کد خبر: ۲۵۰۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳ 23 June 2016
با حضور مسؤولان مراسم کلنگ‌زنی مرکز تشخیص و غربالگری سرطان و سایت شتاب‌دهنده سوم بیمارستان شهید رجایی بابلسر به زمین زده شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، چهارشنبه‌شب با حضور مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی بابل مراسم کلنگ‌زنی مرکز تشخیص و غربالگری سرطان و سایت شتاب‌دهنده سوم بیمارستان شهید رجایی بابلسر به زمین زده شد.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی بابلسر در این مراسم گفت: مرکز پرتو درمانی شهید رجایی بابلسر در 22 بهمن سال 64 با توجه به شیوع بالای سرطان به‌ویژه دستگاه گوارش در شمال کشور در شهرستان بابلسر تاسیس شد.

شروین شریف‌پور اظهار کرد: این مرکز متشکل از بخش‌های بستری، آزمایشگاه، شیمی درمانی، فیزیک، رادیوتراپی، داروخانه، رادیولوژی و اورژانس است و فعالیت اصلی این مرکز شیمی درمانی و پرتو درمانی است.

وی با بیان اینکه بخش شیمی درمانی بیمارستان شهید رجایی در یک فضای استاندارد با طراحی جدید و گنجایش 12 تخت سرپایی و اتاق جداگانه همراه با دو دستگاه هود شیمی درمانی و دارای ایستگاه پرستاری با تمام تجهیزات که روزانه به طور متوسط جوابگوی حداقل 40 بیمار شیمی درمانی سرپایی است تشکیل شده است، افزود: بخش بستری این مرکز نیز شامل 22 تخت، آماده ارائه خدمات شیمی درمانی و رادیوتراپی در طول هفته است.

این مسؤول اضافه کرد: این مرکز مجهز به دو دستگاه شتاب‌دهنده خطی برای انجام رادیوتراپی است.

شریف‌پور با اشاره به عملکرد این مرکز در سال گذشت، بیان کرد: کل مراجعه به درمانگاه این مرکز در سال گذشته 27 هزار و 602 نفر، تعداد افراد بستری شده 940 نفر، مرخص شده یک‌هزار و 14 نفر، مراجعه به آزمایشگاه 10 هزار و 736 نفر، بیمار جدید یک‌هزار و 376 نفر، تعداد بیمار شیمی درمانی 5 هزار و 552 نفر، تعداد کورس شیمی درمانی 7 هزار و 526 نفر، تعداد بیمار رادیوتراپی یک‌هزار و 416 نفر و تعداد فیلد رادیوتراپی 9 هزار و 428 نفر بود.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی بابلسر با بیان اینکه با توجه به شیوع و بروز سرطان در کشور سیاست وزارت بهداشت تشخیص و غربالگری بیماران است، ادامه داد: این مرکز نیز جهت شناسایی زودهنگام سرطان‌های شایع در کشور و منطقه اقدام به احداث طرح تشخیص و غربالگری سرطان کرد که تجهیزات موجود در این مرکز در چهار فیلد سونوگرافی، بابیوپسی، ماموگرافی، کولونوسکوپی و کولپوسکوپی طراحی و اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه پروژه احداث غربالگری در زمینی به مساحت 575 متر مربع با برآورد هزینه 7  میلیارد و 291 میلیون و 200 هزار ریال است، تصریح کرد: مدت زمان اجرای این پروژه حدود یک سال است که هزینه آن از محل اعتبارات طرح تحول سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأمین می‌شود.

این مسؤول به ساخت سایت شتاب‌دهنده سوم اشاره کرد و ادامه داد: به جهت تکمیل فرآیند درمان رادیوتراپی بیماران سرطانی به‌ویژه در درمان تومورهای سطحی و درمان تقویتی و بهره‌برداری از دستگاه شتاب‌دهنده توسط این مرکز خریداری و آماده نصب است که این سایت دارای طراحی خاص و منحصربه‌فرد است.

شریف‌پور در پایان گفت: این پروژه نیز در زمینی به مساحت 220 متر مربع همراه با بازپیرایی و ساخت بخشی براکی تراپی به مساحت 77 متر مربع با هزینه‌ 10 میلیارد و 246 میلیون ریال از منابع درآمد اختصاصی بیمارستان در مدت زمان حداکثر 10 ماه طراحی و اجرا می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار