کد خبر: ۲۳۵۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹ 25 May 2016
معاونت تربیت بدنی و سلامت استان مازندران گفت: با وجود فعالیت 199 مراقب و 155 پزشک با کسری200 نفری در حوزه بهداشتی مدارس مازندران مواجه هستیم.

به گزارش تابناک مازندران، سید علی ساداتی در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: امسال در سطح مدارس استان فعالیت های فرهنگی رخ داده که تمام فعالیت‌ها  بر محور خودمراقبتی و ارتباط موثر  با دانش آموزان شکل می گیرد.

وی با اشاره به اینکه در برنامه آموزش سال جاری کلاس‌های آموزشی مهارت زندگی و فرزندپروری  برگزار شده است، افزود: واحد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در ارتباط با دو موضوع بهداشت و سلامت برنامه های مهمی در دست اجرا دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت استان مازندران از اجرای طرح سلامت در مدارس روستایی توسط بهورزان و در مدارس شهری توسط پزشکان در استان خبر داد و گفت: با وجود فعالیت 199 مراقب و 155 پزشک با کسری200 نفری در حوزه بهداشتی مدارس مازندران مواجه هستیم.

وی یکی از مباحث سلامت را  صبحانه سالم  برای دانش آموزان و آموزش  بهداشت یاران در مدارس عنوان کرد، و گفت: در مدارس" برخوردار "در سطح شهر و روستا معاینات دانش آموزان انجام می شود.

ساداتی از وجود بیش از 4 هزار  مدرسه در استان خبر داد و گفت:  در استان مازندران 9هزار کارشناس مستقل بهداشتی و سلامت مستقر است.

این مسئول درباره حضور  پزشکان در مدارس گفت: 140 هزار بازدید  دهان و دندان توسط دندانپزشکان در مازندران انجام شده است.

وی یادآور شد: امسال 11 هزار دانش آموز به عنوان سفیر سلامت در بحث پیشگیری در مدارس ورود پیدا کرده اند و در مقطع ابتدایی نیز 40 هزار نفر بهداشت یار هدایت شده اند.

ساداتی گفت: دو دانش آموز مازندرانی رتبه نخست شعار جهانی هفته سلامت را کسب کردند.

این مسئول  با اشاره به اینکه المپیادهای دانش آموزی درون مدرسه با 165 هزار دانش آموز در مدارس مازندران برگزار شده است، بیان کرد: 17 دانش آموز استثنایی نیز پس از برگزاری پارالمپیک به مسابقات اعزام شدند.

وی میانگین سرانه فضای ورزشی دانش آموزان مازندران نصف میانگین کشوری عنوان کرد و افزود:
از مجموع 65 سالن ورزشی در استان 35 سالن سقف بلند وجود دارد و رشته های دو و میدانی، پینگ پنگ، والیبال، بسکتبال و طناب زنی در طرح های ملی مدارس گنجانده شده اند.

وی یکی دیگر از طرح های اجرا شده در مدارس را حیاط پویا نام برد و خاطر نشان شد: این طرح امتیازات زیادی را به همراه  دارد.

وی 3 چالش عمده را وجود فضای صرفا آموزشی و انتظار والدین به آموزش صرف عنوان کرد و افزود: محدودیت منابع انسانی، تجهیزات و فضا نیز در این مقوله تاثیر گذار است.

وی گفت: نباید دغدغه آموزشی بحث سلامت دانش آموزان را به مخاطره اندازد و بحث شادابی مشترک از اولویت های این اداره کل است.

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار