کد خبر: ۲۴۹۰۵۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵ 20 June 2016
مدیرجهادکشاورزی جویبار گفت: اگر جوانه گندم تا 2 درصد باشد قابل‌خرید است، اما گندم برخی از کشاورزان 8 درصد جوانه زد که اگر این گندم‌ها تبدیل به آرد شوند باعث تلخی نان می‌شود.
به گزارش بلاغ، طی چند روز گذشته کشاورزان جویباری برای فروش تضمینی گندم خود با مشکل مواجه شدند که صف‌های طولانی مقابل کارخانه آرد نمونه جویبار شکل داد.

سلیمان حاتم‌نژاد مدیر جهاد کشاورزی جویبار در این رابطه به خبرنگار ما گفت: در شهرستان جویبار 4 هزار و 200 هکتار زمین زیرکشت گندم است که انتظار برداشت 15 هزار تنی پیش‌بینی شد.

وی بابیان اینکه در سال جاری شرایط آب‌وهوایی مطلوبی برای کشت گندم وجود داشت، عنوان کرد: در هفته گذشته بارندگی و افزایش رطوبت سبب جوانه زدن خوشه‌های گندم شد که در مرحله برداشت کیفیت گندم‌ها را کاهش داد.

مدیر جهاد کشاورزی جویبار افزود: اگر جوانه گندم تا 2 درصد باشد قابل‌خرید است، اما گندم برخی از کشاورزان 8 درصد جوانه زد که اگر این گندم‌ها تبدیل به آرد شوند طعم تلخی را همراه خواهند داشت و این امر باعث تلخی نان و در نهایت نارضایتی شهروندان را در پی خواهد داشت.

حاتم نژاد بابیان اینکه حمایت از کشاورزان وظیفه ما است، گفت: برای این مشکل نیز راهکاری اندیشیده شده که گندم کشاورزان را در مراکز خرید جداگانه‌ای مانند آکند ساری به‌صورت امانی از گندم‌کاران خریداری می‌شود تا دولت نرخ گندم را مشخص کند و پول به کشاورزان پرداخت شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار