کد خبر: ۲۴۹۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴ 21 June 2016
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران با تأکید بر اینکه خانه مطبوعات، خبرنگاران را ساماندهی کند، گفت: هنوز شهر محل برگزاری مراسم روز خبرنگار مشخص نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، احد جاودانی صبح امروز در مراسم کتابت «آیات وحی» که با حضور خوشنویسان شهرستان‌های نوشهر، چالوس و مدیران شهرستانی در سالن کنفرانس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر برگزار شد با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این برنامه، پیوند بین قرآن و هنر است، اظهار کرد: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان قرار داریم بنابراین علاقه‌مند هستیم تا هنرمندان آثار قرآنی خودشان را که نشأت گرفته از آموزه‌های دینی است تولید کنند و به جامعه عرضه کنند.

وی با بیان اینکه در همه شهرهای مازندران انجمن خوشنویسان داریم و در همین قالب ساماندهی شدند، افزود: در همایش کتابت «آیات وحی» در شهرستان نوشهر 25 نفر از خوشنویسان برتر شهرستان‌های نوشهر و چالوس به تولید اثر پرداختند و در پایان نیز این آثار به عنوان تولیدات هنری به علاقه‌مندان حوزه مختلف هنری اهدا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: در همایش استانی نیز «‌کتابت آیات وحی‌» نزدیک به 200 خوشنویس از سراسر استان مازندران شرکت می‌کنند و به ثبت اثر می‌پردازند.

وی درباره سرنوشت آگهی‌های ثبتی، خاطرنشان کرد: آن مسیری را که در ابتدا و بنا به دلایلی در پیش گرفته‌ بودیم و قرار بود تا آگهی‌ها متمرکز شوند به ناچار مجبور به ساماندهی شدیم که اگر این کار انجام نمی‌شد و شرایط به وضع سابق ادامه پیدا می‌کرد، آسیب‌زا می‌شد.

جاودانی گفت: هم‌زمان با ساماندهی آگهی‌های ثبتی توسط ارشاد مازندران، وزارت ارشاد نیز در همین زمینه اقدام کرد و سیستم نرم افزاری را طوری طراحی کردند و به مراکز ارشاد استان‌ها دادند که این آگهی‌ها به صورت متمرکز به نشریات داده شود.

وی بیان کرد: قرار بود درصدی از درآمد رسانه‌‌ها از محل آگهی‌های ثبتی به خبرنگاران داده شود و در این‌باره مذاکراتی با اهالی رسانه داشتیم ولی هنوز به نتیجه‌ای نرسیدیم همچنین جلسه‌ای با مدیران روزنامه‌های استان مازندران هم برگزار کردیم و بحث بازگرداندن موضوع آگهی‌ها به شهرستان‌ها مطرح شد که استقبال چندانی نکردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه قرار است جلسه‌ مشترکی با مدیران روزنامه‌ها و اداره کل ثبت استان داشته باشیم تا به نتیجه مطلوب برسیم، اظهار کرد: در بحث ساماندهی آگهی‌های ثبتی یک طرف آن اداره‌کل ارشاد مازندران قرار دارد و طرف اصلی اداره ثبت است که از تهران دستور صادر شد تا از طریق پست این موضوع ساماندهی شود.

وی درباره ساماندهی خبرنگاران و مراسم روز خبرنگار افزود: در زمینه ساماندهی خبرنگاران، خانه‌ مطبوعات باید این کار را انجام دهد و اگر نتواند این کار را عملی کند مجبور هستیم از همه خبرنگاران برای روز خبرنگار دعوت کنیم.

جاودانی با اشاره به اینکه جشن روز خبرنگار امسال با سال‌های قبل فرق دارد چرا که امسال هم‌زمان با این روز، مراسم اختتامیه جشنواره مطبوعات و رسانه‌های مازندران نیز برگزار می‌شود، تصریح کرد: داوران جشنواره از اساتید دانشگاه علامه طباطبایی انتخاب شدند.

وی تأکید کرد: نفرات اول هر بخش در قالب یک گروه به یکی از کشورهای حاشیه خزر اعزام می‌شوند تا از نزدیک با یکی از مراکز رسانه‌ای بازدید کنند و برای بقیه نیز دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در پایان با بیان اینکه سعی می‌شود ارتباط بین رسانه‌های مازندران با دیگر استان‌ها و نیز کشورهای حوزه دریای مازندران برقرار شود، گفت: برخی شهرستان‌ها برای میزبانی روز خبرنگار در قالب اسپانسر اعلام آمادگی کردند و هنوز شهر محل برگزاری مراسم روز خبرنگار مشخص نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار