۱۷۲ داوطلب دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای کسب ۱۲ کرسی به خط شدند و تبلیغات رسمی آنان شروع شد.
کد خبر: ۱۸۳۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳ 18 February 2016

به گزارش تابناک مازندران،دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران با ثبت‌نام ۳۰۵ داوطلب برای ۹ حوزه انتخابیه در استان کلید خورد که ۱۲ داوطلب در مراحل ابتدایی انصراف دادند و از مجموع داوطلبان باقی‌مانده پس از بررسی صلاحیت داوطلبان، ۱۶۹ نفر صلاحیتشان تأیید نهایی شد و یک نفر نیز از خارج از استان برای انتقال به حوزه انتخابیه استان اقدام کرده است.

برای هر کرسی انتخابات در مازندران ۱۴.۳ نفر رقابت می کنند و از این تعداد ۱۲ نفر از استان بارأی مردم روانه خانه ملت می‌شوند و از میان داوطلبان انتخابات، ۹۲ درصد داوطلبان مرد و هشت درصد را بانوان تشکیل می‌دهند و ۲۳ نفر شامل ۱۴ درصد از خانواده‌های معظم شهدا هستند.

۶۹ نفر از داوطلبان از رزمندگان و ۳۰ نفر از جانبازان، ۱۱ نفر از داوطلبان نمایندگان فعلی مردم و چهار نفر نیز نمایندگان ادوار گذشته، ۹ نفر از داوطلبان پزشک، ۱۷ نفر دبیر، ۲۵ نفر بازنشسته و حداقل سن داوطلبان ۳۰ سال و حداکثر ۶۶ سال و میانگین سن ۴۵ سال هستند.

مهرداد ابراهیمی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران با اشاره به شروع تبلیغات دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از روز پنجشنبه افزود: از داوطلبان تقاضا داریم تا اخلاق را سرلوحه فعالیت قرار دهند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران گفت: مازندران ۱۲ کرسی در مجلس و چهار کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد که هفت داوطلب نیز در مجلس خبرگان رقابت می‌کنند.

همچنین معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران نیز با عنوان اینکه ۹ مرکز حوزه انتخابیه اصلی در استان داریم تصریح کرد: اطلاعیه اسامی داوطلبان تأیید صلاحیت شده منتشر و تبلیغات داوطلبان انتخابات مجلس از فردا به مدت یک هفته شروع می‌شود.

یونسی با اشاره به اینکه سه هزار و ۴۵ حوزه انتخابیه و مکان اخذ رأی در استان داریم و در هر حوزه دو صندوق رأی وجود دارد، شمار حوزه‌های فرعی انتخابات را در استان ۴۵ حوزه بیان کرد و گفت: شمار صندوق‌های سیار انتخابات نسبت به دوره گذشته کمتر شده است.

وی به‌کارگیری ۵۰ هزار نیروی اجرایی را ازجمله اقدامات بیان کرد و گفت: ۱۰ هزار نیروی امنیتی و انتظامی نیز از صندوق‌های رأی مراقبت می‌کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران بیان داشت: همه برگه‌های آرا به استان منتقل‌شده و صندوق‌های رأی به حوزه‌های انتخابیه تحویل‌شده است، ضمن اینکه پوشش‌های مخابراتی نیز در حوزه‌های انتخابیه انجام‌شده است.

وی با اشاره به اینکه همه شرایط و تدابیر برای حوزه‌های انتخابیه فراهم‌شده است گفت: همه ملاحظات موردنظر طراحی‌شده تا یک‌لحظه نیز انتخابات تعطیل نشود زیرا رأی مردم همانند ناموس ما است و باید به بهترین شکل از آن صیانت شود.

مردم مازندران در روز هفتم اسفندماه ۱۲ داوطلب مجلس و چهار نامزد مجلس خبرگان رهبری را انتخابات و روانه خواهند کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار