کد خبر: ۲۶۱۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳ 25 July 2016
مديركل پزشكي قانوني مازندران گفت: تعداد موتورسوارانی که بر اثر تصادفات در مازندران جان خود را از دست داده اند در سال جاری شش درصد رشد داشته است.

علی عباسی تعداد كشته شدگان موتور سوارها در حوادث ترافيكي را  36 نفر اعلام كرد و افزود: در اين استان در سه ماهه امسال تعداد  144 نفر در حوادث رانندگي كشته شدند كه از اين تعداد 36 نفر موتور سوار هستند و این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل شش درصد افزایش داشت.

وی تصريح كرد: بر اساس آمار شهرهای ساري با تعداد 6، جویبار با 5 و بابل با 4 نفر بيشترين تلفات موتور سوار در آن به ثبت رسید.

مديركل پزشكي قانوني مازندران افزود: بيشترين فوتي در ماه‌هاي اردیبهشت با 13، خرداد با 12 و فروردین با 11 مورد به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

عباسی خاطرنشان کرد: بيشترين گروه سني كه مرگ موتور سوارها در آن اتفاق افتاده، گروه سني 21 تا 30 سال با آمار 15 فوتي است و بعد از آن گروه سني 11 تا 24 سال با 10 فوتي در رتبه بعدي قرار دارد و کمترین آن مربوط به سن کمتر از یک 10 سال با یک مورد به ثبت رسید.

وي با اشاره به فوت تعداد 28 نفر  از موتور سواران در محور برون شهری و روستایی افزود: 83 درصد  راننده موتور و 17 درصد سرنشین بودند.

مديركل پزشكي قانوني مازندران در ادامه تصریح کرد: شايع‌ترين علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزي و عوارض ناشي از آن و سپس خونريزي وسيع، صدمات و شكستگي هاي متعدد از عوامل ديگر منجر به مرگ در موتورسواران در سه ماهه امسال بوده كه اميد مي رود موتور سواران با رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي ، استفاده از كلاه ايمني ، عدم حمل مسافران و ترک نشینان خارج از ظرفیت و حرکات نمایشی و حمل بار غیر متعارف شاهد كاهش چشمگير آن باشيم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار