زمین بغض کرد و آسمان گریست و چشم خیس جاده ها در میان سوسوی چراغانی خیابان ها به انتظار ایستاده تا آنکه خدا برای آمدنش وعده حتمی داده است، بیاید. همان که خدا قسم خورد به اسم اعظمش که «او خواهد آمد»
کد خبر: ۲۳۳۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱ 22 May 2016

تابناک مازندران/ این روز ها که زمین دل توی دلش نیست و هر صبح به وقت بیداری آفتاب با جان خود عهدی تازه می بندد، مردان دیار علوی که صبرشان وام دار صبر حیدری ست،برای وارث نبی معظم (ص) تحفه هایی پیشکش کرده اند تا فرش راه قدم های تنها نشان بانوی بی نشان شود.

در کوچه پس کوچه های این دیار که روی پیشانی آن «و اکتبنا فی اعوانه » نوشته شده عکس هایی را می بینی که قامت کوچه را آذین بسته و نشان از «وجعلنا من انصاره و اقرن ثارنا بثاره» دارد.

مگرنه اینکه هر کسی برای آمدنش باید پیشکش بیاورد و چه چیز بهتر از جان برای جانان که قرار است با حضورش چشم جهانیان را از 1182 سال ندیدن روشن کرده و دل های تشنه را با آب حیات ظهورش سیراب کند.

قدم به قدم ،کوی به کوی این دیار از لاله های به خاک افتاده ای حکایت دارد که با رنگ خون در جریده تاریخ «ادرک بنا ایامه و ظهوره و قیامه» را نوشتند..

داغ های به دل نشسته ای که با زمزمه «و منک یلتمس طالب» به شوق وصل بهار،هجرت کردند تا در رکاب منجی آخر صحنه ای شگفت را برای دنیا رقم بزنند.

مردانی بلند بالا و بلند نظری که عاشقی را با بذل جان خویش به ثبت رساندند و بر تارک ذهن این دیار راه و رسم چگونه زیستن را منقش ساختند.

مدافعانی که به صفا و وفا در صحنه لم یزلی آزمون «الست بربکم»؛« قالوا بلی» گویان نقش شهدا را بر جبین حک کردند و برای آنکه شرح قیام ظهور را برای دنیا به نمایش بگذارند؛به زمینی سوخته و پرعطش و پر بلا قدم نهادند.

دریادلانی که بی محابا دل به آتش زدند تا هم ناله با بانوی قامت خمیده بگویند، حیف است خون حلق تو ریزد بر زمین ،یحیای من! بگذار که تشتی بیاورم؛ سند مِهر حسین(ع) را با بذل جان خود مُهر زنند.

وحالا چشم های مانده به راه دراین هوای پر از انتظار با سری سر به زیر و دلی پرامید،همراه با خواندن «امن یجیب »برای بازگشت پرستوها به لانه شان،در زیر باران اجابت دست به دعا برداشتند تا لحظه دیدار. و خدا قول داد که می آید و تمام جهان پر می شود از گلدسته هایی که هر روز به حجة الله بودن علی«علیه السلام» شهادت می‎دهند.

انتهای پیام/

علی ابراهیمی گتابی- مدیر روابط عمومی سپاه کربلا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار