کد خبر: ۲۴۹۰۴۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳ 20 June 2016
صنعت نساجی در قائم‌شهر حال و روز خوشی ندارد، از سه کارخانه نساجی تنها دو کارخانه باقی مانده و بی‌رمق؛ اما با تمام توان تلاش می‌کند تا نام نیک نساجی را که از پدران‌مان به ارث رسیده است همچنان زنده نگه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائم‌شهر، صنعت نساجی از دیرباز با پوست و خون مردم مازندران و به‌ویژه مردم سخت کوش قائم‌شهری عجین شده به‌طوری‌که خیلی‌ها این شهر را شهری صنعتی و کارگری می‌شناختند.

اما حالا صنعت نساجی در قائم‌شهر حال و روز خوشی ندارد، از سه کارخانه نساجی شماره یک، دو و سه تنها دو کارخانه باقی مانده و بی‌رمق اما با تمام توان تلاش می‌کند تا نام نیک نساجی را که از پدران‌مان به ارث رسیده است را همچنان زنده نگه دارند.

سوء مدیریت‌ها در گذشته موجب شد تا کارخانه‌های نساجی دچار تزلزل شوند و دیو چند سر تعطیلی و رکود تولید به سراغ‌شان بیاید و این قطب صنعتی و اشتغال بعد از سال‌ها کارگران و صاحبان اصلی خویش را خانه‌نشین کند.

* این قصه همچنان سر دراز دارد

نمایندگان مردم قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرماندار قائم‌شهر و مسؤولان ارشد استانی، در یکی دو سال اخیر نساجی را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اصلی خود قرار داده و در رفع مشکلات آن گام‌های موثری برداشتند.

پرداخت مطالبات معوقه کارگران و بازنشستگان و آزادسازی دستگاه‌های پلمب شده در گمرک از جمله این گام‌های مؤثر بوده است .... اما.... این قصه همچنان سر دراز دارد.

نساجی شماره یک قائم‌شهر در سال 1304 تأسیس شد و از قدمت زیادی برخوردار است، همین قدمت و البته گذر زمان موجب آن شد تا دستگاه‌ها و ماشین‌آلات دچار فرسایش شده و کارایی مطلوبی نداشته باشند.

بنابراین برای احیاء و توان بخشیدن به این کارخانه نیاز به حمایت مسؤولان بیشتر از پیش حس می‌شود تا، به کمک این یادگار دوران شکوفایی قائم‌شهر بیایند و نگذارند این کارخانه نیز به سرنوشت شوم کارخانه شماره 2 دچار شود.

 

* دستگاه‌های موجود به‌صورت سنتی و قدیمی است

نساجی شماره یک قائم‌شهر در حال حاضر 220 کارگر و پرسنل دارد که در بخش‌های حلاجی، ریسندگی، مقدمات بافندگی، بافندگی و رنگ‌ریزی مشغول فعالیت هستند و این در حالی است که دستگاه‌های موجود به‌صورت سنتی و قدیمی است که بهره‌وری مناسبی ندارند.

مدیریت و کارکنان کارخانه شماره یک نساجی قائم‌شهر با ارسال نامه‌ای از تلاش‌ها و پیگیری مجدانه استاندار مازندران برای بهبود وضعیت شرکت نساجی تقدیر و تشکر کردند.

* متن‌ نامه تشکر به استاندار

متن نامه خطاب به استاندار مازندران به شرح ذیل است:

بدینوسیله از تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر و همچنین حمایت‌های خالصانه حضرتعالی در راستای بهبود وضعیت عملکرد شرکت نساجی قائم‌شهر که با خلوص نیت و کرامت عنایت داشته‌اید کمال تشکر و قدردانی را ابراز می‌کنم.

از درگاه خداوند منان توفیقات روزافزون حضرتعالی را در پیشبرد اهداف عالی و آرمانهای خطیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را خواستاریم.

گفتنی است، مدیریت نساجی شماره یک و کارکنان این واحد تولیدی عیناً از زحمات و پیگیری‌های محمد پور، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران تقدیر و تشکر کردند.

* جلوگیری از انتقال نساجی شماره یک به بخش خصوصی

به گزارش فارس، عبدالله رضیان نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس دهم نیز در سخنان پیش از خطبه این‌هفته نماز جمعه شهرستان گفت: نساجی شماره یک مورد توجه جدی قرار نگرفته و نیاز به حمایت دارد تا از انتقال آن به بخش خصوصی جلوگیری شود.

حال باید منتظر ماند و دید که در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مزین شده است دست‌های دولت و مسؤولان به کمک و یاری این واحد تولیدی که گرد و غبار پیری چهره‌اش را در برگرفته است می‌آیند یا خیر؟

-------------------------------

گزارش از: مهرآسا جانعلی‌پور

--------------------------------
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار