کد خبر: ۲۴۹۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶ 21 June 2016
نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس ضمن انتقاد از عملکرد سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: نظام پرداخت کشور دچار انحراف شده است و تفاوت فاحش حقوق ها در کشور سر و صدا ایجاد کرده است

سیدعلی ادیانی راد در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 1 تیرماه) مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد گزارش ارائه شده توسط آقای نوبخت 10 نکته قابل بیان است تحقق نسبی عدالت اجتماعی در حوزه بودجه و نیروی انسانی بر عهده سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور است.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی گفت: شاهد انحراف در نظام پرداخت هستیم. این موضوع ربطی به شخص آقای نوبخت ندارد اما مسئله محسوس است. تفاوت در نظام پرداخت در کشور سر و صدا ایجاد کرده است.

وی در ادامه گفت: تفاوت فاحش نظام پرداخت در آموزش و پرورش، در مورد پرستاران، در مورد کارگران با مدیرانی که خود را تافته جدابافته می دانند؛ یک انحراف بزرگ است. انحراف ایجاد شده ریشه در عدم نظارت قاطع سازمان مدیریت و برنامه ریزی دارد.

ادیانی راد گفت: شکاف بین عملکرد و مصوبات بودجه نکته دومی است که باید بیان کنم. در بودجه صد در صد پیش بینی می شود اما در عملکرد صفر درصد عملیاتی می شود. این تفاوت و شکاف عمیق دقیقا موجب تورم، گسست اعتماد عمومی و نشانه عدم واقع نگری در تدوین بودجه ها است.

وی در مورد نکته سوم خود گفت: شکاف طبقاتی در کشور ایجاد شده است. این واقعیت ناخوشایند قابل کتمان نیست. دامنه فقر فقرا در حال افزایش است در حالی که میزان ثروت ثروتمندان در حال افزایش است. مسئله پیش آمده نشانه فقر علمی و سوء برنامه ریزی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: عدم اجرای تکالیف قانونی لازم به ویژه در مورد تدوین وظایف وزارتخانه ها موضوعی است که در قوانین لحاظ نشده است. وزارت صنعت، معدن، تجارت فاقد قانون برای وظایف و اختیارات است. وزارت ورزش و جوانان ، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در قوانین دارای تکالیفی است اما هنوز لایحه مورد نیاز تقدیم مجلس نشده است. اطاله زمان و فاصله زمانی غیر منطقی بین تصویب قوانین و تدوین آیین نامه های اجرایی مربوط به دستگاه ها که موجب بی خاصیت شدن قوانین است. اداره سلیقه ای برخی دستگاه ها موضوعی است که برای کشور ایجاد دغدغه می کند.

وی تصریح کرد: عدم پایش قوانین و احکام مندرج در برنامه یکی از ایرادات سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور است. آیا آسیب شناسی لازم صورت گرفته است یا خیر. که این موضوع یکی از نشانه های عدم انطباق آمار و برنامه های ارائه شده است. عدم تخصیص ماده 180 قانون در سال 94 نمونه عملکرد نادرست است.

ادیانی راد گفت: اگر سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری وجود نداشت آیا در شاکله برنامه ششم توسعه چیزی به جز این نوشته می شد. جایگاه مبانی اقتصاد مقاومتی مشخص نیست.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار