کد خبر: ۲۴۸۵۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۳ 19 June 2016

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا جزئیات مراسم تشییع و وداع با شهید مدافع حرم حسین مشتاقی که در خان‌طومان سوریه به شهادت رسیده بود، تشریح کرد.

سید ابراهیم شریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در نکا، اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مراسم وداع با پیکر پاک شهید مدافع حرم حسین مشتاقی فردا 31 خردادماه و مراسم تشییع این جوان شهید مومن و انقلابی، سه‌شنبه اول تیرماه در نکا برگزار می‌شود.

وی در مورد جزئیات مراسم تشییع و زمان و مکان این مراسم، افزود: با هماهنگی‌های انجام شده مراسم تشییع پاسدار شهید حسین مشتاقی شهید مدافع حرم جوان مومن و انقلابی، سه‌شنبه اول تیر ماه ساعت 9 صبح از مقابل سپاه ناحیه نکا (توپ‌خانه سابق) انجام و در گلزار شهدای این شهر خاک‌سپاری می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا با اعلام اینکه شهید حسین مشتاقی از جمله شهدای جاویدالاثر مدافع حرم خان‌طومان سوریه بود که در 16 اردیبهشت‌ماه امسال همراه با 13 تن از شهدای مومن و انقلابی مازندران در یک عملیات غافلگیرانه و در زمان آتش‌بس در خان‌طومان سوریه به شهادت رسیدند، ادامه داد: تاکنون پیکر شهید حبیب‌الله قنبری از بهشهر، شهید سیدرضا طاهر از بابل و شهید حسین مشتاقی از نکا به وطن بازگشته است.  

این مسؤول تصریح کرد: شهید حسین مشتاقی از شهدای جاویدالاثر مدافع حرم شهرستان نکا بود که در 17 اردیبهشت‌ماه امسال به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر این شهید بزرگوار پس از گذشت چهل روز، از طریق آزمایش DNA شناسایی شد و مراسم وداع و تشییع با پیکر این شهید برگزار می‌شود.

شریفی افزود: مراسم بزرگداشت این شهید بزرگوار در همان زمان اعلام شهادت ایشان با حضور بی‌نظیر مردم در مصلای نکا برگزار شد و آئین وداع این شهید نیز فردا دوشنبه 31 خرداد ماه با حضور مردم مومن، ولایت‌مدار و وفادار به انقلاب در مصلای امام خمینی(ره) نکا برگزار می‌شود تا بار دیگر با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب تجدید بیعت شود.

وی گفت: شهید حسین مشتاقی، سومین شهید مدافع حرم نکا، متولد 1364 و دارای دو فرزند دو قلوی دختر و پسر دو ساله به نام‌های امیرمهدی و نازنین‌زهرا است که در دومین اعزام خود به سوریه و بعد از گذشت حدود یک‌ماه از این اعزام، در 16 اردیبهشت 95 با نقض آتش‌بس توسط تکفیری‌ها، به شهادت رسید.

به گزارش فارس، شهرستان نکا پنج شهید مدافع حرم دیگر را از سال گذشته تاکنون تقدیم دفاع از حرم بی‌بی زینب(س) و اهل بیت(ع) کرده است که شهید عبدالرحیم فیروزآبادی نخستین مدافع حرم شهرستان نکا بود که آذرماه 94 در سوریه به شهادت رسید و همزمان با شهادت حضرت رسول(ص) و امام حسن مجتبی(ع)، با تشییع بی‌نظیر مردم نکا در مزار شهدای آبلوی نکا خاکسپاری شد.

مازندران 31 شهید مدافع حرم تقدیم اسلام اهل بیت(ع) کرده است که در درگیری‌های 16 اردیبهشت ماه در منطقه خان‌طومان سوریه علاوه بر شهادت 13 تن از رزمندگان مازندرانی 21 نفر از فرزندان پاک این استان نیز به درجه رفیع جانبازی نائل آمدند.

شهیدان محمد بلباسی از قائم‌شهر، علی جمشیدی از نور، رضا حاجی‌زاده از آمل، حسن رجایی‌فر از بابل، سید رضا طاهر از بابل، سید جواد اسدی از ساری، سعید کمالی‌کفراتی از میاندورود، محمود دادمهر از ساری، علی‌رضا بربری از بابلسر، علی عابدینی از فریدونکنار، حسین مشتاقی از نکا، رحیم کابلی از بهشهر و حبیب‌الله قنبری از بهشهر، 13 شهید مدافع حرم خان‌طومان هستند که تاکنون پیکر پاک شهیدان حبیب‌الله قنبری از بهشهر، سید رضا طاهر از بابل و حسین مشتاقی از نکا به وطن بازگشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار