کد خبر: ۲۴۹۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸ 21 June 2016
رئیس اداره تبلیغات اسلامی چالوس گفت: تابلوهای تبلیغاتی چالوس كمتر به موضوعات فرهنگی می پردازند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران( ایسنا) منطقه مازندران، علی اسفندیاری بعد از ظهر امروز در نشست خبری خود  كه به مناسبت سالروز تاسیس  سازمان تبلیغات اسلامی كشور برگزار شد ، با گرامیداشت این روز و اشاره به تاسیس آن به فرمان حضرت امام راحل در سال 60 ، اظهار كرد: این سازمان به صورت هیات امنایی و مستقیم زیر نظر امام  راحل و بعد از رحلت ایشان ، زیر نظر  مقام معظم رهبری قرار دارد و روسای آن نیز با دستور مقام معظم رهبری تعیین می شود.

وی با اشاره به اینكه در حال حاضر 24 اداره  سازمان تبلیغات اسلامی در استان مازندران فعالیت دارد، افزود: سازمان تبلیغات اسلامی چالوس نیز به صورت رسمی از سال 61 فعالیت خود را در این شهرستان آغاز كرد و در ساختمان فعلی كه توسط یكی از خیرین احداث شد مستقر شد و یكی از ادارات پر از مراجعه از اوایل انقلاب است زیرا تا شهرستان نور را تحت پوشش داشت.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی چالوس با اشاره به اینكه این سازمان در حال حاضر دارای فعالیت های گسترده است، تصریح كرد: تعداد 76 هیات مذهبی ثبت شده در چالوس وجود دارد كه تحت پوشش سامانه كشوری  طوبی قرار دارند كه شامل هیات های مذهبی، مداحان و تشكل های دینی است.

اسفندیاری با اشاره به اینكه سامانه كشوری  طوبی از ابتدای 95 برای 96 هزار هیات مذهبی سراسر كشور كلید خورد، خاطر نشان كرد: در شهرستان چالوس نیز ثبت نام در  این سامانه از ابتدای خرداد ماه سال جاری آغاز شد و نظارت بر این هیاتها بر عهده سازمان تبلیغات است كه با تکمیل این سامانه اطلاعات جامعی در زمینه شناسایی اعضا ایجاد می شود.

وی از اعزام  90  مبلغ  دینی به مساجد شهرستان چالوس در ماه مبارك رمضان خبر داد و گفت: این تعداد نسبت به سال گذشته كه 78 نفر بودند رشد 20 درصدی را نشان می دهد.

این مسئول  در مورد استقرار روحانی در روستاهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ خانوار نیز خاطرنشان کرد: با امضای تفاهم نامه بین کمیسیون فرهنگی مجلس و تبلیغات اسلامی قرار شد برای روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار روحانی مستقر در نظر گرفته شود که از ۷ هزار روحانی مستقر در کشور تعداد ۸ روحانی در روستاها و مناطق شهری شهرستان چالوس مستقر هستند.

اسفندیاری  با اشاره به اعزام ۳۰ کارشناس اعتیاد به مساجد چالوس در مدت ۳۰ شب از ماه رمضان اظهار کرد: با توجه به اینکه بسیاری از خانواده ها پس از چند سال متوجه اعتیاد فرزندان خود می شوند بنابراین با اعزام این کارشناسان سعی می شود تا برای آگاهی بخشی اصولی به خانواده ها اقداماتی انجام شود تا شاید از تعداد معتادان در سطح شهر کاسته شود و این امر با همكاری شبكه بهداشت، بهزیستی و ناجا انجام می شود.

وی اضافه کرد: فعالیت  مساجد نباید تنها به انجام امور مذهبی خلاصه شود بلکه کارکرد اجتماعی آن که در زمان قدیم محل حل و فصل مشکلات و هم اندیشی افراد محسوب می شد حفظ شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی چالوس  فعالیت ۶ مدرسه معارف استان مازندران خبر داد و یاد آور شد: از این تعداد 2 مدرسه در چالوس  فعال است كه توانسته است  تا کنون ۸۰ دانش آموز دختر و ۴۰ دانش آموز پسر را در این مراکز مشغول به تحصیل كند  و در یک مرحله نیز در حوزه دختران  ورود به دانشگاه و حوزه از این مدارس صورت گرفت.

اسفندیاری خواستار حمایت مسئولان برای راه اندازی مقطع راهنمایی مدرسه معارف صدرا در شهرستان چالوس شد و اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در مورد این مدارس وجود دارد کمبود نیروی انسانی مرد  است که با وجود امضای تفاهم نامه با آموزش و پرورش در مورد تامین نیروی انسانی صورت گرفت اما همچنان با مشکل روبه رو است.

وی با اشاره به پروژه های عمرانی ویژه این سازمان خاطرنشان کرد: تعداد ۶ خانه عالم در این شهرستان در حال تکمیل شدن است  و همچنین تعداد ۴ قطعه زمین نیز از سوی خیران برای اینکار اختصاص یافت که در صورت تامین اعتبار ساخت این پروژه ها نیز در دستور کار قرار می گیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی چالوس افزود: در حال حاضر 25 خانه عالم در شهرستان فعال است و در صورت تكمیل مابقی ، باز هم این شهرستان به 10 خانه عالم دیگر نیازمند است.

اسفندیاری  تکمیل پروژه سالن آمفی تئاتر در ساختمان اداره تبلیغات اسلامی چالوس را از دیگر پروژه های عمرانی ذكر كرد و گفت: اعتبار ساخت این پروژه از محل درآمدهای نماینده تامین شد که در حال حاضر کار پارکت بندی و نصب صندلی برای این سالن به پایان رسید و برای تکمیل آن به ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

وی  با اعلام اینکه اداره تبلیغات اسلامی چالوس تنها اداره ای است كه کارشناس قرآنی دارد خاطرنشان کرد: شهرستان چالوس ۲۸ مرکز قرآنی فعال دارد که از نظر کمی و کیفی پیشرفت خوبی داشته و در این مراکز کودکان از سن سه سالگی به بعد آموزشهای لازم را کسب می کنند

وی از آموزش بیش از ۳۰ رشته  قرآنی در مراکز قرآنی شهرستان چالوس خبر داد و بیان کرد: پرورش استعدادهای درخشان قرآنی با توجه به تاكیدات مقام معظم رهبری در دستور كار است و   در مجموع نیز   این مراکز  دارای  ۳ هزار نفر مخاطب قرآنی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی چالوس با اشاره به فعالیت ۶ کلاس پرورش استعداد قرآنی در شهرستان گفت: اجرای برنامه هایی مانند تفسیر نورالهدی، قرآن صاعد و ۲۵ برنامه محفل انس باقرآن و نیز دعوت از قاری مصری از مهم ترین برنامه های ویژه ماه رمضان در این شهرستان است.

اسفندیاری در پایان از نحوه مدیریت تابلوهای تبلیغاتی در چالوس گلایه كرد و گفت: احساس می شود در خصوص تابلوهای تبلیغاتی كه كمتر به موضوعات فرهنگی می پردازند دستهای مافیایی پشت صحنه باشد كه باید در این مورد تدابیر لازم از سوی مسئولان اتخاذ شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار