدند اعلام کرد: در بخش ساختمان برخی از خانواده ها از سایر تسهیلات و تسهیلات بلاعوض نیز برخوردار شدند. 

افتتاح ۱واحد مسکن مددجوی کمیته امداد مازندران در روستای اومال نکا
افتتاح ۱واحد مسکن مددجوی کمیته امداد مازندران در روستای اومال نکا  

حجت الاسلام بشیر عالیشاه افزود: باتوجه به اینکه، برق و گاز برای خانواده ها رایگان است، امسال ۹۵ درصد از خانوادهای تحت پوشش شناشنه ی قبض خود را ثبت امداد هوشمند کردند و از سایرین نیز درخواست ثبت داریم.

وی اعلام کرد: خانواده هایی که شماره شناسه آنها در سیستم امداد ثبت می شود در قبض گاز تا ۴۰۰متر مکعب، مصرف آنها رایگان میشود و مازاد بر ۴۰۰ متر مکعب باید مابه التفاوت پرداخت شود، در قبض آب ، تا ۵متر مکعب مصرف رایگان است و در قبض برق تا ۲۰۰ مگاوات برایشان رایگان در نظر گرفته شده است. 

افتتاح ۱واحد مسکن مددجوی کمیته امداد مازندران در روستای اومال نکا
افتتاح ۱واحد مسکن مددجوی کمیته امداد مازندران در روستای اومال نکا  

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران گفت: از ابتدای شروع ایام دهه فجر تا ۱۴ اسفند مصادف با سالروز تأسیس کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) ، تعداد ۱۰۰۰ واحد مسکن محرومین را در روستاها تحویل خانواده ها خواهیم داد و همچنین تعداد ۲۰۰۰ واحد مسکن محرومین را در ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ ، مصادف با سالروز تاسیس کمیته امداد، کلنگ زنی و پروانه صادر خواهیم کرد.

حجت الاسلام عالیشاه با بیان اینکه، رویکرد کمیته امداد در موضوع اشتغال و توانمند سازی جدی است اعلام کرد: ما افتخار داریم که در این دولت خدمتگزار و محرومین، به ۱۶هزار نفر تسهیلات اشتغال با اعتباری بالغ بر ۹هزار میلیارد ریال دهیم.

وی در ادامه گفت: تمامی این خانواده ها آموزش کسب و کار دیدند و بخش اعظم این افرادی که از وام اشتغال استفاده میکنند را تحت پوشش بیمه ی تامین اجتماعی و بیمه های حمایتی قرار دادیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران تصریح کرد: ۲/۵۰۰ نفر از افرادی که از سالهای قبل بیمه شدند و افرادی که امروز دارند بازنشسته می‌شوند ۱میلیون و ۸۰۰ هزار تومان از مستمری بیمه ی تامین اجتماعی بهره مند میشوند.

حجت الاسلام عالیشاه در پایان با بیان اینکه، بر اساس استعدادیابی که از سوی این نهاد برای افراد در طرح های مختلف انجام میشود، برای آنها تسهیلات پرداخت میکنیم ، اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ توفیق داریم ۲۰۰۰ نفر را از گردونه حمایت خارج و خودکفا اعلام کنیم.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار