کد خبر: ۲۴۸۴۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۲ 19 June 2016
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا گفت: پیکر شهید حسین مشتاقی از شهدای مدافع حرم که 16 اردیبهشت‌ماه امسال در خان‌طومان سوریه به شهادت رسیده بود، شناسایی و به وطن بازگشت.

سیدابراهیم شریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در نکا، اظهار کرد: شهید حسین مشتاقی از رزمندگان لشکر 25 کربلا از نکا بوده که در عملیات خان‌طومان سوریه به همراه 12 تن از شهدای دیگر به شهادت رسید و امروز خبر شناسایی پیکر پاک این شهید اطلاع‎رسانی شد.

وی افزود: دومین اعزام شهید مشتاقی به سوریه بوده است که حدود یک‌ ماه در منطقه بوده است و در 16 اردیبهشت 95 با نقض آتش‌بس توسط تکفیری‌ها، به شهادت رسید.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا با بیان اینکه پیکر پاک شهید مشتاقی به وطن بازگشته است، گفت: آئین وداع با این شهید مدافع حرم، و تشییع جنازه در حال برنامه‌ریزی است که به‌زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

شریفی گفت: سومین شهید مدافع حرم نکا، حسین مشتاقی متولد 1364 و دارای دو فرزند دوقلوی دختر و پسر حدوداً دو ساله به نام‌های امیرمهدی و نازنین‌زهرا است.

به گزارش فارس، شهرستان نکا پنج شهید مدافع حرم دیگر را از سال گذشته تاکنون تقدیم دفاع از حرم بی‌بی زینب (س) و اهل بیت (ع) کرده است که شهید عبدالرحیم فیروزآبادی نخستین مدافع حرم شهرستان نکا بود که آذرماه 94 در سوریه به شهادت رسید و همزمان با شهادت حضرت رسول (ص) و امام حسن مجتبی (ع)، با تشییع بی‌نظیر مردم نکا در مزار شهدای آبلوی نکا خاکسپاری شد.

شهید مدافع حرم محمدتقی سالخورده، نیز دومین شهید مدافع حرم از نکا بود که متولد اول دی‌ماه 1365 در نکا و دارای یک فرزند دختر دوساله به نام زینب بوده است که در 24 فروردین‌ماه 95 با تشییع بی‌نظیر مردم از ناحیه مقاومت بسیج نکا در گلزار شهدای روستای شهاب‌الدین خاکسپاری شد.

سومین شهید مدافع حرم نکا، حسین مشتاقی متولد 1364 و دارای دو فرزند دوقلوی دختر و پسر حدوداً دو ساله به نام‌های امیرمهدی و نازنین‌زهرا است که 16 اردیبهشت‌ماه 95 در خان‌طومان است که پیکر پاکش امروز به وطن بازگشته است.

شهید کمالی‌کفراتی نیز چهارمین شهید مدافع حرم نکا اعزامی از سپاه میاندورود است که دارای یک پسر به‌نام امیر مهدی است و وی نیز به همراه شهید حسین مشتاقی 16 اردیبهشت‌ماه 95 در خان‌طومان به شهادت رسید و همچنان جاویدالاثر است.

شهید والامقام ابراهیم عشریه به‌عنوان پنجمین شهید مدافع حرم نکا، دارای سه فرزند دختر به نام‌های زهرا، زینب و فاطمه معصومه است که 25 فروردین‌‌ماه امسال در منطقه جنوب حلب در کشور سوریه مجروح شد اما به‌دلیل مشخص نبودن وضع پیکر وی پس از 54 روز، خبر شهادت این شهید رسماً تأیید شد و به‌عنوان شهید جاویدالاثر مدافع حرم نام گرفت.

مازندران 31 شهید مدافع حرم تقدیم اسلام اهل بیت (ع) کرده است که در درگیری‌های 16 اردیبهشت‌ماه در منطقه خان‌طومان سوریه علاوه بر شهادت 13 تن از رزمندگان مازندرانی 21 نفر از فرزندان پاک این استان نیز به درجه رفیع جانبازی نائل آمدند که تاکنون پیکر شهید حبیب‌الله قنبری از بهشهر، شهید سیدرضا طاهر از بابل و شهید حسین مشتاقی از نکا به وطن بازگشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار