رئیس پارک علم و فناوری مازندران گفت: شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان پارک علم و فناوری، منطقه آزاد تجاری محسوب می‌شود.
کد خبر: ۲۳۴۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴ 23 May 2016
تابناک مازندران/ علی معتمدزادگان اظهار کرد: یکی از راهکارهای توسعه فناوری که منجر به خلق ثروت برای یک جامعه می‌شود، پارک‌های علم و فناوری است که با ایجاد ارتباطی سازمان یافته و منطقی بین دانشگاه و صنعت، در واقع به عنوان حلقه مفقوده ارتباط بین این دو نهاد عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری مازندران بستری مناسب برای توسعه همکاری‌های سه‌جانبه دولت، دانشگاه و صنعت و طراحی سیستم نوآوری ملی جهت ارتباط بین دانشگاه و صنعت است، افزود: حمایت مؤثر از احداث صنایع کوچک متکی بر نوآوری، افزایش قدرت رقابت در مؤسسات موجود، ایجاد فضای جذاب برای سرمایه‌گذاران خارجی به‌منظور توسعه اقتصادی و ابزاری مطمئن برای تبدیل نوآوری‌ها و دستاوردهای تحقیقاتی به محصولات، ترغیب کارآفرینی، توسعه فناوری و خلق فرصت‌های جدید شغلی از اثرات پارک‌های علم و فناوری است.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران با اعلام اینکه بر اساس قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان پارک علم و فناوری، منطقه آزاد تجاری محسوب می‌شود، ادامه داد: فقط شرکت‌های تکنولوژی‌محور می‌توانند با مجوز پارک علم و فناوری در آن استقرار یابند.

معتمدزادگان تصریح کرد: این منطقه اقتصادی دانش‌بنیان علاوه بر استفاده از مزایای قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان، امکان استفاده از مشوق‌های منطقه آزاد تجاری از جمله معافیت گمرکی، مالیاتی، عوارض و... را به شرکت‌های مستقر به مدت 20 سال می‌دهد و  این مشوق‌ها می‌توانند زمینه‌ساز سرمایه‌گذاری شرکت‌های دارای فناوری بالا در استان مازندران باشند.

وی در پایان گفت: پارک علم و فناوری مازندران با خدمات متنوع توسعه فناوری و تجاری‌سازی آماده حمایت و هدایت شرکت‌های کوچک و متوسط دانایی‌محور است.
فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار