کد خبر: ۲۳۶۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶ 28 May 2016
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فریدونکنار از آشنایی کودکان این شهرستان از مراحل مختلف تولید برنج در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی خبر داد.

سیدمحمد حسینی اظهار کرد: در ادامه بازدید‌های دوره‌ای اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان فریدونکنار در اجرای طرح برنج کالای ایرانی این بار از مرحله وجین در شالیزارهای فریدونکنار بازدید به عمل آوردند.

وی تصریح کرد: اعضا در این قسمت از بازدید طرح، با اجرای مرحله وجین شالیزار آشنا شدند و از نحوه شناسایی گیاهان هرز و فرآیند پاکسازی زمین کشاورزی به طور کامل کسب اطلاع کردند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فریدونکنار خاطرنشان کرد: در این بازدید پژوهش محور، اعضا با مشاهده انواع علف‌های هرز موجود در زمین‌های کشاورزی با ضرر آنها بر کشت و زرع و اثرهای مخرب آنان بر بازده و کیفیت محصول آشنا شدند.

حسینی تصریح کرد: از دیگر بخش‌های این بازدید می‌توان به معرفی تعدادی از ابزار و ادوات و سازه‌های مخصوص کشاورزی و به ویژه شالیکاری اشاره کرد که می‌توان از ماله مخصوص کشاورزی، دستگاه سم‌پاش و سازه آب‌بند نام برد.

وی با بیان اینکه وجین از بخش‌های مهم مرحله داشت شالی است، گفت: همانطور که در گذشته مطرح شد فرآیند کشت برنج دارای سه مرحله کاشت، داشت و برداشت است که وجین و آبیاری مهم‌ترین بخش‌های داشت به حساب می‌آیند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فریدونکنار با بیان اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری باید از کودکی و نوجوانی دهن جوانان را به این سمت پرورش داد، اظهار کرد: شناسایی با مراحل مختلف تولید برنج در طرح برنج کالای ایرانی یکی از کارهایی است که در تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار مهم و ضروری است.

حسینی افزود: برنج یک کالای استراتژیک برای شهرستان فریدونکنار، استان مازندران و کشور محسوب می‌شود و توجه به این کالای مهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار ضروری است.

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یاسمن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
مرسی توضیحاتتون بی نظیر بود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار