کد خبر: ۲۲۸۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹ 13 May 2016
دفاع از عملکرد دولت در مازندران در حالی در بوق و کرنا می‌شود که بیکاری و اشتغال به اذعان فعالان و تشکل‌های اقتصادی بیداد می‌کند.

به گزارش تابناک مازندران، ضرب‌المثل مشک آن است که خود ببوید، نه آنکه عطار بگوید، در زمانی به کارگرفته می‌شود که فردی یا شخصی اقدام به تعریف از اقدامات و عملکرد خویش در حوزه کاری و یا شخصی کند.

مسئولان استان مازندران هم این روزها مصداق این ضرب‌المثل هستند، که در محافل مختلف اقدام به دفاع از عملکرد خودشان در حوزه‌های گوناگون می‎کنند و مسئولان روابط عمومی هم بدون در نظر گرفتن وضعیت مردم، این اظهارات یکسویه را نشر می‌دهند. 

خود گویم و خود خندم، عجب مرد هنرمندم!

استاندار مازندران در همایش پاسداشت خدمات ارزنده دولت تدبیر و امید در شهرستان چالوس، عملکرد دولت در مازندران 
تعریف از خود و دولت، آنهم از سوی استاندار، ممکن است طبیعی به نظر برسد، چرا که اگر از نگارنده این مطلب هم در پایان بپرسید، این متنی که نوشتید را چه طور ارزیابی می‎کنید، هزار و یک دلیل تراشیده می‌شود تا نشان دهد که این متن بسیار قوی و متین است.
را قابل‌قبول دانست. این تعریف از خود و دولت، آنهم از سوی استاندار، ممکن است طبیعی به نظر برسد، چرا که اگر از نگارنده این مطلب هم در پایان بپرسید، این متنی که نوشتید را چه طور ارزیابی می‎کنید، هزار و یک دلیل تراشیده می‌شود تا نشان دهد که این متن بسیار قوی و متین است، اما روش درست در این است که مسئولان قضاوت عملکرد را به عهده مردم و بخش‌های اقتصادی و تشکل‌ها و عموم جامعه بگذارند.

استاندار مازندران در بخشی از صحبت‌های خود بیان داشت: برخی‌ از افراد با برخورد ناجوانمردانه، عملکرد دولت در سطح کشور و منطقه را زیر سئوال می‎برند. جادارد فراز به فراز سخنان آقای استاندار را قدری مورد تامل قرار دهیم تا برایمان مشخص شود که آیا به‌صرف اینکه فردی در جایگاه مسئولیتی و حقوقی قرار گرفت، آیا حق دارد که علاوه بر قضاوت یک‌جانبه، به منتقدان جسارت کند؟!.

این‌ همه افراد و این‌ همه ناجوانمرد؟!

نظر استاندار مازندران و مسئولانی که قصد دفاع از عملکرد خویش را با اهانت به دیگران دارند، ارجاع می‌دهیم به صحبت‌های دبیرکانون کارفرمایان استان مازندران که از تعطیلی 400 واحد اقتصادی در استان مازندران در سال 94 خبر داده بود، و هم این مسئولان می‌توانند به صحبت‌های مسئول بخش کارگران استان مازندران که از بیکاری 70 درصد کارگران مازندران در نشست خبری هفته کارگر اشاره داشت، مراجعه کنند.

برای اطمینان بیشتر این مسئولان بویژه آقای استاندار، باز هم به سخنان مسئول اتاق بازرگانی مازندران که از تعطیلی بیش از 800 واحد تولیدی در 28 شهرک صنعتی مازندران گزارش عملکرد داده بود، رجوع می‎کنیم به صحبت‌های مسئول کارگران ساختمانی مازندران که از بیکاری بیش از 90 درصد کارگران ساختمانی در استان خبر داده بود.

نماینده دولت در مازندران 
استاندار مازندران:برخی‌ از افراد با برخورد ناجوانمردانه، عملکرد دولت در سطح کشور و منطقه را زیر سئوال می‎برند.
در ادامه، این‌گونه به صحبت‌های خود ادامه داد که دولت چه اقداماتی در مازندران باید انجام می‎داد که نداد، نماینده دولت زحمتی بکشد به آرشیو اظهارنظرهای خود در حوزه‌های مختلف استان مازندران سری بزند که چه قول‌هایی به مردم داد و چه اقداماتی باید انجام می‌داد که نداد و ما در اینجا قصد برشماری آنها را نداریم.

درباره شرایط کشور هم مسئولان دولتی خودشان قول داده بودند که طی 100 روز اقدامات اثرگذاری در کشور داشته باشند، در زمانی که دولت قرار بود روی کار بیاید، بحث بازی کردن با آمار و ارقام نبود، استدلال دولت کسب رضایت‌مندی مردم بود.

به اذعان متولیان دولتی، تورم کاهش پیدا کرد، دچار رکود شدیم از چاله در نیامده به چاه افتادیم که رکود تورمی، جان به لب کردن واحدهای تولیدی و تشدید بیکاری است. در حوزه انرژی هسته‌ای و سامان دادن به آن هم بهتر است مسئولان فنی پاسخ دهند، ولی اقداماتی که تاکنون انجام شده نشان داد که اعتماد دولت یازدهم به آمریکا جواب نداد. برای اطمینان بیشتر آقای استاندار، لازم است یک‌ بار دیگر اظهارات رئیس‌کل بانک مرکزی کشورمان مورد بازخوانی قرار گیرد، که اظهار کرد: برجام هیچ چیزی 
آیا بیان واقعیت‌ها از سوی مسئولان ذیربط در تعطیلی بیش از 900 واحد تولیدی در مازندران هم حرکت ناجوانمردانه است؟!
برای ملت ایران به همراه نداشته است.

حال از همه که بگذریم، ان‌شاءالله که وضع مالی همه‌شان خوب است، خودمان که از مردم و در جامعه هستیم و واقعیت‌ها را می‌بینیم و از قول مسئولان می‌نویسیم که درآمد پایین‌تر از سه میلیون و 200هزار تومان ماهیانه را زیر خط فقر اعلام کرده‌اند و این را هم می‌دانیم که حقوق دریافتی یک کارگر با احتساب اضافه‌کار و دیگر موارد، حدود یک میلیون تومان است، باز هم باید استاندار مازندران را دعوت به این واقعیت کرد که آیا قدرت خرید جامعه و میزان رفاه فردی و اجتماعی ایرانیان و مازندرانی‌ها افزایش داشته یا کاهش؟. پاسخ به این سوال که جسارت و توهین نمی‌خواهد.

حرف‌های منطقی آقای استاندار

استاندار مازندران در ادامه حرف‌های قشنگی را مطرح کردند و رسیدند به ابتدای گزارش ما که مشک آن است خود ببوید نه آنکه عطار بگوید، وی در صحبت‌های خود در تایید این ضرب‌المثل بیان کرد: مردم عملكرد دولت را متوجه شده و خودشان درباره اين عملكرد قضاوت می‌كنند.

جناب آقای استاندار! با کمال پوزش، لطفاً به مردم اجازه دهید درباره شما هم قضاوت کنند، در این صورت، نباید پیشاپیش منتقدان 
اگر کسی بگوید تفاوت سه میلیون و 200هزار تومان اعلام‌شده برای زیر خط فقر با یک میلیون تومان دریافتی کارگران چقدر می‌شود، او هم ناجوانمرد است؟!.
را مورد اهانت قرار داد، چون هم حق مردم است و هم تکلیف مسئولان، که به انتقادها با کمال آرامش و رویی گشاده، گوش‌جان دهند و از هرگونه جسارت به منتقدان پرهیز کنند. 

وی در ادامه مشارکت مردم را هم جزء کارنامه خود به حساب آورد که باید به مسئولان استانی اعلام کرد که حضور مردم در صحنه، نشانه علاقمندی آنها به نظام و انقلاب است و مردم مازندران برای حفظ و پویایی نظام حتی جان خویش را نثار می‌کنند.

ربیع فلاح در ادامه، بحث مخالف و موافق دولت در استان را پیش کشید و این در حالی است که ربیع فلاح در جلسات متعدد از همدلی و اتحاد در استان مازندران توصیه‌هایی را مطرح می‎کرد، مطرح کردن کلمه مخالف و یا موافق تصور نمی‌شود از جایگاه فردی مانند استاندار مازندران درست باشد، وقتی قرار است که فردی نسبت به عملکرد به حق دولت انتقاد کند، اگر قرار است با خط کش مخالف و موافق دولت سنجیده شود هر فردی که نسبت به عملکردی که جای انتقاد هم دارد نقد و نظری بدهد مخالف محسوب خواهد شد، بدین جهت مطرح کردن مخالف و موافق کار چندان درستی نیست.

استاندار مازندران در پایان به قابلیت‌های مازندران در بخش‌های بندری، کشاورزی، صنعتی و گردشگری اشاره کرد که بحث همینجاست که مسئولان استان از این ظرفیت چه مقدار برای رشد استان استفاده کردند.

افعالی که در مازندران، 
خدا کند فعل‌های: می‌تواند، می‌شود، خواهد شد، در آینده قرار است بشود، روزی در مازندران به: انجام داده‌ایم، افتتاح کرده‌ایم، به ثمر رسانده‌ایم و...، تبدیل بشود.آمین
بد صرف می‌شوند! 


هنوز مسئولان استانی پس از سه سال به دنبال کلمات: می‎تواند، می‎شود، خواهد شد، در آینده قرار است انجام شود، هستند و این درحالی است که در حال حاضر با توجه به قابلیت‌هایی که استان دارد، باید مسئولان اعلام می‎کردند که: انجام داده‌ایم، افتتاح کرده‌ایم، به ثمر رسانده‌ایم.

قابلیت‌های مغفول مانده مازندران

چرا با وجود قابلیت‌های فراوان در بخش کشاورزی، طرحی ارائه نشد که برنج موردنیاز کشور در مازندران تامین شود، چرا در حوزه ساخت‌وساز مشکلات جدی وجود دارد، چرا از حضور میلیونی گردشگران در استان بهره مناسب نبرده‌ایم، چرا صنعت مازندران شکوفا نشد، چرا از ظرفیت بنادر استان به خوبی بهره‌برداری نمی‌شود، چرا در حوزه کشاورزی با وجود اراضی کشاورزی مستعد در بخش‌های مختلف استان هنوز استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها نمی‎شود، چرا با وجود قول‌های متعدد مسئولان استانی درباره ساماندهی زباله، اقدام موثری در زمینه طلای کثیف اتفاق نیفتاد، و...؟!

نکته آخر اینکه گام اول برای حل مشکلات مردم، آشنایی با این مشکلات است و برای این آشنایی، باید از تشریفات اداری و امکاناتی که در اختیار مسئولان است، فاصله گرفت و در جمع مردم حاضر شد تا واقعاً مشکلات و نارسایی‌ها را لمس کرد. آن‌گاه با تمام وجود به حل آنها اهتمام ورزید.

در پایان لازم به یادآوری این نکته است که ای مسئولان محترم استانی! خواهشاً بگذارید مشک خود ببوید نه آنکه عطار بگوید.

بلاغ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار