کد خبر: ۱۰۹۸۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱ 28 March 2023

کسادی و کم رونقی بازار برنج مازندران در حالی به سال جدید هم کشیده شد که طبق آمار اتحادیه شالیکوبی داران استان حدود یک سوم تولیدی برنج سال گذشته همچنان آماده فروش در انبارها موجود است.

گزارش میدانی خبرنگار ایرنا از شالیکوبی‌های استان مازندران نشان می‌دهد، برنج طارم محلی و طارم هاشمی ۲ رقم از بهترین ارقام برنج استان در حال حاضر به طور متوسط در هر کیلوگرم ۷۵ تا ۷۸هزار تومان و رقم های کیفی پرمحصول ندا و شیرودی نیز حدود ۳۲ تا ۳۵هزار تومان آماده عرضه از سوی کشاورزان است، اما تقاضا برای خرید وجود ندارد.

بررسی ها نشان می دهد که این قیمت فعلی رقم طارم هاشمی نسبت به اسفند ماه پارسال یعنی یک ماه گذشته حدود ۱۰ هزار تومان در هر کیلو گرم پایین تر آمده است و کشاورزان به خاطر نیاز به نقدینگی حاضر به فروش محصولشان نیز هستند.

این که پس از گذشت حدود هفت ماه از برداشت شالی و شروع سال جدید همچنان بیش از ۳۵۰ هزار تن برنج سفید در شالیکوبی های مازندران وجود داشته باشد ،طبق اظهارات کشاورزان و کارشناسان بازار برنج استان بی سابقه است.موضوعی که رییس اتحادیه شالیکوبی داران مازندران آن را ناشی از واردات بی رویه برنج خارجی و سوء استفاده واسطه ها عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار