کد خبر: ۱۱۰۸۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴ 06 June 2023

با راه اندازی خط پروازی جدید در مسیر ساری-اکتائو (قزاقستان) نخستین هواپیما به مقصد این کشور امروز سه‌شنبه از فرودگاه بین المللی ساری پرواز کرد تا دیگر خط پروازی خارجی این فرودگاه فقط به یک یا ۲ کشور خلاصه نشود.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار ایرنا، فرودگاه شهدای ساری یکی از سه فرودگاه مازندران و تنها فرودگاه بین المللی این استان است که از سال ۱۳۷۲ فعالیتش را آغاز کرده است.

متوسط انجام پرواز سالانه در فرودگاه ساری چهار هزار و ۳۰۰ سورتی است که در حال حاضر با در اختیار داشتن میانگین ۱۰ درصد پرواز هفتگی، از عملکرد بالاتری در مقایسه با ۲ فرودگاه نوشهر و رامسر برخوردار است.

در این فرودگاه هفتگی ۷۰ تا ۹۵ سورتی پرواز در مسیرهای پروازی تهران، مشهد، شیراز، بندرعباس، کیش، اهواز، عتبات عالیات، عربستان انجام می شود و تاکنون خط پرواز خارجی این فرودگاه به عربستان و عتبات عالیات خلاصه می شد.

مدیرکل فرودگاه های مازندران از راه اندازی خطوط پروازی جدید خارجی در این فرودگاه خبرداد و گفت: در راستای توسعه گردشگری و حسب رویکرد دولت مردمی، خط پروازی در مسیر ساری-اکتائو (قزاقستان) برقرار شد.

سعدالله وطن خواه افزود: در همین پیوند امروز سه شنبه نخستین هواپیما این مسیر صبح امروز از فرودگاه ساری به مقصد اکتائو پرواز کرد. 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار