در حال حاضر یکی از مهم‌ترین موضوعات مازندران این است که می‌بینیم مدیریت و واگذاری پارک‌ها به افراد غیربومی نیز سپرده می‌شود، در حالی‌که با خیل جمعیت جوانان بیکار روبه‌رو هستیم و خانواده‌های بسیاری با این معضل دست و پنجه نرم می‌کنند.
کد خبر: ۲۴۷۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳ 18 June 2016

به گزارش تابناک مازندران، در حال حاضر موضوع بیکاری مشکل اصلی کشور و مازندران محسوب می‌شود ولی سؤالی که ذهن همه ما را به خود مشغول کرده این است که در استان مازندران با توجه به وجود جاذبه‌های طبیعی و گردشگری از جمله دریا، جنگل و کوه چرا باید این تعداد جمعیت بیکار باشد.

یکی از این جاذبه‌ها وجود پارک‌های جنگلی در استان است که می‌تواند برای بسیاری از جوانان منطقه زمینه اشتغال‌زایی را فراهم کند.

در حال حاضر مهم‌ترین موضوع این است که مدیریت و واگذاری پارک‌ها به افراد غیربومی نیز سپرده می‌شود، در حالی‌که با خیل جمعیت جوانان بیکار روبه‌رو هستیم و خانواده‌های بسیاری با این معضل دست و پنجه نرم می‌کنند.

موضوعی دیگر اینکه ظاهراً نظارت آن‌چنانی بر مبالغ دریافتی نیز صورت نمی‌گیرد که لازم است این مهم مورد توجه قرار گیرد.

معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: واگذاری پارک‌ها براساس ماده سه قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع بوده که به مزایده گذاشته شده و به فردی که پیروز شود واگذار می‌شود.

محمدرضا جهان‌آرا ادامه داد: در این زمینه شخصیت حقوقی و حقیقی مطرح نبوده و با نظارت سازمان بازرسی صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر واگذاری پارک‌های جنگلی به افراد بومی، تصریح کرد: قانون تجارت به ما این اجازه را نمی‌دهد و باید براساس قانون باید عمل کنیم.

معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری با بیان اینکه افرادی که در مزایده پیروز شدند نیز باید به تعهدات خود به‌خوبی و به‌موقع عمل کنند، اضافه کرد: همچنین  مردم نیز با این افراد همکاری کنند چرا که پارک‌های جنگلی متعلق به مردم بوده و همه افراد باید در حفظ و نگهداری آن تلاش کنند.

جهان‌آرا یادآور شد: در مجموع 22 پارک جنگلی در منطقه داریم که از این تعداد سه پارک جنگلی بدون قرارداد است.

وی در مورد چگونگی نظارت بر طرح‌ها، افزود: در صورت مشاهده تخلف در هر شهرستان نماینده و ناظر طرح‌ها حضور دارند که براساس قانون سه مرتبه اخطار داده شده و سپس نسبت به خلعیت و فسخ قانون اقدام می‌شود.

معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری در پایان با اعلام اینکه نمونه بارز اخطار در پارک جنگلی عباس‌آباد است، گفت: سه مرتبه اخطار داده و سپس فسخ قرارداد شد؛ اگر مجری نتواند نسبت به تعهدات خود عمل کند فسخ قرار داد می‌شود البته با توجه به کمبود نیرو ممکن کم و کاستی‌هایی وجود دارد.


فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار