امام‌جمعه بابل گفت: آمار مازندران در بحث کاهش تولد، کاهش ازدواج و افزایش طلاق نگران‌کننده است و باید در این زمینه تدابیری اتخاذ شود.
کد خبر: ۲۳۵۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹ 24 May 2016
به گزارش تابناک مازندران، حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر امروز در همایش پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت که در سالن اجتماعات مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار شد، اظهار کرد: مسأله اقتدار ملت‌ها از جمله مسائل مهم همه کشورها بوده که محوری‌ترین حوزه آن بحث جمعیت است که در استمرار و تدوام کشورها نقش اساسی دارد.

وی افزود: بحث خانواده و استحکام بنیان خانواده در این حوزه بسیار مهم و در خور توجه است زیرا جامعه‌ای مقتدر است که دارای اقتدار درونی باشد و زیرساخت مناسبی برای رفع نواقص و معضلات خانواده فراهم کند.

امام جمعه بابل با اشاره به عواملی که در تداوم یک خانواده نقش مهمی دارد، تصریح کرد: ازدواج و تشکیل خانواده امر مهم در تحکیم بنیان خانواده است، تعامل بین افراد خانواده، زن و مرد و فرزندان جلوی بسیاری از نارسایی‌های زندگی را می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: آمار مازندران در بحث کاهش تولد، کاهش ازدواج و افزایش طلاق نگران‌کننده است و باید در این زمینه تدابیری اتخاذ شود.

روحانی با اشاره به اینکه کاهش جمعیت از اقتدار کشور می‌کاهد، ادامه داد: با وجود تاکیدات امام راحل و رهبر معظم انقلاب درباره سلامت خانواده و افزایش جمعیت، عده‌ای از دولتی‌ها با سر دادن شعار زندگی‌بهتر، فرزند‌کمتر و انجام کارهای اجرایی ضربات جبران‌ناپذیری به جامعه وارد کرده که هنوز شاهد پیامد آن هستیم.

وی با بیان اینکه نمی‌توان مسأله جمعیت را درون جامعه دستوری حل کرد، اضافه کرد: چنان رسانه‌ها و مراکز تبلیغاتی در جامعه وسیع عمل کردند که باید به همان میزان زمان و دو برابر مبلغ گذشته هزینه کرد تا فرهنگ ترویج تعدد فرزندآوری در جامعه دوباره نهادینه شود.

روحانی یادآور شد: برگزاری این همایش گام مثبتی برای فرهنگ‌سازی این امر مهم است، نباید پرداختن به این مهم منحصر به مراکز بهداشتی و دانشگاهی خلاصه شود بلکه باید حوزه‌های علمیه، مدارس، مساجد و طلاب نیز در این حوزه ورود یابند.

وی افزود: ممکن است تعدد فرزندآوری مورد انتقاد عده‌ای قرار گیرد و سؤالات متعددی مطرح کنند اما این مسائل هم زمینه‌ساز شروع یک اقدام موثر در این حوزه است.

امام جمعه بابل ادامه داد: باید به مردم اعلام کنیم که کشور با کاهش نسل مواجه بوده و نقش والدین در جلوگیری از این خطر چه اندازه حیاتی است و نگرانی جوانان از نظر فکری، عملی و مادی از سوی نهاد اسلامی برطرف شود.

روحانی تصریح کرد: تسلط فرهنگ غیرایرانی و غیربومی در کشور نگران کننده است و مشکلات زیادی به دنبال داشته است که در گذشته اگر کسی فرزند کم داشت عیب بود اما امروزه یک فرهنگ شده و این به معنای تغییر ارزش‌ها و فرهنگ در جامعه است.

امام جمعه بابل تصریح کرد: رفع موانع ازدواج که جوانان بتوانند در سنین جوانی ازدواج کنند، رفع مشکلات اقتصادی آنها و ایجاد امنیت شغلی و اجتماعی از مواردی است که جلوی ترویج فرهنگ غیرایرانی را در جامعه می‌گیرد.

روحانی گفت: کشور چین با بیش از یک‌میلیارد و 200 میلیون نفر جمعیت توانسته با استفاده از این برند جمعیتی زمینه اقتدار نظامی، سیاسی، اقتصادی، تجاری و تولیدی را برای کشور خود فراهم کند.


فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار