نماینده ولی فقیه در مازندران
برخورد با سواستفاده کنندگان از محیط زیست را جدی پیگیری کنید، اختیارات شما بالاست چرا در ارائه مجوز درست برخورد نمی‌کنید؟ در ارائه مجوزها از سیاست زمان‌بندی استفاده کنید
کد خبر: ۱۱۰۹۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹ 09 June 2023

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران از محیط زیست باعنوان یک سرمایه عظیم و امانت یاد کرد و گفت: مسئولان محیط زیست باید از اختیارات خود بیشتر استفاده کرده و برخورد با سواستفاده‌کنندگان را جدی بگیرند و دستگاه قضایی نیز باید هوای نیروهای محیط‌زیست را داشته باشد.

بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و کارکنان به مناسبت هفته محیط زیست، اظهار کرد: انتظار داریم که شما نظام مسائل محیط زیست را برای ما همراه با خواسته‌های خودتان مکتوب کرده و بیاورید‌.

وی افزود: مثلا اینکه مجوز یک معدن در طول مدت یک دهه در اختیار یک نفر قرار بگیرد و هیچ اقدامی صورت نگیرد و این شخص برای اخذ یک مجوز جدید هم جنجال راه بی‌اندازد بخشی از مسئله‌های ماست.

آیت الله محمدی تصریح کرد: اینکه در چشم انداز توسعه روستاها پیوست‌های محیط زیستی و نیازمندی‌های آب و مسائل دیگر دیده نشود از مسائل حوزه محیط زیست است، البته ساخت مسکن توسط خود روستاییان در روستا مانعی ندارد و حق طبیعی آنهاست اما در بحث خوش‌نشینان و مهاجمین غیرروستا باید بررسی و جلوگیری صورت بگیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه سیستم حفاظتی محیط زیست باید تکمیل باشد، یادآور شد: اما گاهی مشاهده میشود که نبود یک سلاح بیهوش کننده موجب میشود در مواقع بحران همچون حمله یوزپلنگ مثلا شخص مدیرکل پیگیری کند و سلاح را بیاورد که خوب نیست، چرا نباید امکانات تکمیل باشد؟

این مسئول خطاب به جمع حاضر گفت؛ برخورد با سواستفاده کنندگان از محیط زیست را جدی پیگیری کنید، اختیارات شما بالاست چرا در ارائه مجوز درست برخورد نمی‌کنید؟ در ارائه مجوزها از سیاست زمان‌بندی استفاده کنید.

وی ادامه داد: البته فعالان محیط زیست در بسیاری از موارد مظلوم هستند، دستگاه قضایی باید هوای نیروهای محیط‌زیست را داشته باشد یک دست صدا ندارد و همه نهادها باید با هم تعامل داشته باشند.

آیت الله محمدی لائینی در پایان گفت: بدانید که یک سرمایه عظیم و امانت در اختیار شماست که حفظ آن زحمت دارد، داوطلبان بیکار را برای پر کردن جاهای خالی جذب کنید این حق شماست. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار