فقط دو روز تا ماه مهمانی خدا باقی مانده و تلویزیون در تمام شبکه‌ها با برنامه‌های ترکیبی و نمایشی آماده میزبانی از روزه‌داران است.
کد خبر: ۲۴۰۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵ 05 June 2016
ماه مبارک رمضان برای ایرانی‌ها با مجموعه‌هایی که برای این مناسبت تولید می‌شوند، گره خورده و بینندگان تلویزیون همزمان با انتظار رسیدن افطار، منتظر تماشای سریال‌های تلویزیونی هم هستند؛ امسال نیز تلویزیون سریال‌هایی را ویژه ماه مبارک رمضان ترتیب داده است.

مجموعه تلویزیونی «پادری» به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی، شب‌های ماه مبارک رمضان بعد از اخبار ساعت 21 روی آنتن شبکه یک خواهد رفت.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پخش این سریال از شنبه تا پنجشنبه است و جمعه‌ها هم طبق روال گذشته سریال تاریخی «معمای شاه» روی آنتن خواهد رفت.

سریال تلویزیونی «برادر» به نویسندگی آرش قادری و کارگردانی جواد افشار که برای پخش در شب‌های ماه مبارک رمضان تهیه شده، از 18 خردادماه ساعت 21 و 10 دقیقه روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود.

در فاصله بین چهارم تا هشتم تیر هم (مصادف با لیالی قدر و شب‌های احیا) مینی‌سریال مناسبتی «کشیک قلب» به کارگردانی حسین مهکام و تهیه‌کنندگی علی پورکیانی روی آنتن شبکه یک می‌رود.

مجموعه فیلم‌های کوتاه «زندگی به سبک بندگی» که با هدف الگوسازی برای جوانان و معرفی داستان‌های قرآنی برای هدایت به سمت زندگی سالم و با آرامش در حال تولید بوده، قرار است همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه قرآن سیما برود.

«زندگی به سبک بندگی» به تهیه‌کنندگی مهری سرخیل و کارگردانی ابوالفضل بیات در 30 قسمت پنج دقیقه‌ای در گروه آموزش شبکه قرآن سیما تهیه و تولید شده است.

مجموعه‌های تلویزیونی «زیرزمین» و «پنجمین خورشید» به کارگردانی علیرضا افخمی از سه شنبه 18 خرداد هر روز به ترتیب ساعات 11 و 16 از شبکه سه سیما بازپخش می‌شوند.

ویژه برنامه‌های افطار

«شهر باران» برنامه‌ای ترکیبی با فضایی شاد و امید بخش است که هر روز بعد از خبر ساعت 19 آغاز می‌شود و تا پیش از مشروح اخبار ساعت 21 ادامه خواهد داشت.

مسائل اجتماعی از قبیل ازدواج و تشکیل خانواده محور اصلی این برنامه است و هر شب متناسب با موضوع، دو یا سه گروه مهمان به این برنامه می‌آیند.

«ماه عسل» کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیما به تهیه‌کنندگی و اجرای احسان علیخانی است که در 30 قسمت 75 دقیقه‌ای ویژه افطار به صورت زنده روانه آنتن شبکه سه خواهد شد. مهمانان این برنامه، از افرادی انتخاب شده اند که از لحاظ اجتماعی، فرهنگی، علمی و... در شرایط خاص قرار دارند. این برنامه از دوشنبه 17 خرداد، هر شب ساعت 19روی آنتن شبکه سه قرار می‌گیرد.

ویژه‌برنامه لحظات افطار شبکه قرآن سیما نیز همانند سال‌های قبل تحت‌عنوان «ضیافت» و با اجرای سیدوحید مرتضوی پخش خواهد شد. «ضیافت» با رویکرد معرفی سیره علمای سلف توسط یکی از نزدیکان و شاگردان ایشان و ایجاد فضای معنوی در لحظات افطار همه روزه از ساعت 19 و 30 دقیقه تا 21 به صورت زنده و مستقیم مهمان سفره‌های مخاطبان قرآنی است.

ویژه برنامه‌های سحر

برنامه «ماه خدا» با اجرای حسن سلطانی از ساعت 2 بامداد با آیتم‌های گفت‌وگوی کارشناسی و مناجات‌خوانی توسط مناجات‌خوان‌های فارسی، گفت‌وگوی تلفنی با بزرگان و علما، دعای سحر، اذان صبح، پخش نماز صبح و در آخر قرائت یک جزء از قرآن کریم از شبکه یک پخش خواهد شد.

شبکه دوی سیما نیز با برنامه «نوسفران» ساعت 3 بامداد به مدت 60 دقیقه به تهیه‌کنندگی محمدمهدی ابهری و اجرای سیدجواد هاشمی با هدف توجه ویژه به نوجوانان در کلیت خانواده و انتقال باورهای دینی به نسل جدید، همراهی بزرگسالان با نوجوانان و کودکان در لحظه‌های معنوی سحر و احیای آیین‌های مذهبی و دینی روی آنتن می‌رود. برنامه «سحرگاهان حرم» با همکاری و تولید مرکز سیمای نور ـ قم، با بخش‌های متنوعی هر روز از حرم حضرت معصومه سلام الله علیها روی آنتن شبکه سه می‌رود.

همچنین «نسیم سحری» عنوان ویژه برنامه سحرگاهی شبکه قرآن سیماست که با رویکرد ایجاد فضای معنوی در سحرهای ماه رمضان و براساس سه محور شب زنده‌داری، توبه و عبودیت برای مخاطبان در نظر گرفته شده است.

«سر سفره خدا» عنوان برنامه زنده ویژه سحرگاهی ماه مبارک رمضان شبکه کودک و نوجوان است که به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حمیدرضا عطارد در کانال نهال شبکه کودک و نوجوان، در دست تولید است.

این مجموعه در 30 قسمت 70 دقیقه‌ای ویژه کودکان روزه اولی تولید می‌شود.

شبکه یک

در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌های گروه‌های مختلف شبکه یک اعلام شد.برنامه «آفتاب شرقی» کاری از گروه معارف شبکه یک سیما، هر روز بجز جمعه‌ها به تهیه‌کنندگی سعید عباسی از این شبکه پخش می‌شود.

برنامه «درس‌هایی از قرآن» کاری از گروه معارف شبکه یک با تهیه‌کنندگی محمود متوسل و سخنرانی حجت‌الاسلام قرائتی با محوریت مباحث ماه مبارک رمضان از این شبکه پخش می‌شود.

مجموعه «حدیث سرو» به تهیه‌کنندگی عبدالکریم عرشی با معرفی علما و زندگی این بزرگان نجفی از شبکه یک پخش می‌شود.

همچنین مستند «قیام‌الله» با موضوع معرفی افرادی که به فرمان مقام معظم رهبری برای اقتصاد مقاومتی عمل کردند، پخش می‌شود. این برنامه کاری از موسسه روایت فتح به کارگردانی امیرسبحان جعفری هر روز روی آنتن می‌رود.

شبکه دو

پورنگ و قصه‌های «محله گل و بلبل» که از زمان پخش آن توانسته در میان مخاطبان جایگاه ویژه‌ای پیدا کند، در ماه مبارک رمضان نیز با سوژه‌ها و موضوعات متناسب و جذاب همراه طیف گسترده مخاطبان خود است. این برنامه در طول هفته از ساعت 18 به تهیه‌کنندگی مسلم آقاجان‌زاده و کارگردانی احمد درویشعلی‌پور از شبکه دو پخش می‌شود.

درس اخلاق حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی پس از خبر 30/20 و قبل از پخش سریال «برادر» از شبکه دوی سیما پخش خواهد شد. «شیدایی» نام جُنگی شبانگاهی به تهیه‌کنندگی محمد نبهان است که هر شب ساعت 23 و 15 دقیقه به صورت زنده روی آنتن می‌رود.

مستند «از لاک جیغ تا خدا» کاری است از گروه خانواده و فرهنگ به تهیه‌کنندگی هاشم تفکری‌بافقی که در ماه رمضان هر روز ساعت 17 و 15 دقیقه در جدول پخش برنامه‌ها قرار دارد.

«کوی محبت» کاری است از گروه امور اجتماعی به تهیه‌کنندگی و اجرای سیدمصطفی موسوی که جمعه‌ها و لیالی قدر ساعت 19 و 50 دقیقه پخش می‌شود.

مسابقه «ثانیه‌ها» با ساختاری متفاوت و متناسب با ماه رمضان در دستور کار شبکه قرار گرفته است.

این مسابقه با اجرای علیرضا خمسه کاری از گروه امور اجتماعی به تهیه‌کنندگی ابراهیم بهادری هر روز ساعت 18 و 45 دقیقه روی آنتن می‌رود.

«نما دو»، دوربین شبکه دو است که بنا دارد طی ایام ماه پرفضیلت رمضان به نقاط مختلف کشور سفر کند و گزارشی مستند از رسوم سنت‌های ماه رمضان در اقصی نقاط کشور، نگاه جامعه‌شناسی به مسائل پیرامون این ماه، حرفه‌های گوناگون و ... را به مخاطبان این شبکه عرضه کند. زمان پخش «نمادو» در این ایام هر روز ساعت 12 و 45 دقیقه و 22 و 15 دقیقه خواهد بود.

مستند «ستارگان محراب» کاری از گروه نهادهای اجتماعی به معرفی ائمه جماعات شاخص و برجسته مساجد تهران اختصاص دارد و پخش آن در ایام ماه مبارک رمضان ساعت 9 صبح خواهد بود.

شبکه سه

گروه‌های معارف و اجتماعی شبکه سه به‌مناسبت نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌های خود را روی آنتن می‌برند.

فصل دوم مستند «دوباره زندگی» با نگاهی نو و تازه به مقوله مرگ، با افراد گوناگون از ادیان مختلف، در فضاهای متفاوت، پیرامون دیدگاهشان در رابطه با مقوله مرگ گفت‌وگو می‌کند. این برنامه در 26 قسمت 20 دقیقه‌ای پخش خواهد شد.

«سمت خدا» کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی این شبکه به تهیه‌کنندگی سیدعبدالمجید رکنی است که در ماه مبارک رمضان هر روز بجز پنجشنبه و جمعه‌ها ساعت 13 و 30 دقیقه به صورت زنده روانه آنتن شبکه سه خواهد شد. «سفره‌های آسمانی» در 15 قسمت 15 دقیقه‌ای مجموعه مستندی به تهیه‌کنندگی رهبر قنبری است که درخصوص غذاهای آیینی میان اقوام ایرانی و شیوه‌های تهیه این گونه غذاها می‌پردازد. این برنامه از سه‌شنبه 18 خرداد، هر روز ساعت 18 و 25 دقیقه روی آنتن می‌رود.

شبکه چهار

گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار با هدف آسیب‌شناسی اجتماعی و جست‌وجوی راهکارهایی برای جلوگیری از سوءرفتارهای رایج در جامعه و بهبود تعاملات اجتماعی بر مبنای آموزه‌های اخلاقی، ملی و اسلامی در نظر دارد برنامه‌ای تحت عنوان «زمرد» را در ایام ماه مبارک رمضان روی آنتن ببرد.

این برنامه با اجرا و کارشناسی علی درستکار و تهیه‌کنندگی مهدی محمدیان در ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 21 پخش خواهد شد. «جویبار» کاری از گروه ادب و هنر شبکه چهار، هر روز عصر ساعت 17 به مدت 60 دقیقه روی آنتن این شبکه خواهد رفت.

شبکه پنج

نوزدهمین جشن شاد تلویزیونی «جشن رمضان» در بهار قرآن هر شب از ساعت 22 به صورت زنده و مستقیم از باغ موزه قصر تهران پخش می‌شود.

مجله اقتصادی «روزآمد» در ماه مبارک رمضان به پایتخت صنعت ایران سفر می‌کند و از همت و ایمان و اراده مردمان استان مرکزی در مسیر توسعه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی، گزارش‌های مستندی را ارائه خواهد کرد. این برنامه با اجرای رضا امیرحمدی، هیراد حاتمی و ملیحه بسطامی هر روز از شنبه تا پنجشنبه ساعت 19 و 15 دقیقه به مدت 90 دقیقه روی آنتن می‌رود.

شبکه قرآن

«شهر مهر» عنوان جنگ شبانگاهی شبکه قرآن سیماست که با هدف ترویج انفاق، افطاری آسان، ازدواج آسان، تهیه جهیزیه و سایر امور خیریه با حضور اقشار مختلف مردم و در فضایی اجتماعی نظیر پارک و... از ساعت 22 و 30 دقیقه تا 24 به صورت زنده و مستقیم روی آنتن خواهد رفت . نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم نیز در چهار باکس و در ساعت‌های 9 و 45 دقیقه، 15 و 45 دقیقه، 19و 21 و 15 دقیقه به صورت زنده و مستقیم پوشش داده می‌شود .

شبکه آموزش

برنامه تخصصی «دکتر سلام» شبکه آموزش با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به جنبه‌های مختلف موضوع روزه و مسائل مربوط به آن می‌پردازد. سری جدید برنامه «قندپهلو» نیز با رویکرد آموزشی و تغییراتی در آیتم‌ها در ماه رمضان از شبکه آموزش سیما راهی آنتن می‌شود. برنامه «مشاعره» در ماه مبارک رمضان به مدت 15 شب به صورت ویژه پخش می‌شود. ابیات برنامه «مشاعره» در این ماه شکل و شمایل رمضانی دارد و به فضایل ماه رمضان و امام علی(ع) مربوط می‌شود.

شبکه مستند

سری جدید «دسترنج» به تهیه‌کنندگی مجتبی شاهسوند با هدف کسب نان حلال توسط مردم روی آنتن می‌رود.

همچنین مجموعه‌ای با کمک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با نام «فاکتور2» به تهیه‌کنندگی موسسه آوای هنر سلامت و ابراهیم داروغه‌زاده و تحت نظر استاد محمدعلی فارسی تولید شده است. این مجموعه به خیرین سلامت در شهرهای مختلف می‌پردازد. «عروسک کاموایی»، «زندگی شاید همین باشد» و «زمانی برای بودن» از جمله آثار جدیدی است که در ماه رمضان با مضامین معنوی و در راستای نشاط آفرینی تولید شده‌اند.

شبکه افق

برنامه ترکیبی «کدبانو» با موضوع پخت و پز و تهیه افطاری توسط خانواده ایثارگران، در 28 قسمت 26 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی هاشم تفکری بافقی هر روز از شبکه افق پخش خواهد شد؛ پخش این برنامه هر روز ساعت 20 صورت می‌گیرد. برنامه «ماه نشان» ویژه ماه رمضان با موضوع فعالیت‌های نیک‌اندیشانه مردمی، برای پخش در نظر گرفته شده و به تهیه‌کنندگی و کارگردانی پیام ابراهیم‌پور، هرشب ساعت 22 و 30 دقیقه از شبکه افق پخش می‌شود.

برنامه ترکیبی 12 قسمتی «آفتابگردان» که طی ماه مبارک رمضان از شبکه افق روی آنتن خواهد رفت، در هر قسمت به زندگی زنان تازه مسلمان غیرایرانی در کشورمان می‌پردازد.

شبکه کودک و نوجوان

مجموعه «به توان خدا» به کارگردانی رحمان حاصلی و تهیه‌کنندگی سیدعبدالحمید رکنی و جواد بیک‌محمدی در گروه نوجوان شبکه کودک و نوجوان در حال تولید است.

این برنامه گفت‌وگو محور در صد قسمت 22 دقیقه‌ای با اجرای سیدجمال مؤمنیان و با حضور کارشناسان خبره مذهبی، به طرح مباحث معارفی ویژه مخاطبان نوجوان و پاسخ به سوالات دینی و اعتقادی آنها می‌پردازد.

سخنرانی‌های مذهبی در شبکه‌های سیما

مانند سال‌های گذشته هر شبکه در ساعت‌های مشخصی برنامه سخنرانی دارد. شبکه یک سیما هر روز از ساعت 9 و 30 دقیقه سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی را روی آنتن می‌برد. شبکه دوی سیما از ساعت 13 و 15 دقیقه سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان را پخش خواهد کرد.

شبکه سه سیما ساعت 4 و 30 دقیقه صبح سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد میرباقری و حجت‌الاسلام والمسلمین عالی را ارائه خواهد کرد. شبکه چهار نیز سخنرانی حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی را برای ساعت 11 صبح، در برنامه‌های خود گنجانده است. شبکه پنج ساعت 10صبح سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان و ساعت20 حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی را دارد و شبکه آموزش سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی و مرحوم آیت‌الله مجتبی تهرانی را ساعت 8 صبح پخش خواهد کرد و شبکه قرآن نیز سخنرانی آیت‌الله ناصری را خواهد داشت./تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار