کد خبر: ۲۳۶۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۱ 27 May 2016
مدیرعامل خانه تئاتر با بیان اینکه در برخی چیزها و فکرها یک انقلاب لازم است، گفت: «رفرم» نجات‌دهنده نیست، «اصلاحات» را در عرصه فرهنگ و هنر دیدیم؛ نه کلید توانست کاری بکند و نه تدبیر، اما تنها امید هست.

به گزارش تابناک مازندران، اصغر همت عصر امروز در حاشیه اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ که در حوزه هنری مازندران برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: در کشور دچار جشنواره‌زدگی شده‌ایم، برآیند کار و اجراها باید برای مردم باشد و در این صورت کار موفقی انجام داده‎ایم.

 وی با بیان اینکه برگزیده‌ها باید به جشنواره بیایند، افزود: این مشکل را همه جشنواره‌ها از جمله فجر، سوره و ماه نیز دارند، لازمه هر هنر و فرهنگ، عمیق‌تر شدن در آن است.

مدیرعامل خانه تئاتر درباره جشنواره تیرنگ خاطرنشان کرد: باید ریشه‌ای‌تر کار می‎شد و دایره را تنگ‎تر کنیم؛ آثار باید یک‌دست و هماهنگ باشد و از پراکندگی موضوع پرهیز شود.

همت یادآور شد: باید موضوع واحدی تعیین شود تا کار داوری آسان‌تر باشد، از طرفی هر چند تعزیه یک نمایش آئینی است، اما باید جدا از سایر بخش‌ها قرار بگیرد و یا به‌عنوان نمونه می‎شد که امسال محوریت کارها به سمت پژوهش در تعزیه بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه در مملکتی که نیم‌درصد بودجه به فرهنگ اختصاص دارد و این بودجه نیز به عدالت تقسیم نمی‎شود، توضیح داد: مسؤولان به آن اندازه که فکر میز و صندلی هستند، فکر مردم نیستند، بیشتر آنها با وجود ظاهر خوب اما دنیا را بیشتر از آخرت دوست دارند، در مملکت ایران در برخی بخش‎ها کار به‎دست کاردان سپرده نشده و همچنان مشکل داریم.

این بازیگر باسابقه سینما، تئاتر و تلویزیون با تأکید بر اینکه در کشور به تعهد اهمیت داده می‌شود، اما به تخصص نگاه نمی‌شود و همچنان در یک دایره می‎چرخیم، اظهار کرد: تخصص تعهد می‌آورد، اما تعهد تخصص نمی‎آورد، زیرا به‎خوبی می‌بینیم که افراد متخصص بسیار متعهد به کار هستند.

همت با بیان اینکه در برخی چیزها و فکرها یک انقلاب لازم است، افزود: «رفرم» نجات‌دهنده نیست، «اصلاحات» را در عرصه فرهنگ و هنر دیدیم؛ نه کلید توانست کاری بکند و نه تدبیر، اما تنها امید هست.

وی ادامه داد: از تدبیری که عنوان شد، جز بی‌تدبیری در حوزه فرهنگ و هنر ندیدیم، باید به «ماوراءالطبیعه» متوسل شویم و دعا کنیم که امید از ما گرفته نشود.

مدیر خانه تئاتر با تأکید بر اینکه در 64 سالگی به این نتیجه رسیدیم که باید حق خودمان را بگیریم، افزود: اگر بنشینیم که کسی حق ما را بدهد، خبری نیست، لذا اعلام کردم که حق بر حق خودمان را می‌خواهیم.

همت در پایان با بیان اینکه مشکل اساسی با تلویزیون دارم و حواس مردم ما خیلی جمع است، گفت: تلویزیون ملی را برداشته و «میلی» گذاشته‌اند، واکنش‌ها در برابر حوادث مملکت یا برنامه‌هایی که به خورد ملت داده می‌شود، به دلیل نبود تخصص، حساب‎شده نیست.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار