کد خبر: ۲۳۶۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹ 28 May 2016
معاون سیاسی وزیر كشور با اشاره به اینکه دولت به نقدهای غیرمنصفانه با صبوری پاسخ می دهد، گفت: دولت بیش از هر چیز به دنبال رفع مسایل اقتصادی است.

به گزارش تابناک مازندران، محمدحسین مقیمی در نشست هم‌اندیشی احزاب و گروه‌های سیاسی مازندران با اشاره به برگزاری دو انتخابات مهم در هفتم اسفند ماه 94، یادآور شد: صیانت از آرای مردم به عنوان حق الناس، رعایت قانون و بی‌طرفی مجریان انتخابات، محور تلاش دولت تدبیر و امید در برگزاری انتخابات بوده است.

وی با اشاره به این كه زمینه ورود همه احزاب و گروه های سیاسی دارای مجوز قانونی را به انتخابات فراهم كردیم، گفت: خانه احزاب كه تعطیل شده بود را فعال کردیم و با حضور در استان ها و برگزاری نشست های مختلف، تلاش كردیم تا نشاط سیاسی در طول انتخابات در كشور حاكم شود.

معاون سیاسی وزیر كشور، آزادی بیان را از افتخارات نظام جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: تلاش دولت هم این بود تا همه داوطلبان تایید صلاحیت شده، اهداف، ایده ها و برنامه های انتخاباتی و كاری خود را به صورت مستقیم و یا با واسطه بیان كنند، نشاط سیاسی و تبلیغاتی برای همه گروه های سیاسی مهیا باشد كه با ایجاد شرایط لازم از سوی وزارت كشور، بسیاری از کاندیداها از تمامی احزاب و گروه‌ها، در فضایی امن و آرام نظرات خود را بیان كردند.

مقیمی با بیان این كه دولت تدبیر و امید، به منتقدان و مخالفان خود اجازه می دهد تا نظرات و دیدگاه های خود را بیان كنند، تصریح کرد: امروز كسی نمی تواند ادعا كند كه دولت برای فعالان سیاسی در انتخابات محدودیت ایجاد كرده است.

رئیس ستاد انتخابات كشور، با اشاره به این كه علت اصلی موفقیت در انتخابات رعایت قانون بود، افزود: اگر قانون را در همه امور رعایت کنیم، تمامی امیدها و آرزوها محقق می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینكه تحقق اقتصاد مقاومتی در عمل، كاهش چالش‌های اجتماعی و تكریم ارباب رجوع از برنامه‌های محوری كاری وزارت كشور در سال 95 است، تصریح کرد: این 3 محور تحول آفرین، در دستور كار وزارت كشور و تكلیف استانداران در سال جاری است.

معاون وزیر كشور، خاطرنشان کرد: كارآمدی، امروز بسیار مهم است و هر فردی كه برای تحقق برنامه‌های كاری یاد شده وزارت كشور تلاش و مجاهدت می‌کند، همسو با دولت است و دولت، نیز کار برای مردم در جهت تحقق برنامه های نظام را مبنای همسویی جریان ها و افراد همكار در بدنه خود قرار می دهد.

مقیمی با تاكید بر لزوم تحقق كارآمدی برای توسعه كشور، گفت: احزاب به استانداران و فرمانداران كمک كنند تا مدیران مجری قانون در صدر امور قرار گیرند.

وی با اشاره به اینكه دولت مجری مصوبات مجلس است و در مجموعه نظام برای سریلندی ایران اسلامی تلاش می كند، خاطرنشان کرد: دولت به دنبال افرادی است كه خادم ملت باشند و برای خدمت به مردم وقت بگذارند و البته احزاب در این راستا باید به کمک دولت بیایند.

رئیس ستاد انتخابات كشور تصریح کرد: به سخنان منتقدان گوش داده و به نقدهای غیرمنصفانه با صبوری پاسخ می‌دهیم چرا كه اصلاح امور كشور مربوط وجود فضای نقادی است و احزاب باید فعال‌تر در این راستا عمل كنند.

مقیمی با بیان اینكه تلاش دولت تحقق اقتصاد مقاومتی به عنوان راهبرد اصلی شکوفایی اقتصادی کشور است، گفت: دولت به دنبال رفع مسائل اقتصادی است و در این مسیر کوتاهی نمی‌کند.

وی در ادامه با تاكید بر این كه اگر می خواهیم احزاب در پیشبرد امور به درستی مشاركت كنند و برنامه‌های كشور در مسیر و چارچوب اسناد بالادستی به پیش برود، باید به قانون عمل کنیم، اظهار کرد: وزارت كشور خود را مسئول حمایت از فعالیت احزاب می‌داند و در این راستا، خانه احزاب را در پایتخت راه‌اندازی كردیم و در مدیریت آن از مشاركت جریان‌های سیاسی مختلف بهره بردیم.

مقیمی با اشاره به این كه مشكلات پیش رو به تنهایی توسط دولت قابل حل نیست و ضروری است احزاب، گروه ها و مردم در این راه دولت را یاری رسانند، تصریح كرد: دولت به قول و قرارها و وعده هایش، استفاده از نیروهای كارآمد، پاكدست، با اخلاق و معتقد به رعایت قانون پایبند است.

معاون سیاسی وزیر كشور، با اشاره به این كه دولت تعهد کرد كه مسائل خارجی را بهبود ببخشد و امروز باید به برجام افتخار كرد و این نكته را دریافت كه برجام قرار نیست همه مشكلات را در كوتاه مدت حل كند، افزود: هیچ كس ادعا نكرده است كه برجام قرار است همه مشكلات را حل کند و برجام، تنها راه را باز کرده و امروز می توانیم با همه كشورهای جهان به غیر از چند كشور ارتباطات اقتصادی داشته باشیم.

وی با بیان اینكه حضور روسای جمهور و هیات های خارجی در ایران در زمانی اندک، نشانگر عظمت جمهوری اسلامی است، تصریح كرد: دیپلمات های جوان کشور كه پشتوانه‌شان، دعای مردم، علما و مراجع بود در سایه رهبری حكیمانه مقام معظم رهبری و مدیریت خردورزانه رئیس جمهور، در برابر بزرگترین شبكه سیاسی و دیپلماسی دنیا به پیروزی و حفظ حقوق ملت ایران در داشتن چرخه سوخت هسته‌ای نائل شد.

مقیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در سال آینده، گفت: احزاب برای فعالیت در چارچوب قانون هیچ محدودیتی ندارند و دولت از فعالیت آنان در این راستا حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینكه همه تلاش دولت معطوف به برگزاری انتخاباتی باشكوه، قانونمند، سالم، امن و با حضور حداكثری مردم بود، افزود: در مرحله نخست انتخابات هفتم اسفند ماه، روند برگزاری انتخابات در تمامی 207 حوزه انتخاباتی تایید شد.

رئیس ستاد انتخابات كشور، یادآور شد: انتخابات در مازندران بسیار باشكوه برگزار شد و میانگین مشاركت مردم مازندران 11 درصد بالاتر از میانگین كشوری در انتخابات بود.

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار