نامه یک فعال دانشجویی به نماینده نوشهر و چالوس
کد خبر: ۲۳۴۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷ 23 May 2016

نماينده محترم؛ آيا در تذكرتان به سازمان محیط زیست، مصالح ملي و مردمي را در نظر داشتيد يا منافع سرمايه گذار خاص را؟ آيا موضوعات مهمتر و عام المنفعه ي دیگري نبود كه براي رفع آن تذكر دهيد؟

تابناک مازندران/ آن چه در پی می آید نامه "ایمان اسلامی بین" فعال دانشجویی اهل نوشهر است که خطاب به نماینده کنونی و منتخب مجلس آینده این حوزه نگارش شده است. مطلب به نطق 28 اردی بهشت قاسم احمدی لاشکی در مجلس و تذکرش به سازمان محیط زیست اشاره دارد.

جناب اقاي احمدي، سلام عليكم.

وظيفه خود دانستم تا در اين نامه به تذكر 28 اردی بهشت ماه 95 شما در صحن علني مجلس، خطاب به سازمان محيط زيست و سركار خانم دكتر معصومه ابتكار جهت تنویر افکار عمومی توضیح و پاسخی بدهم.

در تذكر خود عنوان كرديد که با تعطيلي معدن توليد شن و ماسه ي کجور و دشت نظير، به بهانه ي منطقه ي حفاظت شده ي البرز مركزي، نه تنها به روي مردم منطقه اسيد پاشي نكرديد بلكه آنها را در حوض اسيد انداختيد و اشتغال مردم را تعطيل و آن ها را به صف بيكاران افزون کردید.

شما در ادامه اظهارات خود، حمايت و حفاظت از محيط زيست كشور و به ويژه منطقه حفاظت شده البرز مركزي را مغاير و نقطه مخالف ايجاد اقتصاد مقاومتي جلوه داده و سعي در مصادره به مطلوب کردن فرمايش های مقام معظم رهبري داشتيد.

محیط زیست در کشور ما انگار بچه سراهی است و همواره در بازی توسعه، داورها حکم باخت او را صادر می کنند. توضیحم را در سه قسمت ارائه می دهم:

١- با اندك تجربه اي كه در مباحث كارخانه هاي توليد شن و ماسه و آسفالت دارم و تماسي كه با دو توليد كننده برقرار کردم، در يك كارخانه ي اين چنيني، حداكثر اشتغال ده تا پانزده نفر است. مواضع شما علیه يك مدير محبوب و مطرح در عرصه ي بين المللي تند و شتاب زده بود و مخاطبي كه اطلاعات كافي نداشته باشد، گمان مي برد هزاران نفر از شغل محروم شدند!

آيا واقعا بيكاري تعدادی محدود (اپراتور، راننده لود و بيل، آشپز و نگهبان و..) و در عوض حفظ محیط زیست به این همه بزرگنمایی در مجلس نیاز دارد که يك سازمان مهم ملي و بين المللي را آماج حمله قرار دهید؟

٢- آيا معني اقتصاد مقاومتي اين است كه به منابع تجديدناپذير ملي و حفاظت شده حمله كرده و آن را به تاراج برده و رودخانه ها، جنگل و حيوانات ساكن در آن را منقرض کرده و اگر اين حمله ي ويرانگر توسط يك سازمان قانوني که وظیفه ذاتی خود را انجام می دهد، دفع شود، از ايجاد اقتصاد مقاومتي جلوگيري شده است؟!

٣- نماينده محترم؛ آيا در اين تذكر، مصالح ملي و مردمي را در نظر داشتيد يا منافع سرمايه گذار خاص را؟ آيا موضوعات مهمتر و عام المنفعه ي دیگري نبود كه براي رفع آن تذكر دهيد؟ به طور مثال راه دسترسي نوشهر به كجور كه نياز به تخريب محيط زيست هم نیست و صرفا بايد اين مسير ترميم و آسفالت تا دامداري و كشاورزي و صنعت توريست در کجور شکوفا و صدها شغل ایجاد شود.

جوانان، دانشجويان و مردم حوزه انتخابيه نوشهر، چالوس و کجور، درك و فهم بالا و فرهنگ غني ای دارند و رفتارهای مسئولان شان را رصد خواهند كرد. چه خوب است در مسیر توسعه، حفظ محیط زیست را اولویت خود قرار دهیم تا از داشته های امروز، چیزی هم به آیندگان برسد.

 مازندنومه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار