پروژه تصفیه خانه فریدونکنار در کاهش تورم نقش بسزایی دارد زیرا قرار است بیش از ۲۰۰۰میلیارد در این پروژه سرمایه گذاری شود و قطعا ارتباط مستقیم با رشد اقتصادی این شهر دارد و همچنین میزان تورم متقابلا پایین می اید
کد خبر: ۱۰۹۷۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۲ 23 March 2023

به گزارش تابناک مازندران ، سید محمود حسینی پور استاندار مازندران امروز در آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب فریدونکنار گفت؛
‌متاسفانه در مصرف آب رعایت اخلاقی اسلامی نمیشود و ان را سبک میشمارند درحالی که کارشناسان ارشد دنیا جنگ آب را در آینده پیش بینی کرده اند. 

استاندار مازندران: ۲۰۰۰میلیارد در پروژه تصفیه خانه فریدونکنار می شود + گزارش تصویری  


حتی در کشور خودمان هم درگیری سر آب را بین استانهای مختلف مشاهده میکنیم.
باید در مدیریت مصرف بهینه و علمی، منابع اب و تنظیم آب و خاک و کشت و تولید و اصلاح الگوی مصرف برنامه جامعی را در استان مازندران داشت‌ه باشیم.
حسینی پور در این زمینه گفت یکی از مباحث مهم آب سالم و بهداشتی و پایدار است که باید مورد توجه استان قرار گیرد . آب‌های زیر زمینی بخاطر تاثیر روی محیط زیست و کشاورزی و بهداشت باید مورد توجه خاص و جدی قرار بگیرد.یکی از مسائلی که امروز مورد بحث در دنیاست،تهدیدات فاضلاب در بستر دریا و محیط زیست و سفره های زیر زمینی است که در استان مازندران با اینکه توسط مدیریت آب منطقه ای با قرار دادها و مطالعات خوب در این زمینه انجام مشود اما کافی نیست.
وی در ادامه گفت برنامه ریزی برای انجام راهبردهای کاربردی باید انجام شود تا محیط زیست پاک و با سطح مطلوب بهداشت در استان برقرار باشد.
و در بحث تصفیه خانه متاسفانه با ظرفیت‌هایی که در استان هست متناسب با نیازهای ما نیست
حسینی‌پور در مورد نقش این پروژه در مهار تورم و رشد اقتصادی اظهار داشت:

پروژه تصفیه خانه فریدونکنار در کاهش تورم نقش بسزایی دارد زیرا قرار است بیش از ۲۰۰۰میلیارد در این پروژه سرمایه گذاری شود و قطعا ارتباط مستقیم با رشد اقتصادی این شهر دارد و همچنین میزان تورم متقابلا پایین می اید .
وی گفت با اینکه در مازندران بعداز ده سال که رشد اقتصادی منفی بود اما با همت و تلاش بخشهای خصوصی و دولتی در سال گذشته ۳درصد رشد اقتصادی داشته ایم.
چرا مازندران باید در بین استانهای کشور رشد منفی داشته باشد در حالی که ۳بندر اقتصادی مهم در کنار دریا دارد که باید اقتصاداین بنادر فعال شود

وی در این رابطه گفت خواهش میکنم از بندر فریدونکنار گزارشی قبل از استقرار این دولت و بعد از استقرار این دولت بگیرید زیرا بندر فریدونکنار در حال تعطیلی کامل بود و گفته میشد وجود آن ضرورتی ندارد،
اما ما با این نگاه بشدت مخالفت کردیم و گفتیم تنها دارایی این شهر همین بندر است و امروز این بندر تبدیل شده به محل واردات و صادرات در حوزه های مختلف.همچنان نگاهمان این است که تنها ۱۵درصد از ظرفیت ان استفاده میشود و باید در سال جاری حداقل ۲۵درصد دیگر افزایش پیدا کند تا در رشد تولید و مهار تورم نقش موثر داشته باشد. 

خبر: سمیه اسدی

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار