حواشی اولین جلسه شورای اداری مازندران در سال 95
اولین جلسه شورای اداری استان مازندران در حالی برگزار شد که آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان مازندران در این جلسه حضور نداشت.
کد خبر: ۲۰۶۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷ 04 April 2016
به گزارش تابناک مازندران، اولین جلسه شورای اداری مازندران با حضور همه مسئولان استان در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.

جلسات اداری استان مازندران در ابتدای هر سال مورد استقبال مدیران و کارگزاران استان قرار می‌گیرد، به همین دلیل در سالن استانداری جای سوزن انداختن نیست، همه صندلی‌های ساختمان سفید استانداری مازندران به دلیل استقبال مدیران از این جلسه پر می‌شود.

طبق روال جلسات شورای اداری، در این چند سال اخیر حسن خیریان‌پور به عنوان دبیر جلسه ابتدا نقطه نظرات خویش را مطرح و در ادامه نیز افرادی را که قرار است نکاتی مطرح کنند، معرفی می‎شوند.

در اولین شورای اداری سال جدید، همه معاونان استاندار نیز در این جلسه اقداماتی را که باید برای توسعه استان انجام دهند، به صورت کوتاه مطرح کردند.

طبق روال هر ساله آیت الله طبرسی نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران در اولین جلسات شورای اداری استان حضور می‎یافت.

در جلسه شورای اداری استان مازندران با وجود اینکه بنر خوش آمدگویی به آیت الله طبرسی در محوطه استانداری نصب شده بود از حضور وی در این جلسه خبری نشد و تا پایان جلسه نیز این عدم حضور ادامه یافت.

همه فرمانداران شهرهای استان مازندران نیز خودشان را به جلسه رساندند، استاندار مازندران به عنوان نفر آخری بود که از جانب خیریان‌پور برای بیان دغدغه خویش در حوزه‌های مختلف استانی اظهار نظر کرد.

نماینده دولت در استان مازندران وقتی تریبون را در دست گرفت به حاضران در جلسه قول داد که راس ساعت چهار تنها 15 دقیقه صحبت می‎کند.

هنوز اظهار نظر استاندار در ارتباط با ساعت به اتمام نرسیده بود که تعدادی از حاضران در جلسه به وی تذکر دادند که ساعتی که قرار است شما صحبت‌های خود را به اتمام برسانی ساعت پنج است، چون عقربه‌های ساعت یک ربع به پنج را نشان می‎دهد. توگویی که ظاهراً استاندار هنوز به ساعت رسمی کشور عادت نکرد، و همین موضوع باعث شد تا لبخندی بر لبان حضار بنشیند.

استاندار مازندران با نگاهی به فرمانداران حاضر در جلسه، از غیبت فرماندار فریدونکنار اظهار تاسف کرد و از حضار درخواست کرد که برای سلامتی وی صلوات بفرستند.

نماینده دولت در استان مازندران ابتدا به مشکلات و تنگناهای موجود در وضعیت مالی کشور و استان اشاره کرد و اظهار ذاشت: با وجود مشکلات مالی سال 94، تلاش کردیم که اقدامات مناسبی را در استان مازندران داشته باشیم.

وی سفر مقام معظم رهبری و نیز ریاست جمهوری به مازندران را مایه خیر و برکت برای استان مازندران دانست و گفت: سفر رئیس‌جمهور به مازندران بهترین سفرهای دوره‌ای رئیس جمهور به اقصی نقاط کشور بود.

ربیع فلاح جلودار در اولین جلسه شورای اداری مازندران از پیگیری و اجرای 46 طرح محوری در حوزه اقتصادی در این استان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح‌ها تحولات اساسی در استان مازندران ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم استان مازندران در انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: مازندران از استان‌های برتر در مشارکت انتخابات بود، به همین دلیل مسئولان و متولیان استانی باید تلاش بیشتری در زمینه تامین خواسته‌های مردم داشته باشند.

استاندار مازندران به آمار نوروزی تردد بالای 23 میلیون خودرو در استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: این موضوع نشان از ظرفیت بالای استان در زمینه گردشگری دارد و باید از این ظرفیت به نحو مناسبی استفاده کرد.

وی در ادامه خواستار توجه مدیران استان مازندران به مسئله بهره‌وری و استفاده از ظرفیت موجود شد و از مدیران استانی تقاضا کرد که نسبت به موضوع بهره‌وری مناسب و نیز صرفه‌جویی در استان توجه داشته باشند.

ربیع فلاح همچنین با بیان اینکه تامین امنیت غذایی برای ما مهم است، گفت: مازندران نقش اثرگذاری در تامین امنیت غذایی دارد و در این زمینه رتبه بسیار بالایی داریم ولی هنوز ظرفیت‌های فراوانی در این زمینه داریم که باید به آن توجه کرد.

وی همچنین خواستار رسیدگی به بیماران کم‌بضاعت در بیمارستان‎های استان شد و گفت: باید تلاش کنیم، کم و کاستی‌ها را در این زمینه رفع کنیم.

بلاغ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار