کد خبر: ۲۳۶۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲ 28 May 2016
مدیرگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه طلاق عاطفی در کشور رشد فراوانی داشته است، گفت: یکی از عواملی که بسیار تهدید کننده است رابطه خارج از فضای زناشویی است که متاسفانه رشد چشمگیری داشته و به عنوان نخستین عامل طلاق بیان می‌شود.

به گزارش تابناک مازندران، سیدابراهیم هاشم‌ورزی در همایش پویایی، بالندگی و جمعیت در فریدونکنار اظهار کرد: ازدواج را می‌توان یک پدیده چند وجهی دانست که می‌توان به مواردی چون فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، تربیتی، شخصیتی و غیره اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ازدواج یک پیوند عاطفی بین زن و مرد است که هدف اصلی آن بقای نسل، آرامش و ارضای نیازهای متقابل است، تصریح کرد: یکی از عواملی که در زندگی زناشویی تاثیر منفی دارد عدم کنترل خشم و نبود ادبیات صحیح میان زوج‌ها است.

مدیرگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: از دیگر عواملی که موجب می‌شود زوج‌ها آسیب ببینید، داشتن بیماری روانی یکی از افراد است.

هاشم‌ورزی با بیان اینکه شناخت زوج‌ها می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و برای زندگی زناشویی کمک کند، خاطرنشان کرد: در آبان ماه سال گذشته در یکی از شهرستان‌های استان مازندران به میزان تعداد ازدواج، طلاق ثبت شده است که این امر جای تاسف دارد.

وی با اشاره به اینکه طلاق عاطفی در کشور شایع شده و مهم‌ترین دلیل آن نیز عدم پاسخ به نیازهای زوج‌ها است، تصریح کرد: خودآگاهی و دیگرآگاهی نقش بسیاری در زندگی دارد و افرادی که در شرف ازدواج قرار دارند باید ابتدا نسبت به خود و سپس نسبت به طرف مقابل آگاهی داشته باشیم.

مدیر گروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: کنترل درونی یکی از اصول بسیار مهم در زندگی زناشویی است که در زمانی که طرف مقابل از حالت عادی خارج شد چگونه باید خود را کنترل کنیم.

هاشم‌ورزی با اشاره به اینکه باید ظرفیت‌های خود را بشناسیم، اظهار کرد: یکی از عواملی که بسیار تهدید کننده است رابطه خارج از فضای زناشویی است که متاسفانه رشد چشمگیری داشته و به عنوان نخستین عامل طلاق بیان می‌شود.

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار