معاون توسعه و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به کسری ماهانه 10 تا 11 میلیارد تومانی برای حقوق پرسنل این دانشگاه گفت: تنها در سال گذشته نیز 286 میلیارد تومان از بیمه‎ها، طلب داریم.
کد خبر: ۲۳۴۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵ 23 May 2016
به گزارش تابناک مازندران، محمد پنبه‌چی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به کسری‎هایی که دانشگاه علوم پزشکی با آن مواجه است، اظهار کرد: در سال 94 تنها برای پرداخت حقوق پرسنل دانشگاه، ماهانه بین 10 تا 11 میلیارد تومان با کسری بودجه مواجه شده و این کسری از اعتبارات داخلی دانشگاه تأمین شده است.

وی با اشاره به ساخت و راه‌اندازی 400 مرکز خدماتی و بهداشتی در سراسر استان با هزینه 265 میلیارد تومان، از هزینه‌کرد 30 میلیارد تومانی در بخش هتلینگ از زمان طرح تحول سلامت تاکنون در مازندران، افزود: در بخش جذب نیروی انسانی نیز در این مدت بیش از 700 نیرو به مجموعه علوم پزشکی استان افزوده شده و امسال نیز 497 نیروی جدید به این تعداد اضافه می‎شوند.

* افزایش 60 درصدی اعتبارات آموزشی در سال‌جاری

معاون توسعه و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از افزایش 60 درصدی اعتبارات بخش آموزش در این دانشگاه در سال‌جاری خبر داد و گفت: این میزان در سال 93، حدود 37 میلیارد بوده، در سال گذشته به 52 میلیارد رسیده و امسال به 82 میلیارد تومان افزایش یافته است.

پنبه‌چی با بیان اینکه اعتبارات در قبل از طرح تحول سلامت به نسبت واحدهای خدماتی و بهداشتی رشد نداشت، تصریح کرد: در دو سال گذشته، رشد اعتباری خوبی داشتیم تا عقب‌ماندگی‎های سال‎های قبل به‎نوعی جبران شود که تا حد زیادی نیز موفق بوده‌ایم.

وی ادامه داد: در برنامه آمایش سرزمین، دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به چند قطب تقسیم شده‌اند که دانشگاه‌های مازندران، گیلان، گلستان و سمنان در قطب یک به مرکزیت دانشگاه علوم پزشکی مازندران قرار داشته و این دانشگاه، هماهنگی بین 6 دانشگاه در قطب یک را برعهده دارد.

معاون توسعه و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در سی‌امین اجلاس سراسری دانشگاه‌های سراسر کشور که 28 اردیبهشت‌ماه در شیراز برگزار شد، دانشگاه علوم پزشکی مازندران براساس ارزیابی عملکرد، در بخش معاونت توسعه موفق به دریافت لوح سپاس و تندیس اجلاس شد.

* تدارک برای ساخت بیمارستان یک‌هزار تختخوابی توسط شرکت سامسونگ در ساری

وی در پاسخ به سؤال خبرگزاری فارس درباره جزئیات بیمارستان یک‌هزار تختخوابی در مازندران که قرار است توسط شرکت سامسونگ در ساری ساخته شود، بیان کرد: مازندران از استان‌هایی است که فاصله شهرها تا روستاهای آن کم بوده و دارای بیمارستان‌های کوچک فراوانی است، اما خدمات کامل درمانی در آنها انجام نشده و یا توان ارائه چنین خدماتی را ندارند.

پنبه‌چی با بیان اینکه امکان ساخت بیمارستان بزرگ برای دولت وجود نداشته و حتی اعتبارات فعلی کفاف پروژه‎های نیمه‌کاره را نمی‎هد، افزود: ضرورت ساخت بیمارستان بزرگ در استان محرز بود، لذا رایزنی‎های فراوانی در این زمینه انجام و در نهایت به شرکت سامسونگ رسیدیم.

معاون توسعه و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: دو ماه برای انجام مطالعات و نقشه کار زمان داریم که در صورت موفقیت، در 36 ماه کاری باید بیمارستان ساخته شود.

پنبه‌چی با بیان اینکه دو زمین پیشنهادی در کنار بیمارستان ماهفروجک و زمین 100 هکتاری دانشگاه پیامبر اعظم(ص) برای ساخت بیمارستان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: ساخت و تجهیز کامل بیمارستان با هزینه 900 میلیارد تومان ساخته و تحویل دولت می‌شود.

وی ادامه داد: این پروژه، یک بیمارستان دولتی است، بازپرداخت اقساط آن 10 ساله بوده و در مجموع با استاندارد فضای هر تخت 100 مترمربع ساخته می‎شود.

معاون توسعه و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: با ساخت پروژه یادشده، ظرفیت بیمارستان‌های اطراف کاهش و استانداردسازی می‎شوند.

پنبه‌چی اظهار کرد: بیمارستان یک‌هزار تختخوابی شرایطی را نیز برای گردشگران داخلی و خارجی فراهم می‎کند و بیمارستان همه جانبه است.

* طلب 286 میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از بیمه‌ها

وی با اشاره به طلب 286 میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از بیمه‌ها، گفت: پرداختی پزشکان و پرستاران از شهریور سال گذشته تاکنون مانده است و اگر این چرخه ادامه یابد، نمی‌توانیم خدمات را به‌خوبی ارائه داده و دچار آسیب می‎شویم.

معاون توسعه و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: مازندران تنها استانی است که بیماران دیالیزی آن کمترین مشکل را دارند و بخش دیالیز در تمام شهرستان‌های دارای بیمارستان وجود دارد.

وی در پایان گفت: 17 هزار کارمند، 24 بیمارستان با ده‌ها واحد ارائه خدمت، بیش از 6 هزار دانشجو، 400 هیأت علمی و 100 رشته دانشگاهی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران قرار دارند.
فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار