این بیماری فقط مختص به کشاوران نیست بلکه دامداران، کارگران کشتارگاه‌ها و فاضلاب نیز بیشتر از سایر افراد در معرض این باکتری قرار دارند.
کد خبر: ۲۳۱۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۳ 17 May 2016
به گزارش تابناک مازندران، با شروع سال جدید فعالیت کشاورزان در زمان کاشت، داشت و برداشت محصولات از جمله برنج در مناطق شمالی کشور آغاز شده است اما نکته مهم در فصل نشاء شیوع بیماری تب شالیزاری بوده که اگرچه برخی خبرها از مرگ 4 نفر دراثر این مرض حکایت دارد اما اخبار رسمی و تائید شده مرگ یک نفر را اعلام کرده است.

این بیماری یک هشدار جدی است با توجه به اینکه توصیه‌های مهم ابتلا به این بیماری از سوی کشاورزان آنطور که باید جدی گرفته نمی‌شود و بدون توجه به عوارض آن در زمین‌های کشاورزی برای تولید محصول مشغول به فعالیت هستند.

تب شالیزاری یک بیماری کشنده به‌شمار می‌آید که عامل آن در شالیزار وجود دارد و  علائم آن به صورت درد عضلانی، تهوع و استفراغ، سردرد و تب شدید، سرفه خشک، التهاب چشم، صدای غیرطبیعی ریه، سفتی ماهیچه و... نمایان می‌شود و افراد باید به محض ابتلا به این بیماری به پزشک مراجعه کنند.

در سال جدید نیز یک نفر با ابتلا و جدی نگرفتن به این بیماری فوت شد، در صورتی که اگر افراد توصیه‌های مورد نظر از جمله استفاده از دستکش و چمکه در حین کار را جدی نگیرند به راحتی این بیماری به آنها سرایت می‌کند.

استفاده از چکمه و دستکش موجب شده که در برابر جراحاتی که در حین کار اتفاق می‌افتد جلوگیری شود و به نوعی در ابتلا به این نوع باکتری در امان بمانند.

این بیماری فقط مختص به کشاوران نیست بلکه دامداران، کارگران کشتارگاه‌ها و فاضلاب نیز بیشتر از سایر افراد در معرض این باکتری قرار دارند که با مشاهده علائم این بیماری و مراجعه زود هنگام می‌توان از خطرات احتمالی آن جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار