کد خبر: ۱۰۹۷۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶ 24 March 2023

به گزارش تابناک مازندران ، جاده کندوان یکی از محورهای پرتردد و حیاتی کشور است و ریزش و سقوط سنگ های ریز و درشت این جاده کوهستانی تاکنون خسارت جانی و مالی زیادی برجا گذاشته که رفع این چالش اساسی به تاکید کارشناسان نیازمند برنامه ریزی، کارشناسی، اعتبار اختصاصی و همگرایی نهادهای مربوطه است.

بر اساس این گزارش ، محور ارتباطی پرتردد و حیاتی چالوس - کرج حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که حدود نیمی از این مسیر مربوط به حوزه جغرافیایی استان مازندران واقع در شهرستان چالوس است.

کارشناسان امر ریزش و سقوط سنگ ها از ارتفاعات را از چالش های اساسی محور کوهستانی کندوان برشمردند و بر ضرورت حل آن در سطح مسوولان ذیربط نهادهای کلان کشوری و استانی تاکید کردند.

آنان می گویند با هدف حفظ سلامت جان شهروندان به عنوان یک اولویت اساسی و در ایام تعطیلات نوروزی ضرورت حفظ جان مسافران و گردشگران و کاهش بار ترافیکی محور کوهستانی کندوان به طور متناوب مسدود می شود.

طبق گفته رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای چالوس سه شنبه هفته گذشته بر اثر سقوط سنگ از ارتفاع ۲ نفر از مسافران نوروزی در محور کوهستانی کندوان جانشان را ازدست دادند.

در این حادثه که حوالی ساعت ۲۲ شب آن روز در محدوده ولی آباد کندوان حادث شد سرنشینان یک خودرو یکی ۱۸ ساله و دیگری سه ساله فوت کردند و سه نفر مصدوم شدند.

به تاکید صاحبنظران امر محور ارتباطی چالوس - کرج محدوده استحفاظی استان مازندران به علت تردد شبانه روز هزاران خودروی مسافران و گردشگران همچنین نیازمند تقویت امکانات و تجهیزات در پاسگاه های پلیس راه، راهداری و امدادی است تا ارایه خدمات به ویژه در مواقع بروز حوادث طبیعی و تصادفات بدون دغدغه ارایه شود. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار