معاون شبکه بهداشت آمل
معاون شبکه بهداشت و درمان آمل با اشاره به اینکه روی آوردن خانواده‌ها به تک‌فرزندی تهدید برای کشور است، خواستار روند تغییر جمعیتی در بین خانواده‌ها شد.
کد خبر: ۲۳۲۵۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷ 19 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، احمد عبادی در همایش یک‌ روزه سیاست‌های کلی جمعیت با شعار پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت در این شهرستان، اظهار کرد: جمعیت امروزه یکی از مسائل مهم جامعه است هر چند سیاست‌های دولت بر تک‌فرزندی و فرزند نیاوری نیست ولی برخی سیاست‌های کلان سبب ایجاد این عوامل در کشور شد که مناسب برای جمعیت کشور نبوده است.

وی با اشاره به وجود سیاستگذاری سال‌های گذشته بر 20 سال رشد جمعیتی نظام به سمت سالمندی حرکت داد، تصریح کرد: امروزه رشد جمعیت فعال به 4.1 رسیده و در برخی نقاط به 1.1 رسید که سبب نگرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی شد.

معاون شبکه بهداشت و درمان آمل با اعلام اینکه در دنیا بحث ترکیب جمعیت جهان حاکم است، بیان کرد: با تصور وجود جمعیت زیاد در ایران، خانواده‌ها ترغیب به تک‌فرزندی شده، ولی تک‌فرزندی و دو فرزندی تهدیدی بر کاهش جمعیت کشور بوده تا رشد جمعیت به سوی سالمندی رود.

این مسؤول با اعلام اینکه رهبر معظم انقلاب در فرمایشات‌شان تأکید به تغییر جمعیتی داشتند، تصریح کرد: جلوگیری از فرهنگ تک‌فرزندی و ناباروری در بین زوجین از سوی وزارت کشور و وزارت بهداشت باید اعمال شود همچنین بر اساس ابلاغیه موجود در خرداد سال 1393 به وزارت بهداشت و آمار جمعیتی افزایش یافته و از 2.1 به 6.1 رسید.

عبادی با اعلام اینکه باید روند رشد جمعیتی موجود در کشور افزایش یابد، گفت: تغییر فرهنگ جمعیت جامعه با ارائه کاهش سن ازدواج، تاخیر فرزندآوری، برکنده شدن تک‌فرزندی از سوی کارشناسان و مشاوران شبکه بهداشت می‌تواند گره‌گشا باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار