کد خبر: ۲۵۰۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰ 22 June 2016
استاندار مازندران گفت: بیش از 500 مرکز در استان وجود دارد که توسط خیران و بخش خصوصی اداره می‌شود که این مراکز باید بهسازی و ساماندهی شوند.
به گزارش خبرنگار بلاغ، ربیع فلاح‌ در همایش فعالان حوزه پیشگیری درمان و مقابله با مواد مخدر مازندران که در بهزیستی استان برگزار شد، با بیان اینکه 500 مرکز ترک اعتیاد در استان وجود دارد، افزود: مازندران استانی است که از پدیده اعتیاد ضربه دیده است.
 
وی با اشاره به اینکه امروزه اعتیاد به‌عنوان آسیب اصلی جامعه مطرح است که دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردم‌نهاد باید با فعالیت گسترده و ارائه برنامه‌های مدون قدم‌های جدی‌تری بردارند، خاطرنشان کرد: باید با توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی برای مقابله و پیشگیری با این پدیده شوم گامی برداشته شود.
 
استاندار مازندران با اشاره به اینکه آسیب‌هایی که در جامعه دیده می‌شود نسل جوان را نشانه گرفته است، اضافه کرد: برای مقابله با پدیده شوم اعتیاد مسئولیت‌های مهمی داریم که نمی‌توان تنها اکتفا به برگزاری یکسری جلسات و پیگیری محدود دستگاه‌های اجرایی کرد.
 
وی با اعلام اینکه مازندران از جمله استان‌های گردشگر‌پذیر بوده و این نوع پدیده‌ها وارداتی است و افرادی که وارد استان می‌شوند و برای افرادی که مدتی اقامت می‌گزینند باید مدیریت خاص لحاظ شود، ادامه داد: معتادان بیمارانی هستند که نیاز به حمایت دارند و همه این‌ها نیازمند آموزش تخصصی و عمومی است.
 
فلاح از پاکسازی تمام مناطق آلوده مازندران خبر داد و اظهار کرد: طبق آمار فرماندهی انتظامی مازندران دستگیری‌ها 95 درصد افزایش داشته است که این آمار نشان می‌دهد ناامنی برای افرادی که خرده‌فروشی می‌کنند، بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار