کد خبر: ۲۳۵۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸ 25 May 2016

استاندار مازندران گفت: به همه دهیاری‌های مازندران تکلیف شده که یک طرح با عنوان اقتصاد مقاومتی در روستا انجام دهند که این اقدام در استان می تواند 12 هزار شغل ایجاد کند.

به گزارش تابناک مازندران، ربیع فلاح امروز در گردهمایی آموزشی  فرمانداران سراسر کشور در ساری گفت: سوم خرداد برای تاریخ و کشور ما نقطه عطفی است که نشان می دهد رزمندگان ما با تقدیم جانشان از این کشور دفاع کردند.

وی با بیان اینکه اولین گردهمایی فرمانداران تعدادی از استانهای کشور به اتمام رسید، افزود: برگزاری این گردهمایی اقدام خوبی بود که منشا اثر و  برکات خوبی دارد.

استاندار مازندران با بیان اینکه استان مازندران همیشه در عرصه های سیاسی و اجتماعی پیشتاز بوده است، تصریح کرد: مردم مازندران در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 با 93 درصد مشارکت بیشترین رای را به رئیس جمهور منتخب دادند و همین مردم در سال 94 نمایندگانی که انتخاب کردند با دولت تدبیر و امید همسو است.

وی افزود: دولت یازدهم در این سه سال اخیر اقدامات خوبی انجام داده و مهمترین اقدامات دولت در زمینه فعالیت های اقتصادی است.

فلاح اظهار کرد: سال 95 که سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است مسئولیت فرمانداران مهمتر است  و اتفاقات خوب باید در فرمانداری ها اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به اینکه باید به تولیدات و رویکرد صادرات محور توجه کنیم، افزود: راه اندازی واحدهای نیمه تمام که 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و واحدهایی که نیازمند سرمایه درگردش هستند راه اندازی و رفع موانع می‌شود.

استاندار مازندران گفت: با وجود اینکه همه فعالیت‌ها و اقدامات دولت با کج فهمی برخی، نادیده گرفته می شود و نباید اجازه دهیم در مقابل فعالیت های بزرگ دولت همچون مذاکرات با غول های سیاسی و اقتصادی کشورهای جهان به سادگی گذر کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه همه ارکان نظام در موضوع اقتصاد مقاومتی در حال تلاش است و در سال 94 با وجود مشکلات و مسائل از نظر نرخ مشارکت اقتصادی رتبه پنجم ثبت شد.

فلاح با اشاره به رفع موانع از 300 مورد از واحدهای تولیدی مازندران، عنوان کرد: 168 واحد تولیدی به ارزش 600 میلیارد تومان در مازندران راه اندازی شده است.

وی با اشاره به ایجاد 60 هزار شغل جدید در دولت تدبیر و امید افزود:  15 هزار شغل از این 60 هزار شغل،  اشتغال در صنایع کوچک بوده است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه 25 درصد از سطح استان مازندران برای عملیات معدنی با شرکت خصوصی قرارداد منعقد شد، تصریح کرد: صادرات به کشورهای حوزه خزر کلید خورد و اکنون مقدمات صادرات برای اکثر محصولات باغی، گل و گیاه و مرغ و ماهی آماده است.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار توانستیم لبنیات را به روسیه صادر کنیم، افزود: اکنون کارشناسان و تجار روسیه در استان حضور دارند و ظرفیت های صادرات استان در حال بررسی است.

فلاح با اشاره به اینکه چهار بندر استان مازندران با 30 درصد ظرفیت فعالیت دارند، گفت: این بنادر برای حمل و نقل سایر استانها نیز می تواند فعالیت کند.

وی با بیان اینکه امروز امنیت غذایی از مهمترین موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: استان مازندران در برنج، مرکبات و گوشت سفید می تواند صادرات داشته باشد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه در سه سال اخیر وضعیت امنیتی در مازندران مناسب بوده است و امروز در استان نمی توان یک معتاد در خیابان پیدا کرد، افزود: وضعیت محله های آلوده مشخص شده و محله آلوده ای در مازندران وجود ندراد.

وی ادامه داد: مازندران 380 کیلومتر ساحل دریا دارد در طول سالهای 63 و 64 تعدادی زیادی از گردشگران دچار غرق شدگی بودند که اکنون آمار غرقی در استان بسیار کاهش پیدا کرد.

فلاح با اشاره به افزایش رضایتمندی گردشگرن از نحوه خدمات در استان، گفت: 23 میلیون تردد و 11.5میلیون شب اقامت در ایام نوروز در مازندران اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه در استان مازندران گروه های سیاسی و جریانهای حامی و یا منتقد دولت در انتخابات مشارکت بالایی داشتند، افزود: دولت در سال 96 برگزاری انتخابات را پیش رو دارد و باید عملکرد دولت را که تا کنون بی‌نظیر بوده برای مردم تبیین کرد.

استاندار مازندران گفت: به همه دهیاری‌های مازندران تکلیف شده که یک طرح با عنوان اقتصاد مقاومتی در روستا انجام دهند که این اقدام در استان می تواند 12 هزار شغل ایجاد کند.

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار