کد خبر: ۲۳۶۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۴ 27 May 2016
مجری طرح جامع سلامت مرکز بهداشت بابل گفت: استان مازندران و استان فارس به عنوان دو استان پایلوت طرح جامع سلامت روان کشور انتخاب شدند.

نسرین حاجی‌زاده ظهر امروز در حاشیه اختتامیه همایش پویایی، بالندگی، جوانی و جمعیت مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بابل، اظهار کرد: از نتایج مثبت‌اندیشی، عملکرد مثبت، افزایش انرژی و کاهش استرس است.

وی مثبت‌اندیشی را عامل مهم کاهش استرس در کودکان برشمرد، افزود: انتظارات متناسب با توانمندی از دیگر مزایای مثبت‌اندیشی است، انتظارات بالا سبب استرس و کاهش آرامش فکری در زندگی می‌شود.

مجری طرح جامع سلامت مرکز بهداشت بابل تصریح کرد: ممکن است راهکارهای مختلفی درباره کاهش استرس پیشنهاد شود اما مهم به‌کارگیری این راهکارها توسط افراد در زندگی است، تمرین و تجربه دو عامل مهمی بوده که راهکارهای ارائه‌شده را در زندگی فرد به شکل مثبت و تأثیرگذار نمایان می‌کند.

حاجی‌زاده استرس در زندگی زناشویی را از جمله شکلات اساسی جامعه فعلی برشمرد و خاطرنشان کرد: اعتیاد نوجوانان، گسترش مسائل جنسی در مقاطع پایین از سن معمول در مدارس ابتدایی از دیگر معضلات جامعه فعلی است.

وی از اجرای طرح جامع سلامت از سوی مرکز بهداشت بابل به‌شکل پایلوت خبر داد و یادآور شد: هدف از اجرای این طرح که مازندران و استان فارس پایلوت کشور شدند که در صورت موفقیت در سراسر کشور اجرا شود، آموزش والدین، کودکان و جوانان و مربیان مدارس از سوی رابطان مراکز بهداشت است.

مجری طرح جامع سلامت مرکز بهداشت بابل با اشاره به اینکه 6 مدرسه شهری و روستایی پایلوت این طرح در شهرستان بابل است اما همه مدارس زیر پوشش این طرح قرار گرفتند، گفت: برای آموزش جامعه هدف در شهرستان بابل 10 روانشناس مجرب با ما همکاری دارند تا هر یک با استقرار در مراکز درمانی تحت پوشش مرکز بهداشت همه مدارس و محیط اطراف آن مرکز را تحت پوشش قرار داده و اقدام به آموزش رایگان و مشاوره فردی و مهارت‌های چهارگانه زندگی کاهش سزارین، فرزندپروری و اعتیاد می‌کنند.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار