بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود
کد خبر: ۲۳۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۵ 15 April 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پررنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد. 

رصد‌خانه «تابناک گیلان» جایی است که خبرهای پوششی و ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم‌توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

دولت موانع سرمایه گذاری خارجی را برطرف میکند
به گزارش تابناک گیلان،محمد شریعتمداری سه شنبه شب در نشست تخصصی گیلانیان مقیم خارج از کشور که در هتل کادوس رشت برگزار شد، افزود: دولت یازدهم، ابتدا در امور خارجی، سیاست عقلانی در پیش گرفت و ماشین تولید قطعنامه های ظالمانه علیه ایران را متوقف کرد و طی دو سال مذاکرات، قطعنامه جدیدی علیه ایران صادر نشد و شکافی در دیوار ظالمانه قطعنامه ها ایجاد کرد.

وی ادامه داد: در این مذاکرات، در کلیاتی توافق شده و دنیا حق دستیابی ایران اسلامی به فناوری صلح آمیز هسته ای را به رسمیت شناخته است.

معاون رییس جمهوری تصریح کرد: نظر ما این نیست که حل شدن این مشکلات، رافع همه تنگناها خواهد بود ولی زمینه های همکاری فراهم شده و این تلاش و همدلی خود ایرانیان است که به توسعه کشور شتاب می بخشد.

وی گفت: حرکت دولت در جهت تک نرخی کردن ارز آغاز شده و ضمانتنامه های دولتی برای تضمین سرمایه گذاری در ایران وجود دارد و مشکلی در خصوص تعرفه واردات ماشین آلات کشاورزی و کالاهای سرمایه گذاری وجود ندارد.

به گفته شریعتمداری؛ زمینه های توسعه در همه بخش ها در کشور فراهم شده و استان گیلان، جایگاه بالاتری برای سرمایه گذاری و توسعه دارد.

معاون اجرایی رییس جمهوری اضافه کرد: سرمایه گذاری در بخش هایی همچون صنایع سازگار با محیط زیست و صنایع حافظ محیط زیست و دفع زباله، زمینه های خوبی برای سرمایه گذاری در گیلان هستند.

استاندار گیلان نیز در نشست اظهار داشت: فضایی که پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و انتخاب خوب مردم ایران ایجاد شده، زمینه را برای سرمایه گذاری خارجی فراهم کرده و در این فضای جدید، موفقیت در مذاکرات هسته ای نیز اثرگذار بوده است.

محمدعلی نجفی افزود: بسیاری از تنگناها در ارتباط با سرمایه گذاری خارجی در ایران، در حال رفع شدن است و اراده دولت تدبیر و امید بر این است که اگر مشکلاتی هم وجود دارد، برطرف شود.

وی ضمن برشمردن توانمندی های استان گیلان برای سرمایه های خارجی تصریح کرد: آمادگی کافی وجود دارد تا از فرصت های پیش آمده در سرمایه گذاری و رفع مشکلات مردم، به صورت بهینه استفاده کنیم.

سید جواد قوام شهیدی دبیرکل شورای عالی ایرانیان خارج از کشور نیز در سخنانی؛ از ایرانیان ساکن خارج از کشور به عنوان سرمایه های علمی و معنوی یاد و بیان کرد: دولت تدبیر و امید، دو هدف رویکرد خدمت محور و فرصت محور در خصوص ایرانیان خارج از کشور را دنبال می کند.

وی ادامه داد: بزرگترین و موثرترین اقلیت مهاجر خارج از کشور، ایرانیان هستند و بیشترین متخصص و کارشناس سازمان فضایی آمریکا را ایرانیان تشکیل می دهند.

وی افزود: شبکه نخبگان ایرانیان خارج از کشور تشکیل می شود تا بتوان همکاری نخبگان ایرانی را ساماندهی کرد.

معاون برنامه ریزی استاندار گیلان نیز در این نشست گفت: استان گیلان در زمینه های راه آهن رشت - انزلی و انزلی - آستارا، به دنبال سرمایه گذار است و زیرساخت های بنادر انزلی و چمخاله فراهم شده و آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

محمدحسین اصغریان طرح های پرورش ماهی در قفس و پروژه هایی در بخش های صنعتی و هتل سازی را از دیگر زمینه های سرمایه گذاری در گیلان ذکر کرد.

منصور مولایی پور مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان و نایب رییس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان نیز گفت: یکصد فرصت یا بسته سرمایه گذاری در گیلان فراهم شده است.

وی افزود: منطقه آزاد انزلی، یک فرصت بسیار مهم برای سرمایه گذاری است که در نیم کره شمالی چنین فرصتی وجود ندارد و بزودی بازار بین المللی مالی در منطقه آزادانزلی تشکیل می شود .

نشست تخصصی گیلانیان مقیم خارج از کشور، سه شنبه شب و در آستانه پانزدهمین سفر استانی رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به گیلان، با حضور محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهوری در رشت برگزار شد.

شخصیت های علمی، پزشکان بنام، چهره های بازرگانی و سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور نیز در این نشست حضور داشتند که هریک از شرکت کنندگان، نظرات خود را بیان کردند.

رییس جمهوری و هیأت دولت، چهارشنبه بیست و ششم فروردین ماه پانزدهمین سفر استانی را به گیلان انجام می دهند.


خوش‌آمدگویی مردم گیلان به روحانی
به گزارش تابناک گیلان، مسیرهای تجمع و استقبال از رئیس جمهور به طرف ورزشگاه شهید عضدی رشت از صبح امروز مملو از جمعیت شده و هر لحظه بر تعداد آنها افزوده می‌شود.

مسیر چهار راه قدس «میکاییل»ـ خیابان حافظ‌ ـ خیابان نامجو‌ـ ورزشگاه عضدی رشت، تنها مسیر اعلام شده برای تردد مردم به طرف ورزشگاه است که مردم در این مسیر در حال حرکت به طرف مقصد مراسم استقبال هستند.

جمعیت بسیاری در پشت در ورزشگاه شهید عضدی رشت در انتظار ورود هستند ضمن اینکه نیمی از ورزشگاه از جوانان با پرچم‌های ایران پر شده است.

در خیابان تختی رشت مردم پیاده به طرف ورزشگاه شهید عضدی رشت در حرکت هستند و یکی از شهروندان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: به رئیس جمهور خوش‌آمد می‌گوییم و علاقه‌مندی خود را اعلام می‌کنیم.

جوانی که با عجله در راه رسیدن به ورزشگاه شهید عضدی است نیز از حضور رئیس جمهور به گیلان ابراز خرسندی کرد و گفت: به رئیس جمهور می‌گویم به گیلان ما خوش‌آمدی.

در سطح شهر بنرها و تابلوهای خوش‌آمدگویی از رئیس جمهور در نقاط مختلف نصب شده و مردم خود را از قبل آماده استقبال پرشور از میهمان کرده‌اند.

بنر سردار بزرگ جنگل میرزا کوچک جنگلی و 20 شهید شاخص استان از جمله شهید خوش‌سیرت، نقیبی‌راد، شهید رضوان‌خواه، شهید گل‌آور، شهید حق‌وردیان و شهید نظری در ورزشگاه عضدی نصب شده است.

 شعار محلی «رئیس جمهور ایران خوش بمویی به گیلان» و «همدلی و همزبانی با قدم روحانی» توسط مردم در ورزشگاه سر داده می‌شود.

خبرنگاران رسانه‌های مختلف نیز در ورزشگاه ساماندهی شدند و رایانه در اختیار آنها قرار گرفته تا رویداد سفر سریع‌تر ارسال شود.

به گزارش فارس، رئیس جمهور در پانزدهمین سفر استانی خود تا ساعتی دیگر وارد گیلان می‌شود و در ورزشگاه شهید عضدی رشت با مردم دیدار می‌کند.


همراهی ایرانیان خارج از کشور در سفر دولت
به گزارش تابناک گیلان،منصور مولایی پور افزود: دبیرخانه عالی شورای امور ایرانیان خارج از کشور با همکاری استانداری گیلان از گیلانی ها و ایرانی های مقیم خارج از کشور و علاقه مندان به سرمایه گذاری در این استان برای حضور در سفر استانی کاروان دولت تدبیر و امید دعوت کرده است.

وی اظهارداشت: در این سفر حدود 60 تن از ایرانیان مقیم خارج از کشور دارای رتبه های علمی و از فعالان برتر اقتصادی و اجتماعی در خارج، از جمله کشورهایی چون آلمان ،ایتالیا، سویس ،ترکیه ، کانادا، ، سوئد، اوکراین ، جمهوری آذربایجان و امارات و برخی از کشورهای شرق آسیا حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد:نشست تخصصی گیلانیان مقیم خارج از کشور، سه شنبه شب و در آستانه پانزدهمین سفر استانی رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به گیلان، با حضور محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهوری در هتل کادوس رشت برگزار شد. 

وی گفت: امروز نیز نشست توسعه و سرمایه گذاران با حضور رییس جمهوری و ایرانیان خارج از کشور علاقه مند در سرمایه گذاری برگزار می شود.

وی افزود:همچنین جمعی از سرمایه گذاران ایرانی مقیم دوبی نیز امروز با هواپیمای رییس جمهوری به منظور شرکت در جلسه سرمایه گذاری وارد گیلان می شوند.

وی اظهارداشت: سیاست های دولت تدبیر و امید و رهنمودهای رییس جمهوری در خصوص بهره گیری از توانمندی ها و سرمایه های علمی ، اقتصادی، اجتماعی و اقتصادی ایرانیان مقیم خارج از کشور است و ابتدا زمینه همکاری سرمایه گذاری افراد اهل هر منطقه که مقیم خارج هستند در جهت توسعه همان استان با همکاری استانداری ها فراهم می شود.

وی رویکرد دولت تدبیر و امدی را ارایه خدمات بهتر و بیشتر ، تسهیل بر رفت و آمد ایرانیان ، تامین رفاه و آرامش فکری و روحی سرمایه گذاران و بستر سازی و بهره گیری از توانمندی های ایرانیان در زمینه ای مختلف علمی ،اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و تسهیل مشارکت هموطنان مقیم خارج از کشور در عرصه های سازندگی کشور به منظور توسعه پایدار ملی است.

با هدف تمرکز امور مربوط به ایرانیان خارج از کشور ، شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور براساس مصوبه هیات وزیران در سال 1382 تشکیل شد.

این شورا به ریاست رییس جمهوری و دبیرخانه آن با مدیریت دبیرکل و زیر نظر معاون اجرایی رییس جمهور به عنوان جانشین رییس جمهوری در شورای عالی به فعالیت خود ادامه می دهد.

شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور 13 عضو متشکل از وزارخانه ها و نهادهای مرتبط با امور ایرانیان خارح و هفت کارگروه علمی و آموزشی ، اقتصادی و بازرگانی ، کنسولی ، فرهنگی و رسانه ای ، علوم و فناوری های نوین ، حقوقی و قضایی و دین و اندیشه دارد.


بازدید وزیر بهداشت از مجتمع دانشگاهی گیلان
به گزارش تابناک گیلان،سید حسن قاضی زاده هاشمی در این بازدید از نزدیک در جریان روند احداث واحدهای مختلف این سایت از جمله دانشکده دندانپزشکی ، پیراپزشکی ، داروسازی و بیمارستان در حال ساخت در این مجتمع قرار گرفت. 

مرکز رشد سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان نیز در سایت لاکان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد. 

واحدها و هسته های فناور در مرکز رشد سلامت پذیرش شده و پس از طی دوران رشد و ارتقاء به شرکت های دانش بنیان از مرکز خارج شده تا واحدهای جدید جایگزین شرکت های قبلی شوند. 

مرکز رشد فناوری سلامت در حیطه فرآورده های دارویی، تجهیزات پزشکی ، فناوری اطلاعات و سایر خدمات بهداشتی درمانی فعالیت خواهد کرد. 

تعدادی از بیمارستان ها و مراکز درمانی رشت شامل حشمت، پورسینا، کلینیک بعثت ، بین المللی قائم، پارس و کارخانه سبحان دارو نیز صبح امروز مورد بازدید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفتند. 

بازدید از بیمارستان امام خمینی (ره) صومعه سرا، حضور در شهرستان رضوانشهر عطر افشانی گلزار شهدا ، بازدید از بیمارستان در حال احداث این شهرستان و شرکت در جلسه شورای اداری ، حضور در تالش ، عطرافشانی مزار شهدای این شهرستان، بازدید از بیمارستان در حال ساخت و بیمارستان شهید نورانی تالش و شرکت در شورای اداری در این شهرستان از جمله دیگر برنامه های امروز وزیر بهداشت در گیلان است. 

بازدید از بیمارستان شهید بهشتی و بازدید از بیمارستان در حال ساخت شهرستان آستارا از دیگر برنامه های وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در استان گیلان است. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اسفند سال گذشته نیز به گیلان سفر کرده بود که افتتاح فاز اول مرکز تخصصی و فوق تخصصی 17 شهریور رشت، بخش رادیولوژی مرکز آموزشی درمانی رازی رشت ، افتتاح بیمارستان امام رضا شهرستان شفت، بهره برداری از بیمارستان نیکوکار املش، افتتاح بخش دیالیز بیمارستان رودسر، بازدید از بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی و نشست با اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از جمله برنامه های وزیر بهداشت در ماه گذشته به گیلان بود. 

کاروان تدبیر و امید امروز چهارشنبه وارد استان گیلان شدند.


استقبال پرشور گیلانی‌ها تجلی همدلی است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جمعیت پر شور برای استقبال در مسیر حرکت خودروی رئیس جمهور از فرودگاه سردار جنگل رشت تا ورزشگاه شهید عضدی رشت حضور پیدا کردند.

سخنگوی دولت در حاشیه استقبال گیلانی‌ها از رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: حضور پر شور مردم در استقبال از رئیس جمهور پشتیبانی ملت از دولت را به نمایش گذاشته است.

محمدباقر نوبخت استقبال گرم گیلانی‌ها از رئیس جمهور را مصداق بارز همدلی بین ملت و دولت عنوان کرد و افزود: همدلی بین دولت و ملت رویکرد سال است و نخستین جلوه آن را در گیلان شاهد هستیم.

وی با تاکید بر اینکه مهمان‌نوازی گیلانی‌ها پیام جهانی و داخلی دارد، بیان کرد: استقبال مردم از دولت پس از مبارزه طاقت‌فرسا برای استیفای حقوق ملت اتفاق افتاده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در ادامه به تشکیل جلسه‌های کارشناسی متعدد با حضور مسئولان استانی هفته گذشته در تهران اشاره کرد و گفت: پیشنهادهای مسئولان و نمایندگان مردم گیلان در مجلس با حضور وزرا بررسی شده است.

نوبخت با بیان اینکه سفر استانی رئیس جمهور با سفر دولت‌های گذشته متفاوت است، تصریح کرد: تمام موضوع‌ها قبل سفر مطالعه می‌شود و اجرای طرح‌ها به صورت بلندمدت نیست.

وی اجرا و اتمام مصوبات سفر رئیس جمهور را تا پایان امسال و سال آینده دانست و خاطرنشان کرد: پیش‌نویس اولیه مصوبات به رئیس جمهور ارائه شده و در شورای اداری استان جمع‌بندی می‌شود.

سخنگوی دولت با اشاره به وجود ظرفیت‌های بسیار در گیلان، یادآور شد: رئیس جمهور در بخش حمل و نقل و راه خبرهای خوشی برای گیلانی‌ها دارد.

نوبخت اتمام راه‌آهن و کنارگذرگاه‌ها، اجرای طرح‌های آبرسانی، کشاورزی، فرهنگ و هنر و گردشگری را از جمله مصوبات پیشنهادی به رئیس جمهور خواند و اظهار کرد: امسال و سال آینده هتل‌های پنج ستاره در گیلان افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با بیان اینکه مشکلات واحدهای صنعتی گیلان به رئیس جمهور ارائه شده است، تصریح کرد: اعتباراتی برای تمام شهرستان‌ها در نظر گرفته شده است.

به گزارش فارس، نخستین سفر استانی رئیس جمهور در سال 94 به مدت دو روز در گیلان در حال انجام است.


اقدام مهم سنای آمریکا درباره لغو تحریم ها
کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با طرح موسوم به قانون نظارت بر توافق هسته‌ای، موافقت کرد.

به گزارش تابناک گیلان،این طرح که توسط باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی و رابرت منندز سناتور ارشد دموکرات ارائه شده و مجموعا از سوی 21 سناتور به صورت مشترک مورد حمایت قرار دارد، دولت باراک اوباما را ملزم می‌کند در صورت حصول هرگونه توافقی با ایران، ظرف 5 روز آن را برای بررسی به کنگره ارائه دهد.

تبدیل این طرح به قانون، به آن معنی است که دولت باراک اوباما دستکم تا 30 روز امکان برداشتن تحریم‌های ایران را نخواهد داشت.

در این طرح دوره‌ای 52 روزه برای بررسی توافق هسته‌ای در نظر گرفته شده است. یک دستیار کورکر روز گذشته درباره دوره زمانی 52 روزه گفته بود کنگره برای نظارت بر این طرح و تصویب یا رد آن، 30 روز زمان دارد.

پس از آن در صورتی که کنگره با توافق با ایران مخالفت کرد، رئیس‌جمهور برای وتوی آن 12 روز زمان دارد. در صورتی که اوباما مخالفت کنگره را وتو کند، قانونگذاران 10 روز باقی‌مانده را زمان خواهند داشت تا با جمع‌آوری دستکم 67 رأی از مجموع 100 کرسی سنا (دو سوم آرا)، حق وتو را از اوباما سلب کنند.

این طرح که در ابتدا با مخالفت کاخ سفید مواجه شده بود، نهایتا پس از اعمال اصطلاحاتی، از جمله کاهش دوره ممنوعیت لغو تحریم از 60 به 30 روز، از سوی دولت آمریکا هم مورد موافقت قرار گرفت و جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد رئیس‌جمهور حاضر است این طرح را امضا کند.

در نشست روز سه‌شنبه کمیته 19 عضوی روابط خارجی سنا که به ریاست باب کورکر برگزار شد، نهایتا تمامی نمایندگان، از جمله 9 عضو دموکرات کمیته، با طرح موافقت کردند.

بر اساس مصوبه روز سه‌شنبه، رئیس‌جمهور آمریکا همچنین ملزم است تا هر 90 روز پایبندی ایران به مفاد توافق هسته‌ای را به کنگره گزارش دهد.

دو متممی که پیشتر گفته شده بود می‌تواند در نشست دیشب مورد بررسی قرار گرفته و تصویب شود، یکی مربوط به «پایان حمایت ایران از تروریسم» و دیگری «به رسمیت شناختن اسرائیل از سوی ایران» بود.

متمم اول را جان باراسو سناتور جمهوری‌خواه ارائه کرده بود که با 13 رأی مخالف در برابر تنها 6 رأی موافق ناکام ماند.

مارکو روبیو دیگر سناتور جمهوری‌خواه هم تهدید کرده بود متممی در رابطه با به رسمیت شناختن اسرائیل ارائه می‌کند، اما نهایتا اعلام کرد از لحن طرح راضی است و این متمم را مطرح نمی‌کند.


فقر گیلان در زیر سرسبزی گیلان نهفته است
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه از گذشته تا کنون مشکلات گیلان برطرف نشده است، گفت: دولت مشکلات بیکاری جوانان گیلان را برطرف کند.

به گزارش تابناک گیلان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی دقایقی پیش در جمع مردم گیلان با خیر مقدم به رئیس جمهور و هیئت دولت، اظهار داشت: مردم گیلان مردم ولایت‌مدار و انقلابی هستند و از قرن سوم سر به  مکتب تشیع و اسلام گذاشته‌اند.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم گیلان در استقبال از خدمت‌گذاران ملت، افزود: حکومت‌های استبدادی و اشرافی و سلطنتی در دنیا رابطه‌شان با مردم رابطه ارباب و برده است و تا آنجا برای مردم خدمت می‌کنند که به نفع خودشان باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر، تصریح کرد: در نظام الهی اسلام رابطه حکومت با مردم رابطه پدر و فرزندی است.

آیت‌الله قربانی با بیان اینکه فقر گیلان در زیر سرسبزی گیلان نهفته است، اظهار داشت: این جمله را به هاشمی‌رفسنجانی در دوران ریاست جمهوریش نیز گفتم ولی هنوز مشکلاتمان برطرف نشده است.

وی با بیان اینکه رفع بیکاری، توسعه صنعت و توسعه کشاورزی چای و برنج برنامه‌های خوبی ارائه دهید تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم و گیلان در مسیر توسعه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه رساله " عوامل همکاری و اعتماد بین مردم و حکومت از دیدگاه نهج‌البلاغه" را در سال 58 تألیف و توسط وزارت ارشاد به چاپ رساندیم، گفت: ویرایش جدید این کتاب به مناسبت سال دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی منتشر شده است.

آیت‌الله قربانی تصریح کرد: ویرایش جدید کتاب" عوامل همکاری و اعتماد بین مردم و حکومت از دیدگاه نهج‌البلاغه" دارای نکات کلیدی در ارتباط با راهکارهای همدلی و هم زبانی دولت و ملت است.

وی خاطرنشان کرد: در این کتاب رابطه حکومت با مردم و وظیفه مردم در برابر حکومت اسلامی از دیدگاه امیرالمومنین علی(ع) بررسی، تبیین، تدوین و منتشر شده است.


اعتبارات گیلان ۳ برابر شده است
استاندار گیلان با اشاره به افزایش سه برابری اعتبارات عمرانی گفت: این نشان از عزم دولت تدبیر و امید در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان است.

به گزارش تابناک گیلان، محمد علی نجفی ظهر امروز در اجتماع مردم گیلان با بیان اینکه مقدم رئیس جمهور مردمی و هیئت همراه را به استان سر سبز گیلان گرامی می‌داریم ،اظهار داشت: گیلان سرزمین فرهنگ و ادب است و زادگاه عالمان و مجاهدان و هشت هزار شهید است.

وی مردم گیلان را مردمی ولایت مدار عنوان کرد و افزود: مردم گیلان در انتخابات سال 92 بیشترین استقبال را از شعارهای دولت تدبیر و امید داشتند.

استاندار گیلان با اشاره به موفقیت‌های هسته‌ای که به دست آمده است، گفت: این موفقیت‌ها نوید بخش آینده‌ای روشن برای ایران است.

وی با اشاره به افزایش سه برابری اعتبارات عمرانی خاطرنشان کرد: این نشان از عزم دولت تدبیر و امید در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان است.

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت‌های تجاری، صنعتی و گردشگری گیلان افزود: گیلان دارای نیروهای متخصص و تحصیل کرده فراوان است و باید از این نیروها  بهره گرفت.

نجفی گفت: با تدابیر دولت تدبیر و امید شاهد افزایش اشتغال در گیلان با تکیه بر اقتصاد مقاومتی هستیم و در سال همدلی و همزبانی من آمادگی خود را برای اجرای منویات مقام معظم رهبری و سیاست های دولت تدبیر و امید اعلام می‌دارم.


افتتاح آزمایشگاه مرکزی صنعت دارویی گیلان
 آزمایشگاه مرکزی صنعت دارویی گیلان دقایقی پیش با حضور نعمت‌زاده افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت دقایقی پیش در شهرک صنعتی رشت،  آزمایشگاه مرکزی صنعت دارویی گیلان با اعتبار 46 میلیارد ریالی و با حضور نعمت‌زاده افتتاح شد.

مرکز سبحان دارو یکی از موفق‌ترین شرکتهای بازار دارویی است و با داشتن بیش از 120 پروانه تولید، در حال حاضر رتبه سوم کشوری از لحاظ حجم تولید و رتبه دوازدهم کشوری از لحاظ فروش را دارا است.

همچنین باحضور محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، 2 داروی جدید ضد سرطان  ظهر امروز در داروسازی سبحان انکولوژی رشت رونمایی شد، سبحان انکولوژی نخستین شرکت تولید کننده فرآورده‌های تزریقی ضد سرطان در خاورمیانه است، تجهیز و راه‌اندازی خط تولید پیچیده این شرکت نیازمند سرمایه‌گذاری سنگین بوده است.

این عامل شرکت سبحان انکولوژی را قادر می‌سازد تا خود را به عنوان نخستین ارائه‌دهنده و تولید‌کننده داروهای ضد سرطان تزریقی در ایران و منطقه معرفی کند، این شرکت با استفاده از آخرین فناوری‌های موجود از نظر طراحی و ماشین آلات تاسیس شده و طراحی آن مطابق با استانداردهای cGMP, EMEA وWHO است.

شرکت سبحان انکولوژی در شهر صنعتی رشت در شمال ایران واقع شده است، این شرکت در نوامبر 2002 تاسیس و ثبت شد و در اکتبر 2010 به بهره برداری رسید.


نوسازی۵۰هزار هکتار اراضی شالیزاری گیلان
وزیر جهادکشاورزی گفت: ۵۰ هزار هکتار ارضی شالیزاری گیلان در برنامه ۵ساله تجهیز و نوسازی می‌شود.

به گزارش تابناک گیلان، محمود حجتی دقایقی پیش در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر دولت به گیلان اظهار داشت: در این سفر آخرین نیازهای حوزه کشاورزی گیلان را بررسی می‌کنیم.

وی با اشاره به بازدید از طرح‌های در حال اجرا در 4شهرستان گیلان، افزود: 50هزار هکتار ارضی شالیزاری گیلان در برنامه 5ساله تجهیز و نوسازی می‌شود و این طرح با اجرای 10هزار هکتار از امسال عملیاتی می‌شود.

وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اجرای طرح مبارزه با آفت میوه‌خوار زیتون، گفت: اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و شاهد برداشت 16.5هزار تن زیتون سالم با 25درصد افزایش نسبت به سال گذشته هستیم.

حجتی با اشاره به وضعیت باغات چای گیلان گفت: امسال با توجه به اعتباراتی که در بخش چای منظور شده در زمینه به‌زراعی چای و حمایت از چایکاران گام های موثری برداشته شده و صندوق توسعه چای کشور با اعتبار اولیه 110 میلیارد ریال فعالیتش را آغاز کرده است.

به گزارش تسنیم، طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری شامل تجمیع و یکپارچه سازی اراضی، تسطیح علمی اراضی، احداث کانال ها و زهکشی‌های سطحی و احداث جاده‌های بین مزارع و قطعات است.

افزایش بازده تولید برنج، مکانیزه کردن کشت، امکان کشت دوم، بهبود حفاظت از آب و خاک، مدیریت و صرفه جویی آب، افزایش بهره‌وری آبیاری، ارتقای وضعیت اقتصادی و اجتماعی جامعه کشاورزان، کاهش سختی کار، کاهش استفاده از نهاده‌های کشاورزی، افزایش بهره‌وری و امکان یکجا زراعی و کشت یکپارچه از مزایای طرح ملی تجهیز و نوسازی اراضی است.


بازدید وزیر راه از بندر چندمنظوره چمخاله
وزیر راه و شهرسازی از بندر چندمنظوره چمخاله در شرق گیلان بازدید کرد.

به گزارش تابناک گیلان، عباس آخوندی دقایقی پیش وارد این شهرستان شد و از پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه راه و شهرسازی بازدید و از آخرین پیشرفت فیزیکی ان مطلع شد.

وزیر راه و شهرسازی از پروژه بیمارستان 122 تختخوابی لنگرود، کنارگذر شهر لنگرود و بندر چند منظوره چمخاله بازدید کرد.

بررسی وضعیت پروژه‌ها و اعتبارات جاری و عمرانی لنگرود از دیگر اهداف آخوندی در سفر به این شهرستان است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار