کد خبر: ۲۳۵۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰ 25 May 2016
شهردار رامسر گفت: برای رفع مشکلات اساسی رامسر مانند آب شرب، سیستم فاضلاب شهری، سیستم‌های دفع زباله شهری، سیستم حمل و نقل درون و برون شهری باید اقدام موثری صورت بگیرد تا سرمایه گذاران بتوانند با انگیزه بیشتری به این شهر گرایش پیدا کنند.

تابناک مازندران/ نصرت‌الله کوزه‌گر اظهار کرد: شهرداری رامسر در سال 95 با توجه به بودجه‌ریزی و تهیه برنامه 5 ساله و مطالعه در چشم انداز 10 ساله نگاه ویژه‌ای را با هماهنگی شورای اسلامی شهر در دست اجرا دارد که نخستین اقدام آن زیباسازی باغ 30 هکتاری مرکز شهر است.

وی تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌‌های مهم گردشگری رامسر در مرکز این شهر قرار دارد که امیدواریم با نگاه‌های مثبت مردم، نمایندگان منتخب خود را در شهرداری حمایت کنند و اجرایی کردن این گونه اهداف را عملی کنیم.

شهردار رامسر درباره معرفی این شهر به عنوان شهر نمونه گردشگری کشور خاطرنشان کرد: رامسر دارای قدمت 80 ساله گردشگری در سطح کشور و جهان است و زیر ساخت‌های آن از مواهب الهی تا ساختارهای طراحی در دست بشر شکل گرفته و موجب شد تا در قالب این طرح، چارچوب یک شهر گردشگری مشخص و خدماتی را به گردشگران ارائه کنیم.

کوزه‌گر تصریح کرد: شهر رامسر از سال‌های گذشته به دلایل مختلف و با برگزاری کنوانسیون‌ها، کنفرانس‌ها و همایش‌های بین‌المللی پیش و پس از انقلاب اسلامی زبانزد خاص و عام شده که موجب شد مردم از سراسر کشور و جهان شهر رامسر را بیشتر بشناسند.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته در راستای هدف‌های گردشگری که برای شهر تعریف شد نیاز به مواردی مانند سرمایه‌گذاری در بخش‌های اقتصادی و تفریحی به وجود آمده و در کنار آن نیز زیر ساخت‌های عمرانی و زیباسازی مکمل یک شهر نمونه و برتر گردشگری است اقدام‌های اساسی صورت گرفت.

شهردار رامسر افزود: این اقدام‌ها شامل ساخت پل‌ها، تغییرات در بازار، تغییرات در فضاسازی مکان‌های گردشگری و تفریحی، ایجاد سرمایه گذاری در سواحل، بسترهای لازم در خصوص همکاری با نهادها و ارگان‌هایی که نقش مهمی در امر تسهیلات لازم برای گردشگر به وجود آورد عواملی بودند که موجب رشد و رضایت همه جانبه گردشگر را فراهم آوردند.

وی در مورد مشکلات رامسر اظهار کرد: یک شهر گردشگری باید از تمامی زیرساخت‌ها برخوردار بوده و ضعفی در پذیرش گردشگران نداشته باشد اما با وجود اینکه رامسر از نگاه جغرافیایی بسیار محدود و کم در آمد بوده نگاه ملی در آن وجود داشته و برای آماده کردن زیرساخت‌ها توجه بیشتر و زودتری باید صورت بگیرد.

کوزه‌گر با اشاره به مشکلات شهر رامسر نیز گفت: برای رفع مشکلات اساسی رامسر مانند آب شرب، سیستم فاضلاب شهری، سیستم‌های دفع زباله شهری، سیستم حمل و نقل درون و برون شهری باید اقدام موثری صورت بگیرد تا سرمایه گذاران بتوانند با انگیزه بیشتری به این شهر گرایش پیدا کنند.

وی همچنین به فعالیت‌های شهرداری رامسر اشاره و خاطرنشان کرد: فعالیت‌های شهرداری رامسر در گذشته به صورت سنتی و روزمرگی بوده و با توجه به اینکه امروز این شهر، به عنوان  شهر نمونه گردشگری کشور معرفی شده مسئولان برای جذب اشتغال و معیشت تلاش خود را به کار گیرند.

شهردار رامسر در مورد ایجاد پارک‌های جنگلی و ساحلی در رامسر تصریح کرد: شهرستان رامسر دارای موقعیت‌های ساحلی و کوهپایه‌ای است و لازم است با اجرای طراحی ‌های مناسب و مورد لزوم گردشگران موقعیت هایی را ایجاد کرده که ضعف و کمبود ها را کمتر نشان دهد و از پارک های جنگلی و ساحلی بیشتر استفاده کنیم.

کوزه‌گر‌ خاطرنشان کرد: زباله یکی از معضل‌های اساسی در سطح کشور و استان‌های شمالی بوده که تاکنون به نتایج مطلوبی نرسیده است و در این راستا مطالعات زیادی در اجرای صحیح دفع پسماند از طلای کثیف در  داخل و خارج از کشور صورت گرفته و پیگیر این هستیم که بتوانیم آخرین تکنولوژی را که مورد تایید محیط زیست کشور باشد در آینده در رامسر مستقر کنیم.

وی با اشاره به وضعیت آسفالت این شهر اظهار کرد: امروز نسبت به پنج سال گذشته بیش از 300 درصد افزایش آسفالت خیابان و کوچه ها را شاهد بودیم و باقیمانده کار نیز در دو سال آینده به اتمام می‌رسد و در پایان سال 96 هیچ کوچه‌ای بدون آسفالت در رامسر وجود نخواهد داشت.

شهردار رامسر افزود: در سال گذشته به دلیل تخریب آسفالت در برف سال 92، لکه گیری اساسی و بیش از 90 درصد نیز به صورت کامل آسفالت شد.

کوزه‌گر‌ در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به نیروهای شهرداری رامسر، اظهار کرد: 250 نفر از نیروهای شهرداری در بخش‌هایی مانند آتش‌نشانی، حمل و نقل، رفت و روب، فضای سبز، اداری، شهرسازی و عمرانی مشغول به فعالیت هستند.
ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار