کد خبر: ۲۵۰۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹ 22 June 2016
استاندار مازندران با تأکید بر ضرورت استانداردسازی محصولات صادراتی، گفت: در سال‌جاری اجازه خروج کالاهای غیراستاندارد از گمرکات مازندران را نمی‎دهیم و حتی اگر در گمرک باشند را برمی‌گردانیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ربیع فلاح عصر امروز در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی مازندران با بیان اینکه باید محصولات استان با کیفیت عالی صادر شود، اظهار کرد: به‌عنوان مثال اگر مرکبات هنوز به زمان کافی برای برداشت یا بسته‌بندی نرسیده است، نباید اقدامی صورت بگیرد و با شرایط نامناسب صادر شود.

وی با بیان اینکه استاندار آستاراخان روسیه با 15 نفر از هیأت تجاری در پایان ماه جاری میهمان این استان است، افزود: سفر آنها دوروزه است و پس از آن سفری یک‌روزه را در تهران دارند که درباره صادرات و تقویت تعاملات تجاری رایزنی می‌شود.

استاندار مازندران با تأکید بر اینکه اکنون فرصت خوبی برای حل مشکلات است، گفت: تا مشوق‌های خوبی را برای صادر کردن محصولات صادراتی در مازندران نداشته نباشیم، نمی‌توانیم در صادرات موفق بوده و سود خوبی داشته باشیم.

فلاح با بیان اینکه خروجی جلسات کارگروه توسعه غیرنفتی باید محصول‌محوری باشد، بیان کرد: جلسات باید خروجی داشته باشد، باید بگوییم که فرآورده‌های لبنی، باغی، آبزیان و مرغ که از محصولات استراتژیک مازندران برای صادرات هستند، چه ملزوماتی برای زیرساخت، گمرک، تعرفه و حمل و نقل لازم را دارند.

وی با تأکید بر ضرورت استاندارد سازی محصولات صادراتی، خاطرنشان کرد: در سال‌جاری اجازه خروج (صدور) محصولاتی که صادرات‌محور نباشند را نداده و حتی اگر در گمرک باشند، آنها را بر می‌گردانیم.

استاندار مازندران در پایان خواستار تشکیل کارگروه‌ها و جلسات جداگانه‌ای با میز تخصصی برای بررسی وضعیت تولید و صدور کالاهای استراتژیک و صادراتی در مازندران شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار