کد خبر: ۲۴۸۴۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳ 19 June 2016
در کمیسیون معدن اتاق بازرگانی مازندران از پدیده کوه‌خواری در استان تا اعطای تأمین سرمایه در گردش برای فعالان معدنی استان مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، یکی از کمیسیون‌های که در اتاق بازرگانی استان مازندران در ارتباط با دغدغه فعالان معدنی فعالیت می‎کند، کمیسیون معدن است.

در جلسه گذشته کمیسیون معدن در اتاق بازرگانی استان، از اقدامات محیط‎زیست و نیز نحوه برخورد با برخی از فعالان این عرصه و نیز متخلفان معدنی گلایه داشتند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران در این جلسه با اشاره به اینکه 38 واحد معدنی فعال در منطقه آمل و محور هراز در حال فعالیت هستند، گفت: هر فعال معدنی که مجوز‌های لازم زیست‌محیطی داشته باشد مورد حمایت این نهاد است.

ناصر مهردادی اظهار کرد: نباید به بهانه برداشت از معادن محیط‌زیست زیبای مازندران تخریب شد.

وی با اشاره به تخریب برخی از کوه‌ها و تپه‌ها در محور هراز، افزود: وقتی از هراز گذر می‎کنیم به‌دلیل تخریب ابنیه طبیعی انسان دلگیر می‎شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در کنار بهره‌برداری از معادن، فعالان معدنی باید دغدغه بازسازی و بهسازی نیز داشته باشند.

وی با اعلام اینکه مازندران استان گردشگری نیز هست، گفت: در حفظ محیط‌زیست مازندران باید نگرانی‌های بخش گردشگری استان نیز رفع شود و نباید اجازه دهیم به این صنعت لطمه‌ای وارد شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران با اعلام اینکه معادن، فاضلاب‌های صنعتی، فاضلاب‌های خانگی تهدید محیط‌زیست استان هستند، تأکید کرد: برای رفع مشکل در این بخش نیاز به خرد جمعی است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر می‎توانیم با استفاده از تکنولوژ‌ی‌های روز دنیا میزان تخریب محیط‌زیست را کاهش دهیم، افزود: فعالان معدنی باید به تکنیک‌های روز معدنی جهان مجهز شوند.

مهردادی با بیان اینکه در مازندران معدن نداریم، یادآور شد: ما کوه‌فروش هستیم، برای برداشت از ظرفیت‌های معدنی استان تکنولوژی وارد استان نشد به همین دلیل محیط‌زیست در این بخش دغدغه بسیار جدی دارد.

وی یادآور شد: برای بهره‌برداری مناسب از ظرفیت معدن در استان باید در حوزه فرآوری از ظرفیت معدنی گام برداریم.

اعطای تسهیلات به معدن‌کاران

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران نیز خواستار ارتباط بیشتر انجمن معدن استان با محیط‌زیست شد.

عبدالله مهاجر خواستار فعالیت معدن‌کاران در حوزه طرح‌های اقتصاد مقاومتی شد و گفت: از فعالان معدنی در حال فعالیت در صورتی که نیازمند سرمایه در گردش باشند حمایت می‎کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار