کد خبر: ۲۴۴۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۶ 12 June 2016
خرما از جمله کالاهایی که در ماه مبارک رمضان تقاضای بسیاری دارد، در حال حاضر خرما بسته‌ای 11 هزار تومان به فروش می‌رسد که با توجه به مشکلات اقتصادی خرید آن از توان مردم عادی خارج است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، در ماه مبارک رمضان با توجه به روزه‌داری تمایل مردم به مصرف برخی کالاها از جمله میوه، سبزی، خرما، زولبیا و بامیه، شکر و سایر نسبت به سایر ایام بیشتر است.

با گشت و گذاری در بازارهای شهر متوجه می‌شویم که قیمت این کالاها به غیر از هندوانه و خرما افزایش چندانی نداشته است.

خرما از جمله کالاهایی که در ماه مبارک رمضان تقاضای بسیاری دارد، در حال حاضر خرما بسته‌ای 11 هزار تومان به فروش می‌رسد که با توجه به مشکلات اقتصادی خرید آن از توان مردم عادی خارج است؛ چراکه مردم در تأمین غذاهای اصلی دچار مشکل هستند.

همچنین با توجه به توصیه‌های کارشناسان تغذیه مبنی بر مصرف هندوانه برای رفع تشنگی در ماه مبارک رمضان شاهد افزایش قیمت این محصول بودیم که در حال حاضر کاهش یافت.

*قیمت متعادل ارزاق عمومی در مازندران

عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف مرکز مازندران در این‌ خصوص در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: امسال همانند سال‌های گذشته به‌ منظور خدمت‌رسانی بهتر به روزه‌داران بسترهای لازم فراهم شده است.

عباس رمدانی با بیان اینکه قیمت کالاها و ارزاق عمومی از تعادل برخوردار است، افزود: بحث نظارت و بازرسی نیز تیمی متشکل از بازرسان اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی به‌صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: با توجه به اینکه خرما یکی از کالاهایی است بیشتر مورد استفاده روزه‌داران قرار می‌گیرد که لازم است با قیمت مناسب در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد؛ البته بالا رفتن قیمت آن به افزایش تقاضا در بازار برمی‌گردد.

*  کاهش قیمت هندوانه

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان بیشتر سبد غذایی روزه‌داران را میوه و سبزی تشکیل می‌دهد هیچ‌گونه افزایش قیمتی در این زمینه شاهد نبودیم.

امیرحسین فخرآوران ادامه داد: در حال حاضر میوه در بازار از قیمت مناسبی برخوردار است و مشکلی نیز در میزان عرضه میوه‌ها در بازار وجود ندارد.

وی در مورد افزایش قیمت هندوانه، تصریح کرد: در روزهای نخست ماه مبارک رمضان به‌دلیل گرمای بیش از حد هوا و صادرات این محصول به کشورهای همسایه شاهد افزایش قیمت هندوانه بودیم که در حال حاضر به قیمت قبلی بازگشت.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران گفت: فروشندگان باید با دریافت سود 20 تا 30 درصدی محصول میوه را در بازار به فروش برسانند و دریافت سود بیشتر تخلف محسوب شده و با این موضوع به‌صورت جدی برخورد می‌شود.

به گزارش فارس، با توجه به مشکلات اقتصادی سبد غذایی مردم در حال کوچک شدن است و مردم برای تأمین غذاهای اصلی با مشکل روبه‌رو هستند که لازم است مسؤولان به این موضوع توجه کنند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
مهدی عابدیان زیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
هر کیلو خرما سر نخلستان،۲۰۰۰تومان مصرف کوننده ۴۰۰۰تومان ،
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
یه سری هم میدان تره بار بزنین . ببینین چطور سر باغدار رو میبرن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
با سلام آخه الان فصل خرما نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
سلام من الان تو شهر بندر عباس هستم اینجا خرما تازه رطب کیلویی 6 هزار تومان است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار