هیچ کارشناسی نمی‌پذیرد که آب دریای خزر به هر جایی منتقل شود/ انتقال آب دریای خزر به سمنان در بحث کارشناسی توجیه درستی ندارد/ مسائل مدیریتی و کارشناسی از هم جدا هستند!
کد خبر: ۲۴۲۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱ 08 June 2016

به گزارش تابناک مازندران، موضوع انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی کشور در حالی هنوزهم توسط دولت یازدهم پیگیری‎ میشود که نه تنها تاکنون هیچ کارشناس غیردولتی بر بی ضرر بودن این طرح صحه نگذاشته بلکه شوری این آش صدای آشپز را هم درآورد.

دکتر مهردادی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران روز گذشته در بین خبرنگاران رسما به جمع منتقدان این طرح پیوست و برای این مخالفت خود دلایل کارشناسی هم آورد.

عضو هیئت علمی و مدیر گروه محیط زیست دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران در خصوص انتقال آب دریای خزر به سمنان تصریح کرد: هیچ کارشناسی نمی‌پذیرد که آب دریای خزر به هر جایی منتقل شود، این اقدام نابودی تنوع زیستی دریای خزر، افزایش شوری آب، کاهش سطح آب و خشکی شبه جزیره میانکاله را به همراه دارد.

شوری این آش صدای مدیرکل را هم درآورد!! هیچ کارشناسی انتقال آب خزر را نمی‎پذیرد!!

معاون پژوهشی سابق دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران مسائل مدیریتی و کارشناسی را دو مقوله مجزا در این مساله دانست و این را هم گفته که در حال حاضر وقتی دریای خزر با حدود یک متر کاهش آب مواجه است و برای میانکاله ابراز نگرانی می‌کنیم پس انتقال آب دریای خزر به سمنان در بحث کارشناسی توجیه درستی ندارد.

این مدیر شجاع دولتی گفت: علاوه بر این موارد، انتقال از مسیر جنگل‌های ممنوع‌القطع، به صرفه نبودن قیمت تصفیه آب و چالش‌های اجتماعی را نیز باید به مشکلات طرح افزود.

شوری این آش صدای مدیرکل را هم درآورد!! هیچ کارشناسی انتقال آب خزر را نمی‎پذیرد!!

به گزارش تابناک مازندران، ظاهرا برای اجرای این طرح 4 مولفه خیلی تاثیرگذار است، همصدا شدن دو رئیس جمهور فعلی و قبلی که در هیچ سیاستی همدیگر را قبول ندارند! مخالفت کارشناسان دولتی و غیردولتی! سکوت استاندار مازندران و هیاهوی استاندار سمنان برای اجرای این طرح آنهم به هر قیمتی!!

تابناک در روزهای آینده نظرات بیشتری از کارشناسان و نخبگان را در این مورد منتشر خواهد کرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
چرا هیچ نظری درج نشده؟!!!
پس این نظر مرا لطفا درج نمایید
با توجه به اینکه چند دوره است که ریس جمهور از میان سمنانی ها انتخاب می شود شاهد یک سری تصمیمات خاص و دیکتاتوری اجرای طرح های صنعتی بزرگ در سمنان می باشیم و این همه دلیل بر این است که رییس جمهور سمنانی داریم و نه یک رییس جمهور برای ایران!!!! و این سری تصمیمات انتقال آب به سمنان از جمله همان تصمیمات می باشد و دلیل اصلی دیگر آن بی عرضه بودن اکثر مسئولین استان مازندران می باشد که به خاطر نداشتن سواد و دانش کافی و مدارک تحصیلی پولی فقط دنبال شعار دادن و قمپز در کردن هستند.
از میان طرح های صنعتی که در سمنان به بهانه منطقه کویری بودن اجرا شده آیا این سوال پیش نمی آید که چرا این طرح ها در استانی مثل سیستان بلوچستان چرا اجرا نشده است؟!!!!
و اگر در سابقه طرح های اجرایی جستجو کنید احداث سد گوتوند دلیل این مدعاست
شور شدن آب سد و از بین رفتن مزارع و نخلستان ها در استان خوزستان !!!!!
مطمینا اولین آسیب در اجرای این طرح (ابته محال) انتقال آب دریای خزر به سمنان و بدلیل شوره زار بودن مسیر را مازندران خواهد خورد و مزارع آن از بین خواهد رفت.
مسیولین کشوری اگر عرضه دارید بجای این کار بروید پروژه نیمه کاره و با قدمت بیست ساله آزاد راه تهران شمال را تمام کنید!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار