مدیرکل سیاسی وزارت کشور
مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت : از ای پس جوانگرایی در انتصاب ها در دستور کار وزارت کشور قرار دارد.
کد خبر: ۲۳۱۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳ 17 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، محمد امین رضازاده  در اولین مرحله از گردهمایی آموزشی و تخصصی فرمانداران و مدیران کل سیاسی استانداری های کشور در ساری افزود : در حال حاضر میانگین سن استانداران در کشور 58 سال و فرمانداران نیز حدود 48 سال است و به همین دلیل در انتصاب های جدید باید جوانگرایی در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت : وزارت کشور جوانگرایی در انتصاب ها را ابتدا از بخشداران و فرمانداران شروع می کند و پس از آن نیز معاونان استاندار و استانداران در این رویکرد مورد توجه قرار خواهند گرفت.
رضازاده در عین حال بهره گیری از تجربه افراد مسن را مهم و ارزنده توصیف کرد و یکی از دلایل موفقیت دولت تدبیر و امید را بهره گیری از تجارت افراد کارکشته ولی دارای سن و سال بالا دانست .
وی میانگین سن کابینه دولت تدبیر و امید را 61 سال اعلام کرد و افزود : دولت تدبیر و امید درکابینه از مدیران با تجربه استفاده کرد و توانست موفقیت های خوبی نیز در این مدت به دست آورد.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت که از این پس باید جوانگرایی در دستور کار دولت قرار گیرد و این کار در وزارت کشور پیگیری می شود.
** بومی بودن 72 درصد از فرمانداران 
رضازاده همچنین از بومی گرایی به عنوان یک شاخصه دیگر در کسب موفقیت یاد کرد و علت آن را آشنایی افراد بومی با جزئیات فرهنگی و اجتماعی ، شناخت خوب مسایل و مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب با توجه به شناخت همه جانبه دانست .
وی گفت که در حال حاضر 72 درصد از فرمانداران کشور از بین نیروهای بومی هر شهرستان انتخاب شدند و 28 درصد دیگر نیروهای غیربومی هستند.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور به کارگیری نیروهای این وزارتخانه در مناصب مختلف از جمله فرمانداری را از دیگر رویکردهای این وزارتخانه در دولت تدبیر و امید برشمرد و افزود : هم اکنون 70 درصد از فرمانداران کشور نیروی استخدامی وزارت کشور و بقیه نیز از نیروهای خارج از اتن وزارتخانه هستند.
وی افزود : این در حالی است که در دولت گذشته حدود 70 درصد از فرمانداران ما در شهرستان ها از نیروهای خارج از وزارت کشور بودند.


** رویکرد اعتدالی در دستور کار فرمانداران 

مدیرکل سیاسی وزیر کشور یکی از مولفه های مهم در انتخابات فرمانداران در دولت یازدهم را اعتدالگرایی دانست و گفت که این ویژگی فرمانداران دولت یازدهم سبب موفقیت مجموعه دولت در بسیاری از زمینه ها از جمله ایجاد هم افزایی با بقیه دستگاهها بوده است.
وی یکی از دلایل برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بدون کمترین تنش را هم در رفتار اعتدالی مجموعه دولت از جمله فرمانداران دانست و افزود : این انتخابات از افتخارات دولت تدبیر و امید و وزارت کشور است برای این که با کمترین تنش سیاسی برگزار و به صورت شفاف نیز از سوی وزارت کشور اطلاع رسانی شد.
وی ادامه داد : آنچه می تواند برای دولت یازدهم مهم باشد این است که فرمانداران ما باید رویکرد اعتدالی را در دستور کار خود قرار دهند و اعتماد مردم به دولت نیز به دلیل رویکرد اعتدالی است.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت : دولت با رویکرد اعتدالی موفق شده است تا التهاب کاذب سیاسی را کنترل کند و در انتخابات که می توانست سبب بیشترین التهاب کاذب سیاسی در کشور شود ، وزارت کشور توانست آن را با رویکرد اعتدالی کنترل کند.


** میدان دادن به گروههای سیاسی و تشکل های مردمی 

مدیرکل سیاسی وزارت کشور همچنین بر ضرورت میدان دادن به گروههای سیاسی و تشکل های مردمی برای تبیین دستاوردهای دولت و همکاری در حل مشکلات مملکت تاکید کرد و گفت : گروههای سیاسی و تشکل های مرمی بخصوص حامیان دولت باید میدان بیشتری برای انعکاس دستاوردهای دولت تدبیر و امید به مردم داشته باشند.
وی افزود : به نظر می رسد کارکردهای خوب دولت از سوی فرمانداری ها در اختیار مردم قرار داده نمی شود و گروههای سیاسی و تشکل هایی که منتقد دولت هستند، میدان داری می کنند.
او ادامه داد : این در حالیست که باید به گروههای سیاسی و تشکل های مردمی حامی دولت تدبیر و امید هم به اندازه گروههای منتقد دولت میدان برای فعالیت داده شود.
رضازاده پیشنهاد داد تا در 24 خرداد سال جاری سالگرد انتخاب دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهوری منتخب ، فرمانداران دستاوردهای دولت را برای مردم تبیین کنند .
همایش آموزشی و تخصصی فرماندران و مدیران کل سیاسی وزارت کشور قرار است در دو مرحله در استان مازندران برگزار شود.
مرحله اول این همایش صبح امروز با حضور فرمانداران 20 استان کشور در سالن مجتمع پیامبر اعظم دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساری شروع شد و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.
مرحله دوم آن هم از شنبه هفته آینده با حضور فرمانداران و مدیران کل سیاسی بقیه استان های کشور پیگیری می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نوري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
با همين تفكر ساختار مديريتي كشور با يستي به تجربگي وبي تدبيري را بر خلاف شعار تبليغاتي دولت تحمل بكند
فرمانداران وبخشدراران بايستي داراي اعتبار سياسي واجتماعي تجارب اجرايي در سطح كشوري داشته باشند . خوشنام ومقبوليت اجتماعي داشته باشند . براي كسب اين شاخصها بايستي افراد داري سوابق اجرايي باشند كه در 35سالگي اين ويژگي حاصل نخواهد شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار