کد خبر: ۲۴۹۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳ 21 June 2016
رئیس اداره تبلیغات اسلامی چالوس از اعزام 30 کارشناس اعتیاد به مساجد چالوس در 30 شب از ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، حجت‌الاسلام علی اسفندیاری عصر امروز در نشست خبری که به‌مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به سابقه تبلیغ و اطلاع‌رسانی در کشور، گفت: در حال حاضر 76 هیأت مذهبی ثبت شده در چالوس وجود دارند.

وی با بیان اینکه سامانه کشوری طوبی به‌عنوان مرکز اطلاعاتی مداحان، هیأت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی در شهرستان چالوس نیز تشکیل شد، اظهار کرد: با تکمیل این سامانه اطلاعات جامعی در زمینه شناسایی اعضا ایجاد می‌شود و بر همین مبنا کاربران این سامانه می‌توانند برنامه‌های خود را نیز برای یکدیگر ارسال کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی چالوس با اشاره به اعزام 90 مبلغ دینی به مساجد شهری و روستایی چالوس، تصریح کرد: در سال گذشته مبلغان دینی 78 نفر بود که امسال با رشد 20 درصدی این تعداد به 90 نفر رسید.

درباره استقرار روحانی در روستاهای با جمعیت بیش از 200 خانوار، خاطرنشان کرد: با امضای تفاهم‌نامه بین کمیسیون فرهنگی مجلس و تبلیغات اسلامی قرار شد برای روستاهای بالای 200 خانوار، روحانی مستقر در نظر گرفته شود که از 7 هزار روحانی مستقر در کشور تعداد هشت روحانی در چالوس مستقر هستند.

اسفندیاری با انتقاد از محدودیت تعداد روحانی در غرب مازندران و شهرستان چالوس، بیان کرد: در حال حاضر 55 روحانی مقیم دائمی در این شهرستان وجود دارد که این رقم در مقایسه با سرانه تعداد روحانیون مقیم هم‌خوانی ندارد.

وی به اعزام 30 کارشناس اعتیاد به مساجد چالوس در مدت 30 شب از ماه مبارک رمضان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از خانواده‌ها پس از چند سال متوجه اعتیاد فرزندان خود می‌شوند، بنابراین با اعزام این کارشناسان سعی می‌شود تا برای آگاهی‌بخشی اصولی به خانواده‌ها اقداماتی انجام شود تا شاید از تعداد معتادان در سطح شهر کاسته شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان چالوس اضافه کرد: مساجد نباید تنها به انجام امور مذهبی خلاصه شود، بلکه کارکرد اجتماعی آن که در زمان قدیم محل حل و فصل مشکلات و هم‌اندیشی افراد محسوب می‌شد حفظ شود.

وی با تشریح فعالیت 6 مدرسه معارف مازندران از فعالیت دو مدرسه در چالوس خبر داد و افزود: تاکنون 80 دانش‌آموز دختر و 40 دانش‌آموز پسر در این مراکز مشغول به تحصیل بوده و در یک مرحله نیز ورود به دانشگاه و حوزه از این مدارس صورت پذیرفت.

اسفندیاری خواستار حمایت مسؤولان برای راه‌اندازی مقطع راهنمایی مدرسه معارف صدرا در شهرستان چالوس شد و اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در مورد این مدارس وجود دارد، کمبود نیروی انسانی است که با وجود امضای تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش در مورد تأمین نیروی انسانی صورت گرفت اما همچنان با مشکل روبه‌رو هستیم.

وی کمبود نیروی معلم مرد در دبیرستان پسرانه صدرا را از دیگر دغدغه‌های این حوزه دانست و یادآور شد: هدف از راه‌اندازی مدارس معارف صدرا تربیت نیروهای علمی، اخلاقی، متدین و وابسته به انقلاب اسلامی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی چالوس با اشاره به پروژه‌های عمرانی ویژه این سازمان، خاطرنشان کرد: 6 خانه عالم در این شهرستان در حال تکمیل شدن است و چهار قطعه زمین نیز از سوی خیران برای این‌کار اختصاص یافت که در صورت تأمین اعتبار ساخت این پروژه‌ها نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی از تکمیل پروژه سالن آمفی تئاتر در ساختمان اداره تبلیغات اسلامی چالوس خبر داد و بیان کرد: اعتبار ساخت این پروژه از محل درآمدهای نماینده تأمین شد که در حال حاضر کار پارکت‌بندی و نصب صندلی برای این سالن به پایان رسید و برای تکمیل ساخت آن به 100 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

اسفندیاری با اعلام اینکه اداره تبلیغات اسلامی چالوس تنها اداره‌ای است که کارشناس قرآنی دارد، تصریح کرد: این شهرستان 28 مرکز قرآنی فعال دارد که از نظر کمی و کیفی پیشرفت خوبی داشته و در این مراکز کودکان از سن سه سالگی به بعد آموزش‌های لازم را کسب می‌کنند.

وی از آموزش بیش از 30 رشته در مراکز قرآنی شهرستان چالوس خبر داد و بیان کرد: در مجموع تعداد مخاطبان قرآنی در این مراکز به تعداد سه هزار نفر می‌رسد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی چالوس با اشاره به فعالیت 6 کلاس پرورش استعداد قرآنی در این شهرستان، گفت: اجرای برنامه‌هایی مانند تفسیر نورالهدی، قرآن صاعد و 25 برنامه محفل انس با قرآن و نیز دعوت از قاری مصری از مهم‌ترین برنامه‌های ویژه ماه رمضان در این شهرستان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار