کد خبر: ۲۵۰۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷ 23 June 2016
نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نظام پرداخت در کشور عدالت اجتماعی نداریم و این برای نظام جمهوری اسلامی ایران و مدیران ما خوب نیست، گفت: حقوق‌های نجومی انحراف در حوزه برنامه‌ریزی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائم‌شهر، شامگاه چهارشنبه مراسم افطاری با حضور فرهیختگان، پیشکسوتان و بازنشستگان جامعه کارگری برگزار شد.

کارگران و بازنشستگان همواره از اقشار مظلوم جامعه بوده و هستند و مهم‌ترین خواسته آنها همسان‌سازی حقوق است که هنوز محقق نشده است.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی در ابتدای این مراسم با بیان اینکه قشر کارگر به لحاظ اقتصادی‌، اجتماعی‌، فرهنگی در تأثیرگذارترین قشر جامعه‌اند، گفت: جامعه کارگری کشور شایسته تکریم و بزرگداشت است و باید به آنها توجه شود.

*توجه به کارگران و نیروی کار به عنوان یک اصل مهم

علی ادیانی افزود: اگر به‌دنبال پیشرفت در تولید و اقتصاد هستیم توجه به کارگران و نیروی کار به عنوان یک اصل مهم مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه به دیدار خود با نوبخت معاون رئیس جمهور و سخنرانی در صحن علنی مجلس اشاره کرد و گفت: 10 نکته را پشت تریبون بیان کردم که از جمله آن انحراف فاحش در نظام پرداخت در کشور است.

ادیانی تصریح کرد: در نظام پرداخت در کشور عدالت اجتماعی نداریم و این برای نظام جمهوری اسلامی ایران و مدیران ما خوب نیست.

*یکی از انحرافات در حوزه برنامه‌ریزی تفاوت در نظام پرداخت است

وی با بیان اینکه یکی از انحرافات در حوزه برنامه‌ریزی تفاوت در نظام پرداخت است، گفت: کاری نداریم برخی‌ها فیش‌های حقوقی نجومی را سیاسی کرده و آن را چماق کرده‌اند و بر سر دولت می کوبند که این غلط است اما واقعیت دارد و ساختگی و جعلی نیست.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی پرداخت اسلامی انجام نمی‌شود و هرگز این را بر نمی‌تابیم که برخی‌ها تافته جدا بافته باشند و حقوق‌های نجومی دریافت کنند و قشر زحمتکش فرهنگی،کارگر و پرستار زیر خط فقر زندگی کنند.

ادیانی به همسان سازی حقوق پرداختی اشاره کرد و افزود: در مجلس هشتم بنده طراح همسان‌سازی نظام پرداخت بودم که در بدنه تأمین اجتماعی برای اداری‌ها اجرا شد و به کارگرها نرسید.

وی در پایان گفت: مردم خواهان این هستند که مسؤولان در کنار هم باشند و اصولگرا و اصلاح‌طلب هم ندارد چرا که وظیفه هر حزب و جناح خدمتگزاری به مردم و جامعه است.

*انسجام وحدت،اخوت و صمیمیت در جامعه بازنشستگی

دبیر اجرایی خانه کارگر استان مازندران نیز با بیان اینکه در سال‌هایی که گذشت دستاوردهای مختلفی در حوزه کارگری داشته‌ایم، اظهار کرد: انسجام وحدت، اخوت و صمیمیت در جامعه بازنشستگی از جمله آن است.

نصرالله دریابیگی افزود: بیش از 20 هزار نفر بازنشسته در قائم‌شهر داریم که در 30 سال گذشته در کارخانجات این شهرستان کار کرده‌اند.

*در شرایطی هستیم که امید به جامعه بازگشته است

وی تصریح کرد: بازنشستگان ما با شدیدترین وضعیت معیشتی زندگی می‌کنند که از گذشته به ما تحمیل شد و برای حل کردن بخشی از مشکلات ساختمان چهار طبقه را تقدیم کانون بازنشستگان کردیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با بیان اینکه امروز در شرایطی هستیم که امید به جامعه بازگشته است، گفت: نرخ سود تسهیلات و سپرده بانکی به کمتر از 12 درصد کاهش یافت و این اتفاق، رونق اقتصادی، کنترل بازار و کنترل تورم را به دنبال دارد.

دریابیگی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید به مسائل اقتصادی توجه شده است و کنترل تورم، رفع مشکلات رکود اقتصادی را ایجاد کرد که افزایش قدرت خرید مردم را رقم زد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار