کد خبر: ۲۴۹۰۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۱ 20 June 2016
رئیس حوزه علمیه جعفریه رستمکلا شهرستان بهشهر گفت: علت اصلی عدم پیشرفت منطقه شرق مازندران رویکرد کوته بینی و حسادت و به دنبال حاشیه بودن است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، حجت الاسلام مرتضی ایازی امروز در جمع خبرنگاران بسیج رسانه شهرستان بهشهر، با اشاره به اهمیت مدیریت فضاهای مجازی، اظهار کرد: فضای مجازی همان طور که می تواند یک بستر مناسب برای پیشبرد اهداف مثبت باشد به همان نسبت می تواند بستر فاسدی را برای تخریب اذهان عمومی و از بین بردن خوبی ها فراهم کند.

وی افزود: متاسفانه دیده می شود که اکثر مردم و به خصوص جوانان مذهبی و انقلابی؛ آداب استفاده صحیح از فضای مجازی را نمی دانند و از آنجایی که مجموعه های مختلفی برای تخریب اذهان عمومی فعالیت می کنند و ناگهان با ورود به شبکه های اجتماعی هجمه های فرهنگی را به همراه می آورند و شیرازه فکری افراد را بهم می ریزند و در این شرایط کسانی که شیوه برخورد با آن ها را نمی دانند به اشتباه به سمت این افراد جذب یا درگیر می شوند که در هر دو صورت خطراتی دارد.

 ایازی خاطرنشان کرد: همان طوری که معلمان، دانش آموزان را به خوبی کنترل می کنند تا کلاس درس از اهداف اصلی خود منحرف نشود مدیران فضای مجازی باید محیط و محتوای گروه های شبکه های اجتماعی را دائما رصد و مدیریت کنند که البته ایجاب می کند مدت زمان زیادی را صرف این امر کنند.

رئیس حوزه علمیه جعفریه رستمکلای بهشهر با بیان اینکه علت اصلی عدم پیشرفت منطقه شرق مازندران رویکرد کوته بینی و حسادت و به دنبال حاشیه بودن است، افزود: باوجود همه استعدادهای انسانی، تخصص نیروی کار و منابع طبیعی فراوان شرق مازندران جزء فقیرترین مناطق کشور است زیرا به دلیل کشمکش ها و درگیری های بی مورد بر سر گرفتن امتیازات صنعتی، دانشگاهی و... میان شهرستان ها ؛ توسعه اتفاق نمی افتد به همین دلیل تنها راه حل ایجاد اتحاد است.

وی افزود: اشرف البلاد که نگین مازندران است امروزه نمونه بارز "کچل و زلف علی" شده زیرا از قابلیت های طبیعی و تاریخی بسیاری برخوردار است اما اگر به همین منوال پیش برود مردم به دلیل فقر و بی کاری دچار آسیب های اجتماعی فراوانی می شوند و از اشرف البلاد تنها یک نام در کتاب تاریخ باقی می ماند.

ایازی خاطرنشان کرد: رویکرد حسادت انسان ها را از دیدن حقیقت و واقع بینی نسبت به مسائل دور می کند و در نتیجه موجب عدم پیشرفت می شود و زمانی که فقر و محرومیت حتی در یک بخش یا یک محله در شهرستان بیداد کند همه مجموعه شهرستان را زیرسوال می برد.

وی اظهار کرد: همچنین در شرق مازندران پرداختن به حواشی بیشتر از متن است که موجب دور شدن از اهداف اصلی و انحراف از مسیر می شود.

رئیس حوزه علمیه جعفریه رستمکلای بهشهر با تاکید بر اینکه از جناح بازی های چپ و راست هیچ منفعتی برای مردم حاصل نشده است، خاطرنشان کرد: نظام باید در مسیر مستقیم حرکت کند و نباید عنان کار به دست چپ یا راست باشد زیرا با برتری یافتن هر یک از جناح ها، نظام مقدس جمهوری اسلامی از اهداف والای خود دور شده و از مسیر مستقیم منحرف می شود.

ایازی با اشاره به تنها فایده وجود جناح چپ و راست به منظور برقراری تعادل و حرکت در مسیر مستقیم نظام جمهوری اسلامی ، گفت: افراطی گری در هر یک از جناح ها موجب کج روی می شود اما احزاب و جناح ها کمک می کنند تا قطار نظام از ریل خارج نشود و در مسیر مستقیم حرکت کند.

وی افزود: در همین راستا مقام معظم رهبری به عنوان هدایت گر و راهبر نظام جمهوری اسلامی هرگاه که مشاهده کنند مسیر نظام به سمت چپ رفته است عنان را می کشند تا دوباره در صراط مستقیم قرار بگیرد و هرگاه مسیر به سمت راست منحرف شود باز هم رهبری عنان را به سمت مسیر مستقیم بازمی گردانند.

ایازی گفت: مازندران یکی از سیاسی ترین استان های کشور است اما در طی سالیان با روی کار آمدن هر دولت، مردم مازندران فقط سر و صدای سیاسی کاری مسئولین استان را شنیدند اما هیچ امتیاز بزرگ و چشمگیری نصیب مازندران و پیشرفتی در زندگی مردم این استان حاصل نشد.

رئیس حوزه علمیه جعفریه رستمکلای بهشهر گفت: نهاد مقدس بسیج را امام راحل در ایران راه اندازی کرد که در هیچ جای دنیا به این شکل وجود ندارد، اگر نظام مقدس جمهوری اسلامی را مانند بدن انسان فرض کنیم نهاد بسیج مانند سیستم عصبی است زیرا هیچ گاه به مغز دروغ نمی گوید و به محض اینکه قسمتی از بدن در خطر است سریع اطلاع رسانی می کند تا تصمیم مقتضی اتخاذ کند.

ایازی با بیان اینکه مقام معظم رهبری، امیرالمومنین(ع) را به عنوان یک بسیجی بزرگ معرفی می کند زیرا امام علی(ع) خود را فدای دین اسلام کرد، افزود: بسیجی را نمی توان با یک کارت معرفی کرد زیرا بسیج یک روحیه و احساس عشق است و فردی که خالصانه در خدمت بسیج باشد فقط برای رضای خدا و پیروزی و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برمیدارد.

وی افزود: خبرنگار زمانی که بسیجی می شود جنس کارش تغییر می کند و برای اهداف و اغراض سیاسی جناح ها خبر نمی نویسد و خبر دروغ و کذب را نشر نمی دهد بلکه اخبار درست و واقعی را تهیه می کند تا نظام جمهوری اسلامی را تعالی ببخشد.

ایازی خاطرنشان کرد: خبرنگاری کار دقیق و از حساسیت بالایی برخوردار است  زیرا بسیاری از مسئولین بر اساس اخبار منتشر شده تصمیماتی را اتخاذ می کنند بنابراین نباید اطلاعات و داده های اخبار کذب و دروغ باشد.

رئیس حوزه علمیه جعفریه رستمکلای بهشهر در پایان از خبرنگاران خواست تا مناطق طبیعی و گردشگری شهرستان بهشهر و همچنین چهره های برجسته مانند آیت الله محمد کوهستانی، آیت الله ابوالحسن ایازی، آیت الله سید صابر جباری، آیت الله سید عبدالکریم هاشمی نژاد را به استان و کشور معرفی کنند.

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار